💰 Business

Ooredoo wins ‘Fortinet’s Best Managed Security Services Partner of the Year’ award

«ooredoo» تحصل على جائزة «Fortinet» لأفضل شريك للخدمات الأمنية المدارة خلال العام

Ooredoo, the region’s leading enabler of digital business innovation, announced yesterday that it was named Fortinet’s Best Managed Security Services Partner of the Year in Qatar.

Ooredoo was honoured during the Fortinet Partner SYNC event, annual conference for partners in Doha, Qatar and the award was received by Sheikh Nasser bin Hamad bin Nasser Al Thani, Chief Business Officer, Ooredoo Qatar, on behalf of the company. This Fortinet award recognises the company’s strength in enabling secure nationwide digital transformation. In the face of rising global cyber-threats, Ooredoo has collaborated with Fortinet to provide business customers with industry-leading opex-based cloud solutions across cloud email security, endpoint detection and response, firewall, managed firewall, managed intrusion prevention systems, unified threat management, web application firewall as a service.

Sheikh Nasser bin Hamad bin Nasser Al Thani, said: “Winning Fortinet’s award for Best Managed Security Services Partner of the Year in Qatar is a major milestone for Ooredoo, and recognition as the largest and best managed security solutions provider in Qatar. With Fortinet, we aim to protect our customers’ information security and help organisations to defend against cyber-threats, reduce risk, and comply with regulation.”

As more Qatar organisations expand their network connectivity on the cloud, Fortinet recognised Ooredoo for providing multi-cloud solutions that can provide business customers with full security visibility and control across a variety of cloud infrastructures.

Alain Penel, Vice-President of Fortinet, Middle East, said: “Ooredoo receiving the award is a testament to Ooredoo’s strength in delivering the best security solutions. Ooredoo has been a major partner in Qatar’s secure digital transformation, and has helped Fortinet to expand in one of the Middle East’s most high-profile and continually growing markets.”

Business customers can leverage the Ooredoo Advantage, making Ooredoo “Best for Business,” thanks to its breadth and depth of talent, best fixed and mobile networks, broadest portfolio of ICT services and solutions, and trusted partner for 60 years.

حققت «ooredoo» إنجازاً جديداً بفوزها بجائزة Fortinet المرموقة لأفضل شريك للخدمات الأمنية المدارة في قطر خلال العام.

وجاء تكريم «ooredoo» خلال الحفل السنوي الذي تقيمه شركة «Fortinet» لشركائها في الدوحة. وتسلّم الجائزة بالنيابة عن «ooredoo» الشيخ ناصر بن حمد بن ناصر آل ثاني، رئيس الأعمال التجارية في «ooredoo قطر».

وتأتي هذه الجائزة لتؤكد على القدرات الكبيرة التي تتمتع بها «ooredoo» للمساهمة في تعزيز التحول الرقمي الآمن في قطر، لا سيّما في ظل تصاعد الهجمات السيبرانية حول العالم.

وتتعاون «ooredoo» مع «Fortinet» لتوفير الحلول الأمنية السحابية المتطورة للشركات في قطر، واستخدامها لأمن البريد الإلكتروني السحابي، والرصد والاستجابة، وجدار الحماية وإدارته، وأنظمة منع التطفل، والإدارة الموحدة لمواجهة التهديدات وتطبيقات الإنترنت.

وبهذا الصدد، قال الشيخ ناصر بن حمد بن ناصر آل ثاني، رئيس الأعمال التجارية في «ooredoo قطر»: «يعدّ حصول (ooredoo) على جائزة (Fortinet) لأفضل شريك للخدمات الأمنية المدارة خلال العام في قطر إنجازاً مهماً بالنسبة لنا، وإثباتاً بأن (ooredoo) أكبر وأفضل مزود للحلول الأمنية المدارة في قطر. ونهدف من خلال تعاوننا مع شركة رائدة مثل (Fortinet) إلى توفير حماية كاملة وشاملة لمعلومات عملائنا، ودعم الشركات لمواجهة التهديدات السيبرانية والتقليل من الأخطار والالتزام بالقوانين الخاصة في هذا المجال».

حلول

ومع ازدياد عدد الشركات التي تلجأ للحلول السحابية لتوسعة الاتصال بالشبكة في قطر، تأتي جائزة «Fortinet» لتثبت قوة «ooredoo» كمزود للعديد من الحلول السحابية القادرة على توفير خدمات أمنية متكاملة وتحكم كامل للشركات في قطر.

من جانبه، قال ألان بينيل، نائب رئيس «Fortinet» لمنطقة الشرق الأوسط: «نقدم لشركة (ooredoo) جائزة أفضل شريك للخدمات الأمنية المدارة خلال العام، تقديراً لجهودهم في توفير أفضل الحلول الأمنية في قطر. فقد كانت «ooredoo» رائدة في دعم التحول الرقمي الآمن في قطر، كما ساعدتنا على الانتشار في واحد من أهم الأسواق وأسرعها نمواً في الشرق الأوسط».

ويمكن لعملاء «ooredoo» من الشركات الاستفادة من مزايا «ooredoo»، التي تجعل من «ooredoo» الشركة الأفضل بالنسبة للشركات بفضل المواهب الكثيرة التي توظفها وأفضل الشبكات الثابتة والجوالة، وأوسع مجموعة من خدمات وحلول الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات، إضافة إلى كونها الشريك الموثوق به منذ أكثر من 60 عاماً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X