💉 Health

PHCC Launches “Healthy for Qatar” Awareness Campaign

“الرعاية الأولية” تطلق حملة توعية بعنوان “أصحاء من أجل قطر”

QNA

For the second year in a row, the Primary Health Care Cooperation (PHCC) is organizing a health awareness campaign targeting school students.

This campaign, which is part of the second national strategic plan for primary health care 2018-2022, aimed at promoting school health and improving student health.

Executive Director of Corporate Communication Department at PHCC, Huda Al Wahidi, said this important campaign was launched on September 3 and will last for two weeks.

Al Wahidi highlighted the campaign’s role in increasing health awareness among students through the help of medical staff of the PHCC, adding that the campaign will cover more than 12 public schools.

Al Wahidi also stated that the objectives of the campaign are to consolidate healthy lifestyles, focus on the basics of personal hygiene, and underpin the importance of the school nurse and their essential role in maintaining the health of students.

تنظم مؤسسة الرعاية الصحية الأولية حاليا حملة توعية بعنوان “أصحاء من أجل قطر” للعام الثاني على التوالي، بعد النجاح والنتائج المثمرة التي حققتها الحملة العام الماضي، واستهدفت بها طلبة المدارس.

جاءت هذه الحملة ضمن الخطة الاستراتيجية الوطنية الثانية (2018-2022) للرعاية الصحية الأولية، وهدفت إلى تعزيز الصحة المدرسية ورفع مستوى الثقافة الصحية بالمدارس.

ونوهت السيدة هدى الواحدي، مدير الاتصال التنفيذي بمؤسسة الرعاية الصحية الأولية بأهمية هذه الحملة التي انطلقت في 3 سبتمبر الحالي وتستمر لمدة أسبوعين، ودورها في رفع مستوى الوعي الصحي لدى الطلاب والطالبات من خلال كادر طبي متكامل من المؤسسة، مشيرة إلى أن الحملة ستغطي أكثر من 12 مدرسة حكومية في المراحل الدراسية الثلاث.

وذكرت أن من أهداف الحملة أيضا ترسيخ مفاهيم وأنماط الحياة الصحية السليمة والتركيز على أساسيات النظافة الشخصية وتوضيح أهمية الممرض المدرسي ودوره الأساسي في الحفاظ على صحة الطلاب وتقديم خدمات التمريض المتنوعة لهم أثناء الدوام المدرسي ومساعدتهم على تكوين سلوكيات صحية سليمة طوال الحياة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X