😎 LifeStyle

Around 235,000 cruise tourists expected to visit Qatar this season

حوالي ٢٣٥٠٠٠ سائحًا بحريًا من المتوقع أن يزوروا قطر هذا الموسم

Qatar’s tourism sector is set to witness record number of cruise tourists in the current cruise season. Around 235,000 tourists in 74 cruise ships are expected to arrive at Doha Port in the 2019-20 season, making it the busiest season so far, according to Mwani Qatar.

Mein Schiff 5 will be the first cruise ship of the season to dock at Doha Port, said Mwani Qatar in a tweet yesterday. Cruise season 2019-2020 will see arrival of several mega ships.

MSC Lirica, AIDA Prima, Seabourn Encore, Crystal Esprit, Jewel of the Seas, Costa Diadema, MSC Bellissima, Seabourn Ovation, Azamara Quest are among the major luxury cruise ships that will bring tourists to Qatari shores this season.

Cruise ships MSC Bellissima and Jewel of the Seas will mark their maiden voyage to Qatar. The cruise season runs from September to April in Qatar.

The previous cruise season was immensely successful as huge number of tourists had come to Qatar aboard luxury ships. Doha Port had welcomed a record number of passengers in the 2018-19 season. The port received 144,707 passengers and crew on 44 ships during the season according to Mwani Qatar. High number of tourists was a result of main line cruise vessels expressing their interest in Doha and deploying bigger cruise vessels to Doha.

Government’s focused measures for the tourism sector and Mwani Qatar’s efforts to bring in major cruise liners to Qatar are the major factors behind country’s booming cruise tourism sector.

Doha Port’s passenger terminal infrastructure is being developed to bring it in line with international passenger terminals in anticipation of further volume growth leading to FIFA World Cup 2022.

The Ministry of Transport and Communications, in June had announced completion of the dredging works at Doha Port as part of its redevelopment project. Up to 3.5 million cubic metres of material in the approach channel had been cleared and extra berthing was provided to accommodate more than one giant cruise ship.

Sachin Kumar | The Peninsula

من المتوقع أن يشهد قطاع السياحة في قطر عددًا قياسيًا من السياح في موسم الرحلات البحرية الحالي. من المتوقع وصول حوالي 235000 سائح في 74 سفينة سياحية إلى ميناء الدوحة في موسم 2019-20 ، مما يجعله أكثر الموانئ ازدحامًا حتى الآن ، وفقًا لمواني قطر.

قال حساب مواني قطر في تغريدة أمس إن مين شيف 5 ستكون أول سفينة سياحية لهذا الموسم ترسو في ميناء الدوحة. سيشهد موسم الرحلات 2019-2020 وصول العديد من السفن الضخمة.

MSC Lirica و AIDA Prima و Seabourn Encore و Crystal Esprit و Jewel of the Sea و Costa Diadema و MSC Bellissima و Seabourn Ovation و Azamara Quest هي من بين أهم سفن الرحلات السياحية الفاخرة التي ستجلب السياح إلى شواطئ قطر هذا الموسم.

ستقوم سفن الرحلات البحرية MSC Bellissima و Jewel of the Sea برحلة أولى إلى قطر. يمتد موسم الرحلات البحرية من سبتمبر إلى أبريل في قطر.

كان موسم الرحلات البحرية السابق ناجحًا جدًا حيث وصل عدد كبير من السياح إلى قطر على متن سفن فاخرة. رحب ميناء الدوحة بعدد قياسي من الركاب في موسم 2018-1919. استقبل الميناء 144707 راكبا وطاقم على 44 سفينة خلال الموسم وفقا لمواني قطر. كان العدد الكبير من السياح نتيجة لسفن الرحلات الرئيسية التي تعبر عن اهتمامهم بالدوحة ونشر أكبر السفن السياحية في الدوحة.

تعد الإجراءات التي تركز عليها الحكومة لقطاع السياحة وجهود موانى قطر لجلب سفن سياحية كبيرة إلى قطر من العوامل الرئيسية وراء ازدهار قطاع السياحة البحرية في البلاد.

يجري تطوير البنية التحتية لمحطة الركاب في ميناء الدوحة لتتماشى مع محطات الركاب الدولية تحسباً لمزيد من النمو في الحجم المؤدي إلى كأس العالم 2022 FIFA.

أعلنت وزارة النقل والاتصالات في يونيو عن الانتهاء من أعمال الحفر في ميناء الدوحة كجزء من مشروع إعادة التطوير. تمت إزالة ما يصل إلى 3.5 مليون متر مكعب من المواد في قناة الاقتراب وتم توفير رصيف إضافي لاستيعاب أكثر من سفينة رحلات عملاقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X