Fashion

Heya Arabian Fashion Exhibition opens

انطلاق فعاليات معرض «هي» للأزياء العربية

Doha: Stunning fashion shows and inspiring talks headlined the opening day of the 16th Heya Arabian Fashion Exhibition yesterday at Doha Exhibition and Convention Centre.

Ibtihaj Al Ahmadani, Executive Board Member at Qatar Chamber of Commerce and Industry, officially launched the five-day event held under the patronage of H E Sheikha Al Mayassa bint Hamad bin Khalifa Al Thani.

Representatives from Qatar National Tourism Council (QNTC), ambassadors, media and renowned fashion and lifestyle bloggers as well as representatives from Heya organisers, Design Creationz attended the opening ceremony with Halima Aden, the first hijabi top model as special guest.

The five-day exhibition has brought together under one roof more than 250 brands from 11 countries showcasing the latest in Arabian and modest designs, as well as discussions which focus on the fashion industry, latest trends, beauty, textiles, and sustainable fashion.

“We are delighted to once again partner with Design Creationz to bring the 16th edition of Qatar’s pre-eminent fashion event, the Heya Arabian Fashion Exhibition that showcases our rich heritage and talent. We are thrilled to see such a large increase in the number of local entrepreneurs participating in this edition,” said Jawaher Al-Khuzaei from QNTC.

For this edition, Heya brings to the limelight the largest display of Arabian designers with Qatari brands representing 75% of participants, the highest percentage of local participation ever recorded to date.
Apart from local brands, designers from Kuwait, Oman, India, Turkey, Lebanon, Morocco, China, Indonesia, Italy and Georgia are taking part in the exhibition. “We also welcome participating designers from all over the world, and hope they enjoy the event as well as Qatar’s authentic experiences,” said Al Khuzaei.

Esraa Abel, spokesperson for Design Creationz, said: “We are proud to have more than 250 brands participate this year, with many returning ones exemplifying what Heya stands for; a space for industry experts, leaders and entrepreneurs to collaborate and come together under one roof helping each other evolve. We are thrilled with the turnout and look forward to welcoming visitors over the next few days.”
Kicking off the fashion shows were spectacular collections by Debaj, Al Baccarat Fashion, Malo Italy, Faggioli Atelier, Atelier.C Firenze and Positivity Couture. Designs by Tahani Al Otaibi, Apple Wang, Al Baccarat Fashion, Bebe Collection, Sweet Dolce, Lialy Line and Kyra were also showcased on the catwalk later in the night.

“I am thrilled to be sharing my collection with Qatar and the world here at Heya Arabian Fashion Exhibition. This is truly an exceptional platform that gathers all modest fashion lovers from around the globe under one roof to showcase their creations and to learn more about the latest trends in the industry,” said Tahani Al Otaibi, fashion designer of her own line, Tahani Al Otaibi.

Halima Aden shared her journey to success and the rise of modest fashion on the international fashion scene at “Celebrity Talk: Breaking boundaries, a history of firsts” hosted in collaboration with Narges Raiss, Contributing Editor for Harper’s Bazaar, Grazia Arabia and Esquire Qatar.

A talk on “The International Fashion Scene in Parallelism to the Arabian Vogue” with Jeannie Lee, Head of Buyers at Galleries Lafayette, and Christopher Fink, VCUArts Chair of Fashion was also held yesterday.

Today, visitors can enjoy an array of fashion-forward events including a beauty workshop presented by Bioskinspa with tips on skincare at 5pm, a workshop by VCUArts Qatar at 6pm, and a workshop by the Ministry of Commerce and Industry, participating at Heya for the first time at 6.35pm, in addition to a talk by Elsbeth Blekkenhorst from Elisabietta fashion brand on “How to create your own online fashion brand.”

Running until Tuesday, Heya is a ladies-only event. Children below 13 years old are not allowed at the exhibition.

By Raynald C Rivera | The Peninsula

افتتحت أمس فعاليات النسخة السادسة عشرة من «معرض هي للأزياء العربية»، تحت رعاية سعادة الشيخة الميّاسة بنت حمد بن خليفة آل ثاني. وقد افتتحت المعرض السيدة ابتهاج الأحمداني -عضو مجلس إدارة غرفة تجارة وصناعة قطر- بحضور ممثلين عن المجلس الوطني للسياحة، وعدد من السفراء.

تستمر فعاليات المعرض على مدار خمسة أيام حتى يوم 29 أكتوبر في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات، حيث سيتخلّله سلسلة عروض أزياء تبرز أحدث تصميمات العبايات والأزياء الراقية من أكثر من 250 علامة تجارية من حول العالم، فضلاً عن حلقات نقاشية وندوات تتمحور حول قضايا تتعلق بعالم الأزياء، والتجميل، والنسيج، والأزياء المستدامة.

وشهد اليوم الأول من المعرض سلسلة عروض أزياء لمواهب التصميم من حول العالم، بما في ذلك: «ديباج»Debaj، و«البكارات» Al Baccarat Fashion، فضلاً عن «بوزيتيفيتي كوتور» Positivity Couture، و«مالو» Malo، و«فاغيولي اتولييه» Faggioli atelier، و«اتولييه.سي فيرينزي» Atelier.C Firenz.

وتعليقاً على مشاركتها في معرض «هي»، قالت تهاني العتيبي مصممة علامة تهاني العتيبي للأزياء: «يسرّني أن أعرض مجموعتي إلى زوّار المعرض من قطر وجميع أنحاء العالم هنا في معرض «هي للأزياء العربية»، هذا المعرض هو بالفعل منصّة استثنائية تجمع كل عشاق الأزياء العربية من حول العالم». يُنَظم المعرض من قبل شركة «ديزاين كريشنز» بدعم من المجلس الوطني للسياحة، وذلك ضمن جهوده لتمكين القطاع الخاص من خلال إقامة فعاليات عالمية. وقالت إسراء آبل المتحدثة باسم «ديزاين كريشنز» الشركة المنفّذة للمعرض: «إننا سعداء جداً بالترحيب بأكثر من 250 علامة تجارية في هذه النسخة من المعرض، بما في ذلك علامات تعود للمشاركة في المعرض بعد مشاركات سابقة، ما يعتبر دليلاً على نجاح «هي» في توفيره منصّة خاصة للخبراء في المجال ولرواد الأعمال، للّقاء والتعاون فيما بينهم تحت سقف واحد، نحن فخورون بالمشاركة الواسعة التي شهدها المعرض، ونتطلّع إلى الترحيب بالزوار طيلة أيام المعرض».

يُعتبر المعرض منصّة فريدة تجمع أكبر عدد من مواهب التصميم لتقديم عروضهم المميزة، بمشاركة أكثر من 250 علامة تجارية بارزة لمواهب التصميم المتخصصة بالعبايات والأزياء الراقية، يوفّر المعرض تشكيلة فريدة من الملبوسات الفاخرة والأزياء الفخمة، إلى جانب أحدث تصاميم عبايات السهرة والاكسسوارات الجلدية، فضلاً عن العطورات وأدوات التجميل.

كما تتميز نسخة هذا العام من المعرض بمشاركة علامات تجارية عالمية بارزة لمواهب التصميم المتخصصة بالعبايات والأزياء الراقية من 11 دولة، بما فيها الكويت وعمان، وكذلك: الهند، وتركيا، ولبنان، والمغرب، والصين، وإندونيسيا، وإيطاليا، وجورجيا.

العلامات القطرية تمثل 75% من المشاركين بالمعرض

توقعت جواهر الخزاعي، من المجلس الوطني للسياحة، أن تحقق النسخة السادسة عشر من معرض هي للأزياء العربية نمواً في عدد الزوار، مؤكدة أن المعرض يواصل تطوره سنوياً.

وقالت الخزاعي على هامش افتتاح المعرض، أمس: يشارك في النسخة الحالية من المعرض حوالي 250 علامة تجارية منهم 200 علامة قطرية بسبة نمو تصل إلى 18% مقارنة بالنسخة السابقة، لافتة إلى أن العلامات القطرية تمثل 75% من أجمالي المشاركين في المعرض. وأكدت الخزاعي دعم المجلس الوطني لجميع المعارض التي تستضيفها الدوحة على مدار العام بما يتماشى مع استراتيجية السياحة الوطنية، مشيرة إلى أن عدد الزوار إلى قطر من يناير وحتي أغسطس من العالم الحالي شهد نمواً بمعدل 11% مقارنة بالفترة ذاتها من العام الماضي.

وأشارت الخزاعي إلى أن جورجيا تشارك في النسخة الحالية من المعرض لأول مرة، مبينة أن هناك العديد من دول العالم تشارك أيضاً في المعرض، من أبرزها إيطاليا وإندونيسيا والكويت وسلطنة عُمان. وأعلنت جواهر عن استضافة حليمة عدن أول عارضة أزياء محجّبة خلال النسخة الحالية من المعرض.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X