additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

Exhibition of Indian gems and jewellery opens at MIA

افتتاح معرض “أحجار كريمة ومجوهرات من البلاط الملكي الهندي” بمتحف الفن الإسلامي

More than 100 magnificent pieces of gems, jewellery, works on paper and photography are on display at an exhibition dubbed “Set in Stone: Gems and Jewels from Royal Indian Courts” which opened yesterday at the Museum of Islamic Art (MIA) as part of Qatar-India 2019 Year of Culture.

The collection includes many masterpieces that have never been displayed before from across Qatar Museums (QM) collections drawn from MIA’s permanent collection, the National Museum of Qatar (NMoQ), and QM’s Orientalist Collection.

The exhibition is organised into four sections: “Precious Stones” reveals the cultural and economic importance of stones in India, tracing their history, sourcing, and trade in the early modern period. “Court &Ceremony” explores the role that gems, jewellery and jewelled objects played within a courtly context in the outward projection of wealth and status. “Beyond the Court” demonstrates the personal, private and devotional uses of crafted jewels. “Qatar Connection, Pearls for Gold” recounts the long cultural and commercial exchanges between India and Qatar, as seen through the traditions of pearls and gold, and explores how this lineage has influenced local Qatari jewelry fashion.

Dr. Julia Gonnella, Director of MIA, said: “We are delighted to celebrate the opening of this extraordinary exhibition, developed as part of the Qatar-India Year of Culture. Set In Stone: Gems And Jewels From Royal Indian Courts allows us to present examples of the most spectacular pieces in the Museum of Islamic Art, along with important artworks and objects from other Qatar Museums’ collections.”

Among the highlights of the exhibition are Indian-cut diamonds from the famed mines of Golconda, in the Deccan (southern India), which – until the discovery of new diamond deposits in the 18th century-were the main source of diamonds throughout the world. MIA’s jeweled falcon, which most likely adorned the top of a throne, is a masterpiece of 17th century Mughal craftsmanship and demonstrates the richness of the Mughal court.

Another highlight is the magnificent necklace from Varanasi: composed of seventeen diamonds suspended with gold-collared emeralds surmounted by baroque pearls, this necklace showcases the continued opulence of 19th century Maharajas. The most impressive object on display is known as the ‘Clive flask’, a 17th century jewel-encrusted jade flask that once belonged to Robert Clive, 1st Baron Clive of Plassey (1725- 1774). This object- remarkable for both its beauty and provenance – is being displayed in Doha for the first time.

The exhibition, curated by Dr Tara Desjardins with support of Nicoletta Fazio, Reem Aboughazala and Tamadur Tariq Al Shamlan, is on view until January 18.

Raynald C Riviera | The Peninsula

الدوحة – قنا:

افتتح سعادة السيد صلاح بن غانم العلي، وزير الثقافة والرياضة مساء اليوم، معرض “أحجار كريمة ومجوهرات من البلاط الملكي الهندي” بمتحف الفن الإسلامي، ضمن فعاليات العام الثقافي “قطرـ الهند 2019”.

يحتوي المعرض، الذي يستمر حتى 18 يناير المقبل، على أكثر من 100 قطعة مختارة من المجموعة الدائمة لمتحف الفن الإسلامي ومتحف قطر الوطني ومجموعة أعمال المستشرقين بمتاحف قطر، ومن بينها روائع فنية لم يسبق عرضها من قبل. وتتنوع المعروضات بين مجوهرات وقطع مصنوعة من الجواهر وأعمال على الورق والتصوير الفوتوغرافي.

وقالت الدكتورة جوليا جونيلا، مديرة متحف الفن الإسلامي في كلمة لها أثناء الافتتاح، إن هذا المعرض الذي وصفته بـ”المذهل”، يقدم نماذج لأفضل القطع التي يحتويها متحف الفن الإسلامي وغيره من متاحف قطر.

وبينت جونيلا أن من أبرز ما يحتويه المعرض، “ألماسات هندية” من مناجم (غولكوندا) الشهيرة في ديكان جنوب الهند، حيث ظلت هذه المناجم المصدر الأول للألماس في العالم حتى تم اكتشاف مصادر جديدة في القرن التاسع عشر. وأيضا قلادة ماسية رائعة من فاراناسي تتألف من 17 جوهرة من الماس ومطعمة بالذهب واللؤلؤ، وتوضح هذه القلادة بذخ أمراء الهند في القرن نفسه، فضلا عن الصقر المرصَّع بالذهب، ويحتمل أنه كان يزيّن كرسيًّا للعرش، وهو تحفة من تحف الفن المغولي في القرن الثامن عشر، ويبرز ثراء البلاط الملكي المغولي.

كما نوهت إلى أن من أبرز المعروضات قطعة باسم /دورق كلايف/ وهو دورق من حجر “اليَشَم” مرصّع بالجواهر وكان فيما مضى ينتمي لروبرت كلايف،و بارون كلايف الأول خلال الفترة (1725-1774). ويتم عرض هذه القطعة – المميزة نظرًا لجمالها وأصلها ـ في الدوحة للمرة الأولى.

ومن جهتها أوضحت السيدة شيخة النصر، نائب المدير للشؤون المتحفية بمتحف الفن الإسلامي، أن المعرض ينقسم إلى 4 أقسام هي: “أحجار كريمة”، ويبرز الأهمية الثقافية والاقتصادية للأحجار الكريمة في الهند، متتبعًا تاريخها وملقيا الضوء على مواطن استخراجها وحركة التجارة التي درات حولها في أوائل العصر الحديث. والقسم الثاني “البلاط الملكي”، وفيه يستكشف الزائر دور الأحجار الكريمة والمجوهرات في التعبير عن ثراء البلاط الملكي ومكانته.

فيما يستعرض القسم الثالث “ما وراء البلاط الملكي”، الأغراض الشخصية والخاصة والتعبيرية للمجوهرات. أما القسم الرابع بعنوان “الروابط مع قطر: لآلئ من الذهب”، فيوضح دور المجوهرات في توثيق العلاقات الثقافية والتجارية طويلة الأمد بين دولة قطر وجمهورية الهند، مستكشفًا كيفية تأثير هذه العلاقات في صيحات المجوهرات في قطر.

وفي جوابها عن سؤال لوكالة الأنباء القطرية “قنا” عن أهم الفعاليات التي تم تخصيصها بمناسبة احتفالية العام الثقافي “قطر ـ الهند 2019″، أوضحت النصر، أن هذا المعرض يعد من أهم الفعاليات خلال هذا العام بهذه المناسبة، فضلا عن تنظيم برامج تعليمية وورش وحلقات نقاشية مع مصممين قطريين بدعم من مجموعة شاطئ البحر للبرامج التعليمية.

يذكر أن الهند تُعرَف بأنها بلد غني بالمعادن، ولأكثر من 5 آلاف عام ظلَّت هذه المعادن تُستخرَج من باطن الأرض وتحوَّل بمهارة إلى قطع فنية جميلة تستخدم للزينة الشخصية أو للتهادي. وبفضل وفرة كنوزها الطبيعية، صارت هذه البلاد محط اهتمام للرحّالة والتجَّار لقرون عديدة، ودارت رحى الحروب من أجل الحصول على معادنها، وكان مستوى ثراء البلاط الملكي يُقاس بحجم وقيمة كنوزه الملكية، ويُعد عصر الإمبراطورية المغولية خلال الفترة (1526-1858)، من أكثر العصور التي تجلّى فيها هذا الأمر.

وقد استُخدِمت الأحجار الكريمة بأشكالها المختلفة، منقوشة أو مطلية بالذهب أو بحالتها الأولى، في تزيين مجموعة متنوعة من القطع التي ارتبطت بالطبقة الثرية والأباطرة والأمراء. وصارت هذه القطع الفاخرة مرادفة للترف الهندي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button