💰 Business

Waseef begins renting out low-cost housing units of Barwa Labour City

وصيف تبدأ تأجير وحدات سكنية منخفضة التكلفة في مدينة بروة العمالية

Waseef, the leading property management and marketing company has begun signing contracts for renting low-cost housing units of Barwa Labour City, one of the largest labour housing projects in Qatar, with major Qatari companies in the country.

Waseef signed a contract with Al Bandary Engineering & Contracting, and a contract with Al Khayarin Group, to lease over 170 residential villas in the project.

The contract was signed by Mohammed Ali Al Hammadi, Director of Leasing Department at Waseef; Thaer Saadeh, Director of Housing Department at Al Bandary Engineering & Contracting, and Khurram Shahzad, General Manager at Al Khayarin Group.

The low-cost Barwa Labour City project, which is being developed by Barwa Real Estate Group in three phases, will accommodate over 100,000 workers, and will include over 3,100 residential villas (including eight master bedrooms and a kitchen), as well as integrated commercial and administrative facilities consisting of a hyper market at a total area of 5,200 square metres, four two storied buildings containing over 90 shops (ground and mezzanine), offices and clinics on the upper floor.

The project is located in the area of Meknes along Salwa Road and 19km from the industrial area, in an area of 1.18Sqm, of which about 185,000Sm for parking of buses.

The project also includes many facilities and services, such as mosques, a police station, green seating areas, recreational areas, in addition to surveillance cameras, outdoor cleaning and sanitation. Waseef has received the first phase of the project, which includes over 1,100 residential villas and 46 shops.

The second and third phases will be received in the coming months. Commenting on the signing of the contracts, Mohammed Ali Al Hammadi, Director of Leasing at Waseef, said: “Barwa Labour City is a low-cost development project that aims to serve the labor sector in Qatar and provides all facilities and services that are in line with international standards of workers’ accommodation.

He said that the villas are designed in the style of traditional Arabic houses, and each villa has its own patio, allowing residents to enjoy the outdoors while maintaining their privacy.

Al Hammadi said that the rental prices of residential villas in the project are considered competitive prices in the local market, pointing out that Waseef permanently receives requests from companies that have the desire to house their workers in the project to obtain high-end housing for them.

However, he said that the occupancy rate in the first phase now stands at 38 percent for residential units (accommodating approximately 14,000 workers) and 100 percent for commercial shops, pointing out that the commercial activities in the project were distributed to serve the residents in the area.

Thaer Saadeh said: “We work in the Bandari Group to provide decent and sophisticated accommodation for workers, and Waseef company provides multiple options for the accommodation of workers in accordance with international and international specifications in this area. Khurram Shahzad said: “The low-cost labor city project meets the needs of the local market for high-end housing for workers, in line with the group’s wishes in the field of workers’ accommodation.”

اعلنت شركة وصيف الرائدة في مجال إدارة وتسويق العقارات، عن البدء بتوقيع عقود تأجير الوحدات السكنية لمشروع مدينة بروة العمالية منخفضة التكلفة أحد أكبر المشاريع السكنية الخاصة بالعمال في قطر مع كبرى الشركات القطرية في الدولة. حيث وقعت وصيف عقداً مع مجموعة هندسة البندري للتجارة والمقاولات، وعقداً مع مجموعة الخيارين، لتأجير أكثر من 170 فيلا سكنية في المشروع.

وقع عن وصيف السيد محمد علي الحمادي مدير ادارة التأجير، وعن هندسة البندري للتجارة والمقاولات السيد ثائر سعادة مدير إدارة السكنات في المجموعة، وعن مجموعة الخيارين السيد خرم شهزاد المدير العام.

ويتم إنشاء مشروع مدينة بروة العمالية منخفضة التكلفة الذي تطوره مجموعة بروة العقارية على ثلاث مراحل، ويستوعب أكثر من 100 ألف عامل، ويحتوي على أكثر من 3100 فيلا سكنية تتضمن 8 غرف نوم ماستر ومطبخ، إضافة إلى مرافق خدمية تجارية وإدارية متكاملة تتألف من هايبر ماركت بمساحة إجمالية تبلغ 5.200 متر مربع، و4 مباني ارتفاع طابقين تحتوي على أكثر من 90 محلاً تجارياً أرضي وميزانين، ومكاتب وعيادات في الطابق العلوي، ويقع المشروع في منطقة مكينس بمحاذاة طريق سلوى وعلى بعد 19 كيلو متر من المنطقة الصناعية، ويمتد على مساحة 1.18 مليون متر مربع، منها قرابة 185 ألف متر مربع لمواقف الباصات.

كما يتضمن المشروع على العديد من المرافق والخدمات، كالمساجد، ومركز للشرطة، ومناطق خضراء للجلوس، ومناطق ترفيهية، بالإضافة إلى خدمات كاميرات المراقبة، والنظافة في المناطق الخارجية، وخدمات الصرف الصحي.

وقد تسلمت وصيف المرحلة الأولى من المشروع والتي تتضمن أكثر من 1100 فيلا سكنية، و46 محل تجاري، وسيتم استلام المرحلتين الثانية والثالثة خلال الأشهر المقبلة.

وتعليقا على توقيع العقود قال السيد محمد علي الحمادي مدير إدارة التأجير في “وصيف”: يعتبر مشروع مدينة بروة العمالية منخفضة التكلفة من المشاريع التنموية الكبيرة التي تستهدف خدمة قطاع العمال في قطر، ويوفر كافة المرافق والخدمات المعيشية المتوافقة مع المعايير الدولية لسكن العمال.

وأضاف: وتم تصميم فلل المشروع على طراز البيوت العربية التقليدية، وتتضمن كل فيلا فناء خاصاً بها بما يتيح لسكانها الاستمتاع في الهواء الطلق مع الحفاظ على خصوصيتهم.

وأكد الحمادي أن قيم الإيجار المتاحة للفلل السكنية في المشروع تعتبر من الأسعار التنافسية في السوق المحلي، موضحاً أن “وصيف” تستقبل بشكل دائم طلبات من الشركات التي لديها الرغبة في تسكين عمالهم في المشروع للحصول على مساكن راقية لهم. مبيتاً أن نسبة الإشغال في المرحلة الأولى تبلغ إلى الآن 38 % للوحدات السكنية تستوعب قرابة 14 ألف عامل، ونسبة 100 % للمحال التجارية، مشيرا إلى أنه تم توزيع الأنشطة التجارية في المشروع لتخدم القاطنين في المنطقة. كما تقدم الحمادي بالشكر العميق لمجموعة هندسة البندري، ومجموعة الخيارين على ثقتهم بالمشروع، مثمناً دور القطاع الخاص في الاستفادة من وحدات المشروع كسكن لعمالهم.

ومن جانبه قال السيد ‏ثائر سعادة مدير إدارة السكنات في مجموعة هندسة البندري للتجارة والمقاولات: نعمل في مجموعة البندري على توفير سكن لائق وراقي للعمال، وشركة وصيف توفر خيارات متعددة لسكن العمال وفقا للمواصفات الدولية والعالمية في هذا المجال. موضحاً أن المدينة العمالية منخفضة التكلفة مشروع سكني وتنموي متكامل ويوفر للعمال كل متطلبات الحياة من سكن راقي وخدمات وترفيه وأماكن مفتوحة.

وفي ذات السياق قال السيد ‏خرم شهزاد مدير عام مجموعة الخيارين: يلبي مشروع المدينة العمالية منخفضة التكلفة احتياجات السوق المحلي للمساكن الراقية الخاصة بالعمال، بما يتوافق مع رغبات المجموعة في مجال سكن عمالها، حيث يراعي المشروع كافة المعاير الدولية المطلوبة لسكن العمال، بالإضافة إلى توفيره كافة المرافق الخاصة بمتطلباتهم. مؤكداً أن الأسعار الخاصة بالوحدات السكنية كانت متناسبة مع المعروض في السوق المحلي وتنافسية بذات الوقت.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X