Technology

For 115,000 euros … are you ready to give up your facial features?

مقابل 115000 يورو…هل انت مستعد للتخلي عن ملامح وجهك؟

London-based startup Geomiq is commissioning friendly faces for a mystery client’s robot.

How much is your own face worth? Would you sell it to a robot startup for the right price?

Geomiq, a London-based engineering company, says it’s looking for the perfect face for its new client, an undisclosed robot maker that’s developing a “virtual friend” for elderly people.

And they’re willing to pay someone £100,000—or around $127,840—to be that face, in perpetuity.

“A few weeks ago we were approached by a robotics company asking if we could help it with the finishing touches of a state-of-the-art humanoid robot it’s been working on,” Geomiq wrote on its blog. “The company is searching for a ‘kind and friendly’ face to be the literal face of the robot once it goes into production. This will entail the selected person’s face being reproduced on potentially thousands of versions of the robots worldwide.”

I would like to advise readers not to sell their faces for a sum of $127,840, but in this economy, you have to do what you have to do.

The robot for the elderly isn’t the concerning part of this, obviously. We’ve seen plenty of those before. Most of them try hard to be non-threatening, with big smiley faces and telepresence video screens. In the UK and Japan, for example, a robot companionship project called CARESSES (Culture Aware Robots and Environmental Sensor Systems for Elderly Support) is trying to figure out how to make robots that adapt to the culture and customs of the humans they’ll hang out with.

The concerning part is how your face will show up in thousands of homes around the world. Helping people. Forever.

The details in the announcement are scant. What makes a face “friendly” enough to offset the fact that it’s plastered onto a rolling or lumbering assemblage of sentient metal in your home? Once you sell your face to this mystery company, will it turn around sell it to third parties? Will your sweet friendly face, meant to interact with home-bound grandmas, suddenly start appearing on RealDolls if the company needs to pivot?

source: www.vice.com

لديك ملامح وجه ودودة ولطيفة …هل أنت مستعد أن تتخلى عنها الى الأبد مقابل مبلغ مالي ضخم…إذن فأنت المرشح المثالي للمشاركة في مسابقة للفوز بمكافأة قدرها حوالي 130 ألف دولار. 115000 يورو(128397.38 دولار)

فقد أعلنت شركة ناشئة بريطانية قبل أيام عن حاجتها لشخص يرغب في بيع حقوق وجهه إلى الأبد مقابل أن تقوم تلك الشركة بعد ذلك بنسخ الوجه على روبوت بشري يعتني بكبار السن.

شركة التقنية “جيبوميك” ومقرها لندن أعلنت عن مسابقة لاختيار وجه بشري ينطبق عليه هذين الشرطين بغرض تطوير خط إنتاج روبوتات شبيهة بالبشر ستخصص لمساعدة كبار السن. وقد نشرت شركة هذا الإعلان يوم 11 أكتوبر/تشرين الأول الحالي وأرفقت الشركة عنوان بريد إلكتروني وطلبت من الراغبين في الاشتراك في المسابقة إرسال صور لوجوههم من خلاله.

جيبوميك” قالت إنها “فرصة العمر” لسعيد الحظ الذي سيفوز بالمسابقة، لكنها أيضا أكدت أن تنازل الشخص عن حقوق استخدام وجهه هو “قرار كبير للغاية وأرفقت أعلانها بهذه الجملة “نحن نعلم أن هذا طلب خاص جدا، ومن المعروف أن التخلي عن حقوق وجهك قرار صعب للغاية

الطلب الذي وضعته شركة جيبوميك جاءها من شركة روبوتات “خاصة” تعمل على صنع روبوت لرعاية كبار السن ولذلك فإن مصممي هذا الروبوت يرغبون في جعله وديا ووديعا قدر الامكان

وقد طلبت شركة الروبوتات من “جيبوميك” المساعدة في وضع الروتوش النهائية لمشروع إنتاج روبوت جديد، بتصميم هذا الوجه الذي تبحث عنه.

والخطة هي “إعادة إنتاج” هذا الوجه لفتح خط إنتاج روبوت “مساعد افتراضي” وتوقعت أن يبدأ الإنتاج العام المقبل وأن يحدث الروبوت ضجة كبيرة عند طرحه في الأسواق.

ورغم أن جيبوميك رفضت الإفصاح عن اسم الشركة المعلنه أو إعطاء تفاصيل كثيرة عن المشروع لأنه لا يزال في إطار من السرية.الا أنها قالت إن العمل على المشروع بدأ منذ نحو خمس سنوات، ومنذ ذلك الحين قامت صناديق استثمار “مستقلة” بضخ أموال فيه، وكذلك “صندوق استثمار كبير مقره في شنغهاي”

أما موقع “أل سي إي” الفرنسي الذي أورد الخبر فإنه نبه إلى أنه من الصعب معرفة ما إذا كان ما أعلن عنه مشروعا جادا أم لا، لكنه نصح من يودون ذلك أن ينتبهوا أولا إلى أن هذا يعني أن وجهك سوف ينسخ بآلاف النماذج المحتملة في جميع أنحاء العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X