💰 Business

Qatar Airways and China Southern Airlines sign code-share agreement

«القطرية» وخطوط جنوب الصين تبرمان اتفاقية الرمز المشترك

Qatar Airways yesterday announced code-share cooperation with China Southern Airlines starting from January 2020. This code-share agreement is the first step in the strengthening of cooperation between both airlines, since Qatar Airways acquired five percent of China Southern Airlines in December 2018.

This agreement will enable China Southern Airlines’ passengers to book travel on Qatar Airways’ flights between Guangzhou and Doha and Beijing and Doha allowing one stop connections to more than 80 destinations in the Middle East, Europe and Africa.

Qatar Airways first began flying to China in 2003 with a service from Doha to Shanghai. Qatar Airways currently operates 45 weekly flights to seven Greater China gateways: Shanghai, Beijing, Guangzhou, Hangzhou, Chongqing, Chengdu and Hong Kong. In May 2018, Qatar Airways’ award-winning Qsuite Business Class experience debuted in China on the Shanghai route with Beijing receiving Qsuite in December 2018.

Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker said: “In December 2018 when we announced our investment in China Southern Airlines, I noted the significant potential for cooperation between our two prestigious airlines. This code-share agreement is the natural first step in us working together and leveraging our complementary strengths and resources to bring benefits to customers of both our airlines. Qatar Airways very much looks forward to the opportunity to further deepen our working relationship with this great airline and further enhance the travel opportunities for passengers across the globe.”

China Southern Airlines Senior Vice-President of International and Corporate Relations, Wu Guoxiang said: “We are very pleased to have Qatar Airways as our codeshare partner. As a Skytrax Five-Star airline, Qatar Airways’ high service quality and massive network is very impressive. Through the efficient Hamad International Airport, with its first rate service, passengers of China Southern Airlines will be able to enjoy the pleasant service to Doha. We very much look forward to enhancing our cooperation in the future and working together to bring more benefits to our customers.”

A multiple award-winning airline, Qatar Airways was named ‘World’s Best Airline’ by the 2019 World Airline Awards, managed by international air transport rating organisation Skytrax. It was also named ‘Best Airline in the Middle East’, ‘World’s Best Business Class’ and ‘Best Business Class Seat’, in recognition of its ground-breaking Business Class experience, Qsuite. Qatar Airways is the only airline to have been awarded the coveted “Skytrax Airline of the Year” title, which is recognised as the pinnacle of excellence in the airline industry, five times.

أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن إبرام اتفاقية الرمز المشترك مع خطوط جنوب الصين الجوية، اعتباراً من شهر يناير لعام 2020، وتُعد هذه الاتفاقية الخطوة الأولى ضمن سلسلة من الخطوات الرامية إلى تعزيز التعاون بين الناقلتين، حيث استحوذت الناقلة القطرية في شهر ديسمبر لعام 2018، على حصة بقيمة %5 من خطوط جنوب الصين الجوية.

وسوف تتيح هذه الاتفاقية الفرصة أمام المسافرين مع خطوط جنوب الصين الجوية لحجز رحلات مع الخطوط الجوية القطرية بين جوانزو والدوحة، وبكين والدوحة، ممكّنة إياهم من السفر إلى أكثر من 80 وجهة في الشرق الأوسط وأوروبا وإفريقيا، عبر توقف واحد فقط في الدوحة.

ودشّنت الخطوط الجوية القطرية رحلاتها إلى الصين في عام 2003، مع إطلاقها رحلات مباشرة من الدوحة إلى شنغهاي، وتسيّر الناقلة حالياً 45 رحلة أسبوعياً إلى سبع وجهات في الصين، وهي: شنغهاي وبكين وجوانزو وهانغتشو وتشونغتشينغ وتشنغدو وهونج كونج، وفي عام 2018، أصبحت مقاعد كيو سويت على درجة رجال الأعمال متاحة للمسافرين من وإلى شنغهاي وبكين.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: «في شهر ديسمبر لعام 2018، عندما أعلنّا عن إنجاز استثمار في خطوط جنوب الصين الجوية، كان من الواضح أن هنالك فرصاً كبيرة للتعاون بين الناقلتين، وتأتي اتفاقية الرمز المشترك هذه كتطور طبيعي للروابط التي تجمعنا، من أجل العمل معاً والاستفادة من الموارد والإمكانيات التي نمتلكها، بما يعود بالنفع على المسافرين، وتتطلع الخطوط الجوية القطرية إلى هذه الفرصة لتعزيز علاقاتها مع شركات الطيران الكبرى، وتقديم أفضل تجربة سفر لجميع المسافرين حول العالم».

من جهته، قال السيد وو غوجيانغ النائب الأول للرئيس التنفيذي للعلاقات الدولية والمؤسسية: «سوف يتمكن مسافرو خطوط جنوب الصين الجوية من زيارة العديد من الوجهات الجديدة، مع توقف واحد في مطار حمد الدولي بفضل هذه الاتفاقية».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X