Technology

A new innovation that turns your phone into a microscope that can zoom 1000 times

ابتكار جديد يحول هاتفك إلى مجهر يكبر 1000 مرة

A new Kickstarter project called Diple claims it can magnify a smartphone picture by as much as 1,000 times.

With this level of magnification, the microscope kit could, in theory, let you examine microorganisms, bacteria and blood cells.

 

In terms of size, the Diple is comparable to a smartphone box. The kit uses prepared slides and features three levels of magnification (35x, 75x, and 150x) that can be enhanced by zooming in with the phone.

SmartMicroOptics, the maker of the the Diple, says the device can reach 1,000 times magnification “before getting any pixelation.” However, this will vary depending on the phone.

The Diple will retail for €53 (about $78 CAD), although lower prices can be snagged depending on the Kickstarter pledge tier.

At the time of writing, the Diple has raised nearly $84,000 CAD of its $36,851 goal. Fundraising will continue until December 18th, with deliveries expected to take place starting next May.

The Diple Kickstarter page can be found here.

Via: The Verge


طورت شركة (سمارت مايكرو أوبتيكس) تقنية جديدة تتمثل في نظام عدسات يمكن استخدامه مع الهواتف الذكية وتحويله إلى مجهر محمول قادر على تكبير الصورة بمعدل يصل إلى 1000 مرة.

وتهدف الشركة من خلال هذه التقنية الثورية تمكين الناس من الاستفادة منها في فحص الكائنات الحية الدقيقة، والبكتيريا، وحتى خلايا الدم.

وأطلقت الشركة على هذه التقنية اسم (ديبل) DIPLE – وتتكون من علبة صغيرة فيها إضاءة داخلية، بداخلها ألواح زجاجية رقيقة توضع عليها العينات المراد اختبارها، مزودة بعدسات بقدرات تكبير مختلفة، تتراوح ما بين 35 و1000 مرة.

 

ويمكن للمستخدم وضع كاميرا هاتفه الذكي فوق هذا الجهاز ليرى العينات المكبرة عبر شاشته، كما سيتمكن من توثيق صور وفيديوهات لتلك العينات كما هو الحال في المجاهر الإلكترونية الحديثة التي توصل بأجهزة الكمبيوتر.

وتبعا للخبراء في الشركة المصنعة سيكون بإمكان مستخدمي التقنية الجديدة رؤية أجسام متناهية في الصغر بواسطتها، بل يمكنهم رؤية تفاصيل الخلايا النباتية والحيوانية والكائنات المجهرية.

ومن المفترض أن تظهر هذه التقنية في الأسواق مطلع العام القادم بأسعار تتراوح ما بين 40 إلى 120 دولارا (تبعا للملحقات التي يطلبها المستخدم). وذلك بحسب روسيا اليوم.


Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X