🏆2022

SC-contracted workers benefit from electronic medical records

سجلات طبية إلكترونية لعمال مشاريع المونديال

The Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC), the organisation responsible for delivering tournament infrastructure for the 2022 FIFA World Cup Qatar, has announced that all of its contracted workers are now registered with an integrated electronic medical records system – a first-of-its-kind healthcare initiative in Qatar.

The SystmOne software is provided by leading UK electronic health records supplier, The Phoenix Partnership (TPP) and delivers a ‘one patient, one record’ approach.
This enables medical professionals in different locations to view workers’ records so that their health can be monitored and managed more efficiently. The software is also used to support the UK’s National Health Service (NHS), the SC said on its website.

A total of 29,648 workers – across five stadium sites – have now been registered under the system, launched in February 2018. It enables faster detection of health risks, identification of health trends and provides data for targeted health campaigns. Patients also have access to their records, in Qatar and abroad via TPP’s patient application which provides continuity of healthcare while enabling workers to better understand and manage their health status.

All SC workers registered on the system are undergoing a comprehensive medical screening carried out by Qatar Red Crescent (QRC) and funded by the SC. The results form part of the centralised medical records, which can be accessed by clinics at the stadiums and accommodation sites, as well as QRC-operated health centres.

Commenting on the impact of the initiative, Hassan Al Thawadi, the SC’s Secretary General, said: “This is an excellent initiative which further demonstrates our commitment to workers’ welfare. We continually look to embrace new technologies and innovations to enhance the welfare of our workers, and believe that the SC’s successful implementation of this technology will provide a legacy of best practice in this field.”
Ashley Brook, TPP Middle East Director, said: “TPP is proud to be working with the SC to ‘deliver amazing healthcare services’ for workers through being the first integrated health record system for the construction sector in Qatar and the region.”

Our partnership is aimed at delivering all the benefits of better care, better information and better access to improve the health and well-being of the workforce.”

Mahmoud Qutub, Executive Director for the SC’s Workers’ Welfare Department, said: “The lack of an automated system was identified as a challenge a few years ago and an integrated electronic medical records system was key to enhancing our healthcare standards. We are delighted that our entire workforce now have electronic medical records, ensuring health issues are detected as early as possible, and that the right health care plan is put in place for our workers.”

أعلنت اللجنة العليا للمشاريع والإرث، الجهة المسؤولة عن تنفيذ مشاريع الاستادات والبنية التحتية وبرامج الإرث الخاصة ببطولة كأس العالم FIFA قطر 2022™، عن الانتهاء من تسجيل جميع عمال مشاريعها في نظام متكامل للسجلات الطبية الإلكترونية، في خطوة تعد الأولى من نوعها في مجال الرعاية الصحية في قطر.

ويعمل النظام وفق برنامج “سيستم وان” الذي توفره شركة “ذا فينيكس بارتنرشيب” (TPP) الرائدة في مجال السجلات الصحية الإلكترونية بالمملكة المتحدة. ويُخصص لكل مريض سجلاً طبياً، ما يتيح للأطباء في مختلف المواقع الاطلاع على السجلات الطبية للعمال، ومراقبة حالتهم الصحية، والتعامل معها بشكل أكثر فعالية. ويُستخدم هذا البرنامج في المملكة المتحدة لتعزيز منظومة الخدمة الصحية الوطنية في البلاد.

ويضم النظام، الذي أطلق في فبراير 2018، سجلات صحية لأكثر من 29 ألف عامل في خمسة من استادات المونديال، ويكشف عن المخاطر الصحية التي تواجه العمال، ويحدد الإجراءات الصحية اللازمة بشكل فوري، إضافة إلى توفير البيانات المهمة لإطلاق حملات صحية تعزز صحة العمال وسلامتهم. كما يستطيع المرضى الوصول إلى سجلاتهم الطبية في قطر وخارجها من خلال تطبيق TPP الخاص بكل عامل، ما يضمن استمرارية الرعاية الصحية، مع تمكين العمال من الإطّلاع على وضعهم الصحي والتعامل معه بشكل أفضل.

ويخضع جميع العمال المسجلين في هذا النظام لفحص طبي شامل ينفذه الهلال الأحمر القطري بتمويل من اللجنة العليا. وتشكل نتائج الفحص جزءاً من السجلات الطبية المركزية التي يمكن الوصول إليها من خلال العيادات الطبية في الاستادات، وأماكن الإقامة، والمراكز الصحية التابعة للهلال الأحمر القطري.

وقال حسن الذوادي، الأمين العام للجنة العليا: “تؤكد هذه المبادرة التزامنا الكامل برفع مستوى رعاية العمال، ونتطلع دائماً للاستفادة من الابتكارات والتقنيات الجديدة في جهودنا لتحسين رعاية عمالنا، ونرى أن نجاح اللجنة العليا في تنفيذ هذه المنظومة التقنية يمثل إرثاً لأفضل الممارسات الصحية في هذا المجال”.

من جانبه، قال آشلي بروك، مدير “ذا فينيكس بارتنرشيب” الشرق الأوسط: “نفخر بالعمل مع اللجنة العليا لتقديم خدمات رعاية صحية عالية الجودة للعمال كأول نظام متكامل للسجلات الصحية في قطاع البناء في قطر والمنطقة.

وقال محمود قطب، المدير التنفيذي لإدارة رعاية العمال في اللجنة العليا: “قبل أعوام، شكّلت الحاجة لمنظومة إلكترونية للرعاية الصحية لعمالنا تحدياً بالنسبة لنا. والآن يلعب نظام السجلات الطبية الإلكترونية المتكامل دوراً محورياً في تعزيز معاييرنا في هذا المجال.

يشار إلى أنه عقب فوز قطر بحق استضافة المونديال أعدّت اللجنة العليا للمشاريع والإرث مجموعة من المعايير لرعاية العمال تهدف للحفاظ على صحة وسلامة عمال مشاريع المونديال.

SC-contracted workers benefit from electronic medical records

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X