Technology

The end is near? Google outage triggers existential crises in panicked users

النهاية اقتربت؟” هكذا أثار انقطاع خدمة “غوغل” ذعر المستخدمين

A Google search outage had users panicked around the world as their search queries returned “internal server errors,” forcing them to use DuckDuckGo or (shudder) Bing – or take to social media to complain.
Internet users worldwide found themselves plunged into unexpected darkness as their Google queries returned…nothing. Only a mysterious server error where once there had been answers.

Rushing to Twitter to see who else was suffering in this 21st century dark age, they found temporary solace in the fact that they were not alone – the outage appeared to be widespread, with no explanation available other than a promise that “engineers have been notified and are working to resolve the issue.”

“I’m just trying to do homework and it’s doing this,” complained one user. “But why is the google broken? did the internet break?” pondered another.

Others promoted competing search engines. “Use bing, I guess,” said one adventurous user.

As would-be Googlers commiserated, the search engine came back to life for many, with those who hadn’t Googled anything in the intervening hour none the wiser about how close they had come to extinction. According to DownDetector, however, some users continued to have issues two hours after the first ominous reports.

source: rt.com

ساعات قليلة من انقطاع محرك البحث غوغل عن العمل كان كفيلا بإثارة الذعر بين المستخدمين حول العالم ،فقد فوجئ رواد الشبكة العنكبوتية في جميع أنحاء العالم أنفسهم في ظلام دامس غير متوقع عندما جاءت نتائج البحث عن أسئلتهم دون أي إجابة وحصولهم على نتيجة مفادها: “أخطاء الخادم الداخلية” عند كتابة استعلامات البحث.

الانقطاع المؤقت أثار زوبعة من الشكاوى فالتجأ معظم مستخدمو الانترنت إلى مواقع التواصل الاجتماعي أو محركات بحث رديفة مثل DuckDuckGo أو Bing – لتقديم شكاوى .

ويبدو أن انقطاع خدمة محرك البحث الأشهر في عالم الانترنت جاء مستغربا فقد توجه البعض إلى “توتير” لمعرفة من يعاني من الأزمة هذه في القرن الحادي والعشرين ، فوجدوا عزاء مؤقتا في حقيقة أنهم لم يكونوا وحدهم – وبدا أن انقطاع الخدمة منتشر على نطاق واسع، مع عدم وجود تفسير متاح بخلاف الآتي: “يجري إخطار المهندسين ونعمل على حل المشكلة”.

ونظرا لتزايد عدد الشكاوى المحتملة، عاد محرك البحث إلى الحياة لدى الكثيرين. ووفقا لـ DownDetector، استمر بعض المستخدمين في إطلاق الشكوى حول الخلل الحاصل، بعد ساعتين من إصدار أول تقارير مشؤومة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X