📚Education

Qatar University retains spot among top 500 universities worldwide

جامعة قطر تحافظ على مكانتها ضمن أفضل 500 جامعة في العالم

Qatar University (QU) has maintained its position among the top 500 universities in the world in the recent Times Higher Education (THE) World University Rankings 2020. The results showed that QU was ranked in the range of 401-500.

The Times Higher Education World University Rankings 2020 includes almost 1,400 universities across 92 countries, standing as the largest and most diverse university rankings ever to date.

The table is based on 13 carefully calibrated performance indicators that measure an institution’s performance across teaching, research, knowledge transfer and international outlook.

This achievement consolidates QU’s recent results in rankings as the institution moved from 332 in the QS World University Ranking in 2019 to 276 in the 2020 ranking, effectively jumping 56 places, and becoming one of the most improved universities. The THE ranking is a great achievement for QU and is a testament to the efforts QU has undertaken to gain international recognition.

The University stands today as a beacon of academic and research excellence, and embraces a student body of around 20,000 female and male students enrolled in its various academic programmes.

الدوحة-قنا

حافظت جامعة قطر على مكانتها بين أفضل 500 جامعة في العالم وذلك في تقرير تصنيفات التايمز للتعليم العالي (THE) للجامعات العالمية لعام 2020، حيث أظهرت النتائج أن جامعة قطر في المaرتبة بين 401-500.

ونوهت جامعة قطر، في بيان لها اليوم ، بأن تصنيفات التايمز للتعليم العالي (THE) للجامعات العالمية لعام 2020، تضم ما يقرب من 1400 جامعة في 92 دولة، وهي تحتل المرتبة الأكبر والأكثر تنوعا في تصنيف الجامعات حتى الآن، ويستند الجدول إلى 13 مؤشرا للأداء تمت معايرته بدقة والتي تقيس أداء الجامعة عبر التعليم والبحوث ونقل المعرفة والسمعة العالمية.

ويعزز هذا الإنجاز النتائج الأخيرة لجامعة قطر في التصنيف، حيث انتقلت الجامعة من الترتيب 332 في تصنيف الجامعات العالمي QS للجامعات العالمية لعام 2019 إلى 276 في تصنيف عام 2020، حيث قفزت بشكل فعال 56 مكانا، وأصبحت واحدة من أكثر الجامعات تحسنا.

كما يعزز هذا الإنجاز التقدم المتواصل الذي حققته جامعة قطر على صعيد تصنيفات الجامعات العالمية ويشهد على الجهود التي بذلتها جامعة قطر للحصول على اعتراف دولي، حيث تقف الجامعة اليوم كمنارة للتميز الأكاديمي والبحثي، وتضم مجتمعا طلابيا يشمل حوالي 20 ألف طالب وطالبة ملتحقين ببرامجها الأكاديمية المختلفة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X