👮‍♂️ Government

Qatar Post adds Singapore to its CONNECTED e-commerce network

«بريد قطر» يضم سنغافورة إلى «كونيكتيد»

Three years into the successful launch of its international e-commerce parcel forwarding service, Qatar Postal Services Company (Qatar Post) is adding another market to its CONNECTED network for online shoppers in Qatar. Following the UK and the US, Singapore marks the latest virtual address for CONNECTED’s global expansion.

With this addition of one of the world’s fastest-growing economies and e-commerce markets to its network, Qatar Post will offer its customers and Qatar’s e-shoppers access to the largest and most established Singaporean online stores and retailers.

Through CONNECTED, customers can place their orders through their favourite e-commerce platforms in Singapore, and have their parcels delivered to their doorstep through a variety of options availed by Qatar Post. They will also benefit from services offering the virtual consolidation for their shipments, as well as free storage for up to 21 days.

Commenting on this addition, Hamad Mohammed Al Fahida, Chief Operating Officer at Qatar Post, said: “When we launched our CONNECTED platform in 2016, it was with a promise to bring our customers closest to what mattered to them, at the exact address and time they wanted. Our e-commerce network has since scaled to include some of the world’s biggest and fastest-growing digital markets, as well as the largest and most renowned online retailers in these markets.”

He added: “Singapore marks a significant addition to CONNECTED, and we are confident in that this market will see a great deal of traction and uptake with Qatar’s online shoppers. It is also, certainly, one of many addresses we plan to launch in the near future.”

Qatar Post is eyeing a larger network for CONNECTED, with the addition of several booming e-commerce markets around the world.

بعد 3 سنوات من تدشينها الناجح لخدمة الشحن الدولي للتسوق الإلكتروني، تضيف الشركة القطرية للخدمات البريدية (بريد قطر) سوقاً جديداً إلى شبكتها للتجارة الإلكترونية «كونيكتيد» من أجل المتسوقين عبر الإنترنت في دولة قطر. تُعدّ سنغافورة العنوان الأحدث على القائمة العالمية لشبكة التجارة الإلكترونية «كونيكتيد»، بعد إدراج المملكة المتحدة والولايات المتحدة الأميركية.

بفضل إضافة واحد من أسرع اقتصادات التجارة الإلكترونية وأسواقها نمواً في العالم إلى شبكته، سيتيح «بريد قطر» لعملائه والمتسوقين في قطر إمكانية الوصول إلى أكبر متاجر التجزئة السنغافورية عبر شبكة الإنترنت، حيث يمكنهم من خلال خدمة «كونيكتيد» تقديم طلباتهم من خلال منصات التجارة الإلكترونية التي يفضّلونها في سنغافورة، وتوصيل شحناتهم ومشترياتهم إلى أبواب منازلهم من خلال مجموعة متنوعة من الخيارات التي يوفّرها «بريد قطر». كما سيستفيدون من الخدمات التي تتيح لهم تجميع الشحنات من متاجر عديدة في شحنة واحدة وشحنها دولياً دفعة واحدة، بالإضافة إلى التخزين المجاني لمدة تصل إلى 21 يوماً.

وبهذه المناسبة، قال السيد حمد الفهيدة رئيس القطاع التنفيذي لقطاع العمليات في «بريد قطر»: «عندما أطلقنا خدمة «كونيكتيد» في عام 2016، قطعنا وعداً لعملائنا بجعلهم أكثر قرباً من كل ما يهمهم، في الوقت والعنوان المحددين. ومنذ ذلك الحين، توسّع نطاق عمل شبكتنا للتجارة الإلكترونية لتشمل بعض أكبر الأسواق الرقمية وأسرعها نمواً على مستوى العالم، التي تحتوي على أكبر متاجر التجزئة وأشهرها على الإنترنت.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X