👮‍♂️ Government

QC distributes food aid in Palestinian camps

«قطر الخيرية» توزّع مساعدات غذائية في المخيمات الفلسطينية

With the generous support from the people in Qatar, Qatar Charity (QC) has distributed food assistance to 456 families facing tough living conditions in many camps of West Bank, Palestine, in cooperation with the Ministry of Social Development.

The aid, which benefited 2,736 people, was provided under the coupon distribution to those in need to help them meet their basic food needs.

The distribution of these coupons included Jenin camp, Askar camp, and Balata camp in accordance with the name lists provided by the Ministry of Development within the agreed criteria. This assistance is particularly important in light of the economic crisis that the Palestinian people are going through, especially with the rising prices of foodstuffs and the non-payment of salaries of employees on a regular basis.

Recently, Qatar Charity has distributed 2,560 bags with school supplies to students belonging to families suffering from a challenging living and economic situation in Palestine.

The project, which was carried out in cooperation with the Ministry of Social Development and the Ministry of Education, aims at meeting some of the needs of the beneficiaries and easing the economic burdens on their families.

The distribution took place in the entire West Bank, including Al Quds Al Sharif, in cooperation with schools and centers belonging to ministries participating in the project, in addition to Qatar Charity.
Qatar Charity has been operating in Palestine in general and in the Gaza Strip in particular since the 1990s.

It has two field offices in Ramallah and the Gaza Strip to oversee its projects directly, ensures its quick intervention in times of crisis and cooperate with international, regional and local humanitarian partners to implement major development projects.

During the period from 2008 to 2018, Qatar Charity, with support from the people in Qatar, implemented 1,462 relief and development projects worth QR662m, in cooperation and partnership with international organizations and supporting bodies, benefiting over 8 million people and families.

قامت «قطر الخيرية» بدعم كريم من أهل الخير في قطر، بتوزيع مساعدات غذائية على 456 أسرة من الأسر التي تعاني من ظروف معيشية صعبة في عدد من مخيمات الضفة الغربية بفلسطين، بالتعاون مع وزارة التنمية الاجتماعية. وتم توزيع هذه المساعدات -التي استفاد منها 2736 شخصاً- بموجب كوبونات أتاحت لهم الحصول على المواد التموينية الأساسية التي تعينهم على توفير الاحتياجات الأساسية من المأكل والمشرب.

شملت عملية توزيع هذه الكوبونات كلاً من مخيم جنين بمحافظة جنين ومخيم عسكر ومخيم بلاطة بمحافظة نابلس، حيث تم ذلك من خلال مكتب «قطر الخيرية» وفق كشوفات الأسماء التي قامت وزارة التنمية بتزويدهم بها ضمن المعايير المتفق عليها.

وتكتسب هذه المساعدات أهمية خاصة في ظل الأزمة الاقتصادية التي يمر بها الشعب الفلسطيني، خصوصاً مع الارتفاع المتزايد للمواد الغذائية وأزمة عدم صرف الرواتب للموظفين بشكل منتظم. وكانت «قطر الخيرية» قد قامت مؤخراً بتوزيع 2560 حقيبة مدرسية بمستلزماتها على طلبة الأسر الفقيرة في فلسطين، بهدف تلبية بعض احتياجاتهم في العملية التعليمية، وتخفيف الأعباء الاقتصادية عن كاهل أسرهم، بالتعاون مع وزارة التنمية الاجتماعية ووزارة التربية والتعليم. وشملت مناطق التوزيع الضفة الغربية كاملة بما فيها القدس الشريف، من خلال المدارس والمراكز التابعة للوزارات الشريكة في المشروع إضافة إلى مقر «قطر الخيرية». وتعمل «قطر الخيرية» في فلسطين منذ التسعينيات من القرن الماضي، ولديها مكتبان ميدانيان في كل من رام الله وقطاع غزة، تشرف من خلالهما على مشاريعها بشكل مباشر، وتضمن سرعة تدخّلها في أوقات الأزمات، وتعاونها مع شركاء العمل الإنساني الدوليين والإقليميين والمحليين لتنفيذ مشاريع تنموية كبيرة، حيث تمكّنت «قطر الخيرية» خلال الفترة من 2008-2018 بدعم من أهل الخير في قطر وحصيلة لشراكاتها مع المنظمات الدولية والجهات الداعمة، من تنفيذ 1.462 مشروعاً إغاثياً وتنموياً، بقيمة إجمالية تصل إلى أكثر من 662 مليون ريال، استفاد منها أكثر من 8 ملايين شخص وأسرة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X