👮‍♂️ Government

Qeeri announces strategic partnership with Kahramaa for IC-SEWEN

شراكة بين معهد قطر لبحوث البيئة والطاقة و«كهرماء»

The Qatar Environment and Energy Research Institute (Qeeri) at Hamad Bin Khalifa University (HBKU) has confirmed Qatar General Electricity and Water Corporation (Kahramaa) as a strategic partner for the International Conference in Sustainable Energy Water Environment Nexus in the Desert Region (IC-SEWEN’19).

The biennial conference, set to take place from December 2 to 5 at the Qatar National Convention Centre, promotes a better understanding of links between energy, water and the environment, and identifies key priority areas for human development and environmental sustainability.

More than 400 researchers from around the world are expected to attend IC-SEWEN’19 to share updates on research, technology and innovations impacting the energy-water-environment nexus.

The partnership was agreed at a meeting attended by Mohamed Ali Saleh al-Mohannadi, public relations and communication manager, Kahramaa; Dr Veronica Bermudez, conference chair; Dr Dalia El Toukhy, Tarsheed adviser, Kahramaa; Nada Ahmed M A al-Amri, operations officer, and Fathima Mona Thowfeek, sponsorships co-chair, IC-SEWEN’19.

As part of the upcoming IC-SEWEN’19, Qeeri, in co-operation with the National Programme for Conservation and Energy Efficiency, Tarsheed is to host a ‘Young Innovator Award’ competition for students at all national and international schools in Qatar.

أعلن معهد قطر لبحوث البيئة والطاقة، التابع لجامعة حمد بن خليفة، عن التوصل إلى اتفاق مع المؤسسة العامة القطرية للكهرباء والماء «كهرماء» تكون المؤسسة بمقتضاه الشريك الاستراتيجي للمؤتمر العالمي لعلاقة الترابط بين الطاقة والمياه والبيئة المستدامة في المناخات الصحراوية ٢٠١٩، المزمع عقده خلال الفترة من 2 – 5 ديسمبر المقبل في مركز قطر الوطني للمؤتمرات.

ويهدف هذا المؤتمر، الذي يُقام كل عامين، إلى تطوير البحوث، وإيلاء الاهتمام الواجب لعلاقة الترابط بين الطاقة، والمياه، والبيئة في مجالات التخطيط الاستراتيجي والاستدامة.

كما يحدد المؤتمر مجالات الأولوية الرئيسية للتنمية البشرية والاستدامة البيئية. ومن المتوقع أن يحضر المؤتمر هذا العام أكثر من 400 باحث يمثلون العديد من دول العالم للمشاركة بأحدث الأبحاث، وتبادل أفكارهم حول التكنولوجيا والابتكارات ذات التأثير على علاقة الترابط بين الطاقة والمياه والبيئة.

وجرى الاتفاق على هذه الشراكة خلال اجتماع عُقد بمقر مؤسسة «كهرماء» بحضور السيد محمد علي صالح المهندي، مدير إدارة العلاقات العامة والاتصال في «كهرماء»، والدكتورة فيرونيكا برموديز، رئيسة المؤتمر، والدكتورة داليا الطوخي، استشاري في إدارة الترشيد وكفاءة الطاقة بـ «كهرماء»، والسيدة ندى أحمد العامري، مسؤول عمليات بـ «كهرماء»، والسيدة فاطمة منى توفيق، الرئيس المشارك لشؤون الرعاية في المؤتمر العالمي لعلاقة الترابط بين الطاقة والمياه والبيئة المستدامة في المناخات الصحراوية.

وفي إطار المؤتمر، يستضيف معهد قطر لبحوث البيئة والطاقة، بالتعاون مع البرنامج الوطني للترشيد وكفاءة الطاقة «ترشيد»، مسابقة «جائزة المبتكر الصغير» للطلاب على مستوى المدارس الوطنية والدولية في قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X