😎 LifeStyle

Friday Souq kicks off at Oxygen Park

«سوق الجمعة» ينطلق في حديقة الأكسجين

Qatar Foundation is inviting community members of all ages to visit its new Friday Souq, which is being held every week at Oxygen Park in Education City.

Visitors to the family-friendly market can find something to suit all tastes, including a diverse range of stalls selling food, clothes, handmade products and other goods, as well as a children’s playground and an array of activities including painting, coloring, and henna. The Friday Souq also has a kids’ care facility where parents can leave their children to play while they shop.

“I was keen to come to Education City to experience the Souq for the first time, because I have visited the Torba Farmers Market at QF regularly with my children,” said Hessa Al-Marri, a visitor to the Friday Souq on its first day of operation last week. “These kinds of events always have a pleasant atmosphere, and Oxygen Park is an excellent location, where various outdoor activities can be enjoyed. “These events are an ideal opportunity for all members of the community to visit QF and see the facilities here, including the Education City Mosque. We look forward to coming to QF for more activities in the future.”

Friday Souq visitor Abdallah Al Yusuf said: “I chose to spend part of the weekend at the Friday Souq at Oxygen Park because it allowed me to take my family for lunch and shopping.

“Being here in the afternoon in good weather meant we have already had a good time, and we will make sure to visit every Friday. This market is characterized by the way it welcomes visitors from different age groups, offers activities to suit everyone, has a relaxed atmosphere, and sells a diverse range of handmade goods, clothing, and food. It is a good way to enjoy a Friday.”

The Friday Souq is open every Friday until December 13 from 9am-9pm. All children’s activities are free.

أعلنت مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، عن دعوة جميع أفراد المجتمع من مختلف الأعمار لاستكشاف «سوق الجمعة»، الذي يقام كل يوم جمعة، في حديقة الأكسجين بالمدينة التعليمية.

ويوفر السوق العائلي لزواره فرصة الاستمتاع بالعديد من الفعاليات الممتعة، التي تناسب الشرائح العمرية كافة، وتتوفر خلالها الأكلات الشعبية والمتنوعة، بالإضافة إلى الملابس والمنتجات المصنوعة يدوياً، ومنتجات تراثية أخرى، بالإضافة إلى وجود ساحة ألعاب مخصصة للأطفال تحتضن مجموعة من الأنشطة كالرسم والتلوين والحناء، كما يوفر السوق خدمة العناية بالأطفال، حيث يمكن للأهالي الاطمئنان على أطفالهم أثناء التسوق.

وقالت السيدة حصة المري، إحدى زائرات سوق الجمعة في يومه الأول الأسبوع الماضي: «لقد حرصت على القدوم إلى المدينة التعليمية، كي أتعرف على السوق لأول مرة، بعد أن اعتدت على زيارة سوق تربة للمزارعين بمؤسسة قطر بشكل منتظم مع أبنائي، حيث يستهوينا هذا النوع من الفعاليات التي تتميز بأجواء ممتعة وهادفة، بالإضافة إلى الموقع المميز في حديقة الأكسجين بالمدينة التعليمية، حيث يمكن الاستمتاع بالأنشطة المتنوعة في الهواء الطلق». من جهته، قال السيد عبدالله اليوسف، أحد زوار سوق الجمعة: «اخترت أن أقضي جزءاً من عطلة نهاية الأسبوع في سوق الجمعة الذي يقام هنا في حديقة الأكسجين، لأنه يسمح لي بأن أصطحب عائلتي من أجل تناول الغداء والتسوق، وقد اخترت أن نتواجد هنا في فترة بعد الظهر، حيث الطقس الجيد، وقد قضينا بالفعل وقتاً طيباً، وسنحرص على زيارة السوق كل يوم جمعة».

وقالت السيدة كاثرين طومسون، التي زارت سوق الجمعة في يوم افتتاحه: «بمجرد أن يبدأ الطقس بالتحسن، تشعر الأسر بالرغبة في اصطحاب الأولاد إلى مكان مفتوح، بعيداً عن المجمعات التجارية، وتُعد الحدائق الخيار الأفضل لهذه الأسر، وفي حديقة الأكسجين، يحظى الأولاد بفسحة للعب في مساحة خضراء كبيرة، بالإضافة إلى ممارسة أنشطة مختلفة مفيدة وممتعة، كما يتمكن الأهالي في الوقت نفسه من التسوق والتجول بين مختلف الأكشاك، وتناول الطعام».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X