💰 Business

al khaliji reports 497 million riyals in 9 months net profit

497 مليون ريال أرباح «الخليجي» في 9 أشهر

DOHA: Al Khalij Commercial Bank (al khaliji) announced yesterday its financial results for the third quarter (Q3) ended September 30, 2019, reporting a year to date net profit of QR497m registering a year-on-year growth of 6 percent. These results reflect an increase in operating income by growing assets, effectively managing margins, and a reduction in impairments.

Sheikh Hamad bin Faisal bin Thani Al Thani, Chairman and Managing Director of the Bank, said: “al khaliji closed its 3rd quarter delivering improved profitability year on year. We are particularly proud to announce these results at a time when we have moved our Head Office to our purpose built al Khaliji Tower, located in the state of the art Lusail City. This marks a new phase in our journey and reinvigorates us to tailoring our business to meet requirements of our clients, and add value for our shareholders. We are proud of Qatar’s progress during this year, and are well positioned to capitalize on its growth during the future.”

Commenting on the Q3, 2019 performance, Fahad Al Khalifa, al khaliji’s Group CEO of al khaliji, said: “We are pleased to report a 6 percent improvement in net profits year-on-year, which have come about by growing operating income as well as expanding our balance sheet. We continue to focus on our domestic market in Qatar, selectively capitalizing on opportunities and diligently managing our margins.”

Al Khalifa added: “Our move to the new head office marks the next phase of our journey, creating value for both our clients and shareholders. I am proud to note that this year as well our efforts have been recognised externally, which include several awards: Best Corporate Bank – Qatar by The European Magazine; Best Private Bank, The International Business Magazine; and Best in Mobile Banking, Global Finance. We remain focused on credit quality across the Group, and we continue to remain prudent in our provisioning. That said we have reduced overall impairment charges by 15 percent year on year.”

He added: “The Qatari Government remains steadfast in its reform agenda, and laws such as the new Foreign Investments law will continue to keep the economy business friendly. With our strong capital base and excellent liquidity, alkhaliji will also steadily continue to build its franchise in Qatar. We are well positioned to benefit from increased business with our clients in both our Wholesale Banking and Private Banking franchises, as our clients tap into the commercial opportunities that the economy continues to present.”

حقق بنك الخليج التجاري (الخليجي) خلال الأشهر التسعة الماضية من العام الحالي صافي أرباح بلغت 497 مليون ريال. وتعكس هذه النتائج زيادة في الدخل التشغيلي من خلال نمو الأصول والإدارة الفعالة لهوامش الربح وانخفاض المخصصات.

وتعليقاً على هذه النتائج، قال سعادة الشيخ حمد بن فيصل بن ثاني آل ثاني رئيس مجلس الإدارة والعضو المنتدب: «أنهى الخليجي الربع الثالث من العام 2019 على تحسن في الأرباح مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي. ويسرنا أن نعلن عن هذه النتائج بعد انتقال المقر الرئيسي للبنك إلى برج الخليجي في لوسيل، مدينة المستقبل. وتشكّل هذه المرحلة من مسيرتنا حافزاً قوياً يدفعنا لتطوير أعمالنا على نحو يلبي تطلعات عملائنا، ويشكّل قيمة مضافة للسادة المساهمين. كلنا فخر بما حققته دولة قطر من تقدم خلال هذا العام، ونحن في الخليجي نتمتع بوضع جيد يتيح لنا الاستفادة من هذا النمو في محطاتنا المستقبلية».

السوق المحلي

وفي تعليقه على نتائج الربع الثالث، قال السيد فهد آل خليفة الرئيس التنفيذي للمجموعة: «يسرنا الإفصاح عن تحسن صافي الأرباح بنسبة 6 % على أساس سنوي، ويعود الفضل في ذلك بشكل أساسي إلى نمو الدخل التشغيلي، ونمو الأصول في الميزانية العمومية للبنك. وسوف نواصل تركيزنا على السوق المحلي في دولة قطر والاستفادة من الفرص المتاحة بشكل مدروس وإدارة هوامش الأرباح بفاعلية. ما زلنا نركز على جودة الائتمان في المجموعة مع نهج متحفظ في تكوين المخصصات أدى إلى انخفاض صافي المخصصات إلى 15 % مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي.

وتابع: «ما زالت الحكومة القطرية ثابتة في تنفيذ جدول الإصلاحات والقوانين المتصلة، مثل القانون الجديد للاستثمار الأجنبي الذي سيجعل الاقتصاد القطري أكثر جاذبية للمستثمرين. وبفضل قاعدة رأس المال القوية والسيولة الممتازة التي نتمتع بها، سيواصل الخليجي بشكل ثابت مسيرة نموّه في قطر، فنحن في وضع جيّد يتيح لنا توسيع نطاق أعمالنا مع مختلف شرائح العملاء الذين نتعامل معهم، سواء في إدارة الخدمات المصرفية للمؤسسات والشركات والخدمات المصرفية الخاصة، وتقديم الدعم اللازم في جميع الفرص التجارية التي يقدمها لهم الاقتصاد القطري».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X