📚Education

HBKU Press participates in Frankfurter Buchmesse 2019

دار جامعة حمد للنشر تشارك في معرض فرانكفورت الدولي للكتاب

Doha: Hamad Bin Khalifa University Press (HBKU Press) is participating in the 2019 edition of Frankfurter Buchmesse (the Frankfurt International Book Fair) which opened on October 16.

The international exhibition hosts hundreds of publishing companies, publishing-related companies as well as media outlets from around the world each year in a spectacular four-day event that allows publishers and media from around the world to interact and engage. The world’s largest book fair draws record numbers of visitors each year, as some of the world’s biggest authors are set to give readings, lectures and sign books for attendees. HBKU Press’s presence will be among the ranks of the world’s top publishing houses along with hundreds of visitors daily.

HBKU Press’s booth represents over ten years of the publishing house’s catalog of acclaimed works and innovative publications, from award-winning original titles in both English and Arabic, to translated works by globally recognised authors and translators.

تشارك دار جامعة حمد بن خليفة للنشر في معرض فرانكفورت الدولي للكتاب، في نسخته الحادية والسبعين والمقامة حالياً بمشاركة نحو 7450 جهة عرض من 104 دول.

وتحتل دار جامعة حمد بن خليفة للنشر مركزاً مرموقاً ضمن أهم دور النشر في العالم، حيث يجذب جناحها مئات الزائرين طوال أيام المعرض، ويعرض جناحها حصيلة أكثر من 10 أعوام من أعمالها ومنشوراتها الإبداعية، وتضم مؤلفات حائزة على جوائز عالمية باللغتين العربية والإنجليزية، وأعمالاً مترجمة لنخبة من أشهر المؤلفين والمترجمين في العالم، وتحرص الدار خلال معرض فرانكفورت في دورته الحالية على قطع شوط آخر نحو العالمية، وإبرام اتفاقيات لشراء وبيع حقوق الكتب بما يتفق مع رؤيتها الاستراتيجية، إلى جانب إقامة علاقات مع كيانات تفتح مزيداً من أبواب الانتشار أمام منشوراتها.

وقال السيد بشار شبارو المدير التنفيذي لدار جامعة حمد بن خليفة للنشر، في بيان صادر أمس: «يحدونا فخر كبير بأن نقدم الإنجازات العديدة لدار جامعة حمد بن خليفة للنشر إلى الزملاء في مجال النشر حول العالم، فلقد جنينا في العام الماضي -على الأخص- ثمار جهودنا التي تكللت بنيل العديد من كتبنا تكريماً وجوائز عالمية، وهي من إنتاج مبدعين قطريين وعرب في الوقت ذاته».

وأكد أن الدار تعمل على تذليل أي عقبات تحول دون توصيل تلك المواهب والمؤلفات المحلية إلى أماكن مختلفة من العالم، منوهاً بأن الدار تحظى باهتمام ملحوظ عاماً بعد عام، جراء قيامها بتكوين علاقات جديدة وتوطيد علاقاتنا القائمة بالناشرين من شتى أنحاء العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X