😎 LifeStyle

Qatari designers showcase their creations at ‘Merwad’

مصممات قطريات يعرضن إبداعاتهن في «مرود»

Qatar Chamber’s Board Member and Chairperson of Qatari Businesswomen Forum, Ebtihaj Al Ahmadani, inaugurated the third edition of ‘Merwad Exhibition’ at the Qatar National Convention Center (QNCC) on Friday.

Sponsored by Qatar Chamber and organized by Vouge Event Company, the five-day expo displays products of a number of designers from Qatar and the GCC, includes 140 stalls of clothes, accessories, perfumes and women’s item.

Following the inauguration ceremony, Al Ahmadani toured the expo stalls which displayed innovative items of Qatari designers, She praised the expo development in terms of number of participants, area and variety of displayed items, stressing that Qatar Chamber is keen on providing support for businesswomen due to its convince in the role they can play in the national economic development.

Al Ahmadani also said that Qatari businesswomen Forum sought to develop businesses of Qatari businesswomen and provide all possible support for them to keep progress and improve their projects.

On her part, Manager of Vogue Event Company Tamader al Marri said that the expo was a huge success in its editions, noting that number of exhibitors developed from 60, 84 to 140. The expo saw a large turnout from exhibitors. There are 50 exhibitors are awaiting to participate in the upcoming edition, she added.

Tamader also noted that there are exhibitors from friendly countries such as India, Turkey, Kuwait, China and Oman, affirming that there are a large number of Qatari exhibitors. The expo, organized twice every year, attracts items of high quality and innovative items.

افتتحت السيدة إبتهاج الأحمداني، عضو مجلس إدارة غرفة قطر ورئيسة منتدى سيدات الأعمال القطريات، مساء أمس الأول الجمعة معرض «مرود»، والذي يقام في نسخته الثالثة تحت رعاية الغرفة، وذلك بحضور عدد من مصممات الأزياء القطريات والخليجيات.

وقامت الأحمداني بجولة في مختلف أجنحة المعرض، اطلعت خلالها على المعروضات والتي تعكس إبداعات المصممات القطريات؛ حيث أشادت الأحمداني بما شاهدته من تطوّر في المعرض من حيث عدد المشاركين والمساحة ونوعية المعرضات والإبداع اللافت في التصميمات، مشيرة إلى أن غرفة قطر تقدّم تدعم رائدات الأعمال، وذلك إيماناً منها بدور المبادرات الرائدة والمبدعة في تحريك ودفع عجلة التنمية الاقتصادية الوطنية.

وأوضحت أن منتدى سيدات الأعمال القطريات بغرفة قطر يحرص على النهوض بصاحبات الأعمال القطريات وتقديم كل الدعم الذي يساعدهن في المضي قدماً بمشروعاتهن، منوهة إلى أنه من هنا جاءت رعاية الغرفة لمعرض مرود.

نجاح

ومن جانبها، أكدت تماضر المري مديرة شركة فوج إيفينت المنظمة للمعرض أن المعرض استطاع تحقيق نجاحات ملموسة خلال النسخ الثلاث التي تم تنظيمها، لافتة إلى أن الشاهد على تطور المعرض ازدياد عدد العارضين في كل نسخة؛ حيث كانت 60 عارضاً في النسخة الأولى و84 عارضاً في النسخة الثانية و140 عارضاً في النسخة الثالثة.

وبيّنت المري، في تصريحات صحافية على هامش افتتاح النسخة الثالثة من المعرض، أن هناك إقبالاً ملموساً من العارضين الراغبين في المشاركة بالمعرض في نسخته الثالثة، لافتة إلى أن هناك أكثر من 50 عارضاً ينتظرون المشاركة في المعرض خلال النسخ المقبلة.

وأشارت إلى أن هناك مشاركة خارجية في المعرض من عدة دول صديقة، منها الهند وتركيا والكويت والصين وعُمان، لافتة إلى أن نسبة المشاركة الأكبر من المشاركين هي شركات ورائدات أعمال قطريات يعرضن أفضل التصاميم.

وأوضحت أن اختيار المشاركين يعتمد على جودة المنتج الذي يرغب العارض في تقديمه داخل أروقة المعرض، مشيرة إلى أن المعرض دوري يتم تنظيمه مرتين في كل عام، وأشارت إلى أن هذه المعارض النسوية تساهم في زيادة مشاركة المرأة في الاقتصاد الوطني.

ويستمر معرض مرود الذي يقام بمركز قطر الوطني للمؤتمرات لمدة 5 أيام، وبمشاركة 140 جناحاً تعرض تشكيلة متنوعة وواسعة من العبايات وفساتين السهرة والعطور والإكسسوارات وغيرها من المستلزمات النسائية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X