👮‍♂️ Government

Katara signs MoC with Qatar Society of Petroleum Engineers

«كتارا» توقّع مذكرة تعاون مع الجمعية القطرية لمهندسي البترول

QNA

The Cultural Village Foundation (Katara) signed yesterday a memorandum of cooperation (MoC) with the Qatar Society of Petroleum Engineers (QSPE) to take advantage of the various cultural facilities of Katara to hold cultural events, programs, courses, training seminars and exhibitions, and to encourage young people to work in this sector.

In his remarks during a press conference, General Manager of Katara Dr Khalid bin Ibrahim Al Sulaiti said that the new partnership with the QSPE seeks to attract young people to engage in petroleum engineering, strengthen the capabilities of Qatari engineers and raise their scientific competence in various fields, by providing them with the optimal atmosphere of education and training through series of lectures and seminars that will be held by the QSPE in Katara’s halls and theaters.

Al Sulaiti expressed his hope that the partnership will contribute to furthering the process of engineering development and attract Qatari engineers to these activities to keep up with the latest technological and scientific developments in petroleum engineering in all its branches, stressing that Katara always seeks to develop the skills of Qatari youth in order to have a prominent and pivotal role in the process of development and renaissance.

وقّعت المؤسسة العامة للحي الثقافي، صباح أمس بالقاعة (32) في «كتارا»، مذكرة تعاون مع الجمعية القطرية لمهندسي البترول (QSPE)، تهدف إلى الاستفادة من مرافق الحي الثقافي (كتارا) المتعددة والمتنوعة لإقامة فعاليات ثقافية وبرامج ودورات وندوات تدريبية ومعارض، تحث الشباب للعمل في مهنة مهندسي البترول.

وفي هذا المناسبة، أكد سعادة الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي مدير عام «كتارا»، في كلمته التي ألقها في المؤتمر الصحافي الذي عُقد بـ «كتارا»، أن «الشراكة الجديدة مع الجمعية القطرية لمهندسي البترول تسعى إلى استقطاب الشباب للانخراط في هندسة البترول، وتعزيز قدرات المهندسين القطريين، ورفع كفاءتهم العلمية والهندسية في مختلف المجالات، عبر توفير المناخ الأمثل لهم من التعليم والتدريب. وهذا ما تتيحه سلسة المحاضرات والندوات التي ستطلقها الجمعية في قاعات ومسارح الحي الثقافي (كتارا)».

وأعرب سعادة الدكتور السليطي عن أمله أن تسهم الشراكة في دفع عملية التنمية الهندسية وجذب المهندسين القطريين في هذه الأنشطة، ليواكبوا أحدث التقنيات التكنولوجية والتطورات العلمية التي تشهدها هندسة البترول بفروعها كافة. مؤكداً أن «كتارا» تسعى دائماً من خلال شراكاتها المتواصلة إلى تنمية مهارات الشباب القطري، من أجل أن يكون لهم الدور البارز والمحوري في مسيرة التنمية والنهضة.

من جهته، أعرب سعادة الشيخ فيصل بن فهد آل ثاني رئيس الجمعية القطرية لمهندسي البترول (QSPE)، عن سروره بتوقيع الاتفاقية مع «كتارا». مشيراً إلى أن الاتفاقية ستتيح إقامة أنشطة وفعاليات ثقافية وتقنية في «كتارا»، تهدف إلى رفع المستوي الفني والتقني للمهندسين العاملين في مجال صناعة النفط والغاز في دولة قطر. لافتاً إلى أن الاتفاقية يستفيد منها أكثر من 1000 عضو من مهندسي البترول والغاز في قطر، وهو عدد أعضاء الجمعية القطرية لمهندسي البترول (QSPE).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X