💰 Business

QDB announces global partnership of Qatar FinTech Hub

شراكة بين بنك قطر للتنمية ومركز “فنديك” للتكنولوجيا المالية في السويد

DOHA: Qatar Development Bank (QDB) has officially announced a new community partnership between Qatar FinTech Hub and Findec, the Swedish hub for fintechs.

Outlining the objectives and measures of the new partnership, a memorandum of understanding was signed on 6 October 2019 between Qatar FinTech Hub, represented by Abdulaziz bin Nasser Al Khalifa, Chairman of Qatar National FinTech Task Force and Chief Executive Officer of Qatar Development Bank, and Anders Norlin, Chief Executive Officer of Findec.

The partnership aims to develop all FinTech-related industry cooperation between Qatar and Sweden, introducing several measures that will strengthen mutual initiatives and knowledge exchange between the two countries.

Abdulaziz bin Nasser al-Khalifa, Chairman of Qatar National FinTech Task Force and Chief Executive Officer of Qatar Development Bank said: “We are pleased to welcome Findec as a new global partner of Qatar FinTech Hub. This is a significant achievement that demonstrates our commitment to building and developing a cooperative relationship between FinTech ecosystems in Qatar and Sweden, a partnership that will give Qatari and Swedish Fintech startups access to both markets.” Mats Holmfeldt, co-founder and Chairman of Findec, said:”International partnerships and collaborations between hubs are vital to the global fintech ecosystem. Findec is proud to partner with Qatar Fintech Hub to foster collaboration between the two markets.”

Qatar FinTech Hub is the global FinTech Hub with a purpose to support the development of the FinTech industry in the State of Qatar. The objectives of hub are to facilitate collaboration among participants and stakeholders of the FinTech ecosystem and to develop impactful local and global relationships that will serve the vision of Qatar FinTech Hub.

Findec is a hub embracing the whole Swedish Fintech scene. Besides an extensive digital community platform, regular meet-ups and international initiatives, Findec will run targeted business development programs in close collaboration with Nordea and other partners.

الدوحة – قنا:

أعلن بنك قطر التنمية عن توقيع شراكة جديدة بين مركز قطر للتكنولوجيا المالية التابع للبنك، ومركز فنديك للتكنولوجيا المالية في السويد “Findec”.

وقَّع الاتفاقية كل من السيد عبد العزيز بن ناصر آل خليفة، الرئيس التنفيذي لبنك قطر للتنمية، ورئيس فريق العمل القطري للتكنولوجيا المالية، والسيد أندريس نورلين، الرئيس التنفيدي لمركز فنديك.

وتهدف هذه الشراكة إلى تعزيز التعاون على مستوى المجالات ذات الصلة بالتكنولوجيا المالية بين قطر والسويد، وذلك من خلال وضع عدد من التدابير التي من شأنها تعزيز المبادرات الثنائية، وتقوية تبادل الخبرات في هذا المجال بين الجانبين.

وتعليقاً على إبرام هذا الاتفاق، قال السيد عبد العزيز بن ناصر آل خليفة، رئيس فريق العمل القطري للتكنولوجيا المالية، إن الشراكة الجديدة تعد إنجازا مهما يُبرز التزام بنك قطر للتنمية ببناء وتطوير علاقات مثمرة في مجال التكنولوجيا المالية بين قطر والسويد، ما سيتيح للشركات الناشئة في البلدين إمكانية النفاذ المتبادل إلى السوقين.

من جانبه، ثمن السيد ماتس هولمفلد، المؤسس المشارك ورئيس مجلس إدارة مركز فنديك، الشراكة بين المركز السويدي ومركز قطر للتكنولوجيا المالية، لما لذلك من دور في تعزيز مستويات التعاون بين السوق التكنولوجية في البلدين.

ويعد مركز قطر للتكنولوجيا المالية مركزا عالميا يسعى إلى تطوير مجال التكنولوجيا المالية في الدولة، ويهدف إلى تسهيل التعاون بين المهتمين بعالم التكنولوجيا المالية، وإلى تطوير شراكات محلية وعالمية مؤثرة من شأنها أن تسهم في تحقيق أهدافه المنشودة.

كما يوفر مركز فنديك للتكنولوجيا المالية في السويد منصات رقمية متعددة، ويقود عدداً من اللقاءات والمبادرات العالمية، ويدير عددا من برامج تنمية الأعمال، ويضم حالياً أكثر من 100 عضو من المتوقع أن يبلغوا 200 عضو بحلول العام 2020.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X