💰 Business

Ooredoo launches secure cloud infrastructure packages

«ooredoo» تطلق باقات بنية تحتية آمنة عبر «كلاود»

Ooredoo, the region’s leading enabler of digital business innovation, launched yesterday a new secure and scalable cloud infrastructure packages for SMEs, enabling Qatar’s organisations to accelerate their digital transformation and to optimise their IT costs.

With Ooredoo’s new Infrastructure as a Service (IaaS) packages, business customers can find state-of-the-art virtualised servers, operating systems, and cybersecurity. As a result, Qatar’s organisations can enhance costs by running their business applications on the Cloud, which can scale up as business grows, and provide strict security thanks to the Qatar Data Centre.

Yousuf Abdulla Al Kubaisi, Chief Operating Officer, Ooredoo, said: “As Qatar’s organisations expand, they need highly-available, secure, and scalable cloud infrastructure. Our Infrastructure as a Service portfolio and our highly-skilled personnel can enable our business customers to accelerate their digital transformation. By offloading IT hardware to our secure cloud, Qatar’s organisations can optimise their costs, time, and resources, and focus on business innovation.”

To prevent cyber-threats, Ooredoo’s business customers can rest assured that Ooredoo IaaS can encrypt sensitive data, protect virtual machines from viruses and malware, and secure network traffic. Qatar’s organisations can also meet regulatory and compliance requirements, with default services such as Managed VPN Encryption, Managed IPS, and Firewall.

Ooredoo IaaS is available in four different tiers. The top-most package providing 100 GB of disk space, 250 GB of incoming and outgoing traffic, 8 vCPU, 16 GB of RAM, and 100 GB of backup space. Customers can benefit from convenient monthly billing.

Business customers can leverage the Ooredoo Advantage, making Ooredoo ‘Best for Business’, thanks to its breadth and depth of talent, best fixed and mobile networks, broadest portfolio of ICT services and solutions, and trusted partner for 60 years.

أطلقت «ooredoo» باقات جديدة للبنية التحتية، عبر تقنية السحابة الإلكترونية «كلاود»، تستهدف قطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة، وتتميز بالأمان وقابلية الترقية؛ ما يمكّن الشركات في قطر من تسريع جهودها للتحول الرقمي، بالإضافة إلى تقليل نفقات تكنولوجيا المعلومات فيها.

فعند استخدامهم باقات البنية التحتية كخدمة «IaaS» الجديدة من «ooredoo»، سيحصل العملاء من الشركات على أحدث أجهزة الخوادم الافتراضية وأنظمة التشغيل والأمن السيبراني. وبذلك، ستتمكن الشركات في قطر من تخفيض نفقاتها من خلال تشغيل تطبيقات الأعمال التي تستخدمها عبر «الكلاود»، والتي يمكن ترقيتها مع نمو أعمال تلك الشركات، وتوفر في الوقت ذاته إجراءات أمن صارمة بفضل مركز قطر للبيانات.

وحول الباقات الجديدة؛ قال يوسف عبدالله الكبيسي، رئيس العمليات في «ooredoo قطر»: «مع توسّع ونمو أعمال الشركات في قطر، تزداد حاجتها إلى بنية تحتية سحابية تتميز بتوفر دائم ومستوى عالٍ من الأمن وقابلية للترقية. ومع بنيتنا التحتية كخدمة وموظفينا الذين يتمتعون بمهارات عالية، ستتمكن الشركات من تسريع إجراءات التحول الرقمي لديها. كما أنه ومن خلال نقل أجهزة تكنولوجيا المعلومات إلى أنظمتنا السحابية التي تتميز بالأمان، ستتمكن المؤسسات من توفير الوقت والتكاليف والموارد وتوجيه اهتمامها للابتكار في أعمالها». وللحدّ من التهديدات الأمنية السيبرانية، يمكن لعملاء «ooredoo» من الشركات الاطمئنان بأن البنية التحتية كخدمة من «ooredoo» لديها القدرة على تشفير البيانات المهمة، وحماية الأجهزة الافتراضية من هجمات الفيروسات والبرمجيات الخبيثة، إضافة إلى تأمين حركة البيانات عبر الشبكة. وستتمكن الشركات في قطر كذلك من الالتزام بالمتطلبات القانونية ومتطلبات الامتثال بوجود خدمات افتراضية، مثل تشفير الشبكات الافتراضية الخاصة المدارة (Managed VPN Encryption)، وأنظمة منع التطفل المدارة (Managed IPS)، وبرامج الحماية.

.. وترعى كرنفال «عالم أنجري بيردز» في «دوحة فستيفال سيتي»

أعلنت «ooredoo» عن رعايتها كرنفال «عالم أنجري بيردز» الذي تتواصل فعالياته في «دوحة فستيفال سيتي» حتى 16 نوفمبر المقبل.

ويمكن لزوار الكرنفال الاستمتاع بفقرات ترفيهية مباشرة، وسينما الهواء الطلق، بالإضافة إلى أنشطة عائلية متنوّعة في جميع أقسام «عالم أنجري بيردز»، كما يمكنهم الالتقاء بشخصياتهم المفضلة، والتقاط الصور معها.

ويتوزع «عالم أنجري بيردز» على العديد من الأقسام الداخلية والخارجية، مثل «ستيلاز إديوتينمن تري»، و»حلبة سباق الكارت»، و»سوبر سلينج شوت»، و»ترامبولين يونيفرس».

ويستقبل الكرنفال زواره من الساعة 4 عصراً وحتى 10 مساء، خلال أيام الأسبوع، وحتى منتصف الليل، خلال أيام عطلة نهاية الأسبوع، مع العلم أن الدخول إلى الكرنفال سيكون مجانياً للجميع.

وعن هذه الرعاية؛ قالت منار خليفة المريخي، مديرة إدارة العلاقات العامة واتصالات الشركة في «ooredoo قطر»: «تحرص ooredoo على دعم مثل هذه الفعاليات الترفيهية لتشجيع الجميع على قضاء أوقات ممتعة رفقة العائلة والأصدقاء. وندعو الجميع للحضور والاستمتاع بالأنشطة المتعددة في هذه الوجهة الترفيهية المتميزة».

Ooredoo launches secure cloud infrastructure packages

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X