🏆 Sport

Doha to host Sports Integrity Summit

الدوحة تستضيف القمة الإقليمية للنزاهة في الرياضة

QNA
Doha will host the Inter-regional Sports Integrity Summit on September 16 and 17, organised by the International Centre for Sport Security (ICSS) and Qatar Airways in cooperation with the Sport Integrity Global Alliance (SIGA).

The summit, which will be attended by Minister of Culture and Sports, H E Salah bin Ghanem Al Ali, will discuss a number of important topics in the presence of experts and specialists in sport integrity from the Middle East, Asia and Africa. A total of 60 experts from around the world will attend.

The summit also aims to highlight the seriousness of corruption in sport in the region, and to develop solutions by encouraging countries to adopt SIGA’s international standard legislation.

Another topic discussed will be the importance of collective action among the region’s countries to enact legislation on integrity and to combat corruption in sport, as its crimes has now become transcontinental in nature.
SIGA, under its Vice-Chairman Mohammed bin Hinzab, will hold a press conference today at Kempinski the Pearl to discuss the other topics on the summit’s agenda.

الدوحة – قنا:

تستضيف الدوحة القمة الإقليمية للنزاهة في الرياضة وذلك يومي 16 و17 سبتمبر الجاري والتي ينظمها المركز الدولي للأمن الرياضي والخطوط الجوية القطرية بالتعاون مع المنظمة الدولية للنزاهة في الرياضة (سيغا).

ويتضمن جدول أعمال القمة التي يحضرها سعادة السيد صلاح بن غانم العلي وزير الثقافة والرياضة، مجموعة من المحاور الهامة التي ستناقش عبر عدد من الجلسات بحضور الخبراء والمتخصصين في النزاهة في الرياضة من منطقة الشرق الأوسط وآسيا وإفريقيا، والذين يبلغ عددهم حوالي 60 شخصية دولية مرموقة من شتى أنحاء العالم.

كما تهدف القمة إلى إلقاء الضوء على خطورة الفساد في الرياضة في المنطقة ووضع الحلول من خلال تشجيع الدول لتبني التشريعات الدولية القياسية التي وضعتها سيغا.

وأيضا ستلقي القمة الضوء على أهمية العمل الجماعي وحث دول الإقليم للعمل بتشريعات النزاهة ومكافحة الفساد في الرياضة لتسهم في حماية الرياضة من المخاطر التي أصبحت تشكل جرائم منظمة وعابرة للقارات.

ومن المقرر أن يعقد المركز الدولي للأمن الرياضي برئاسة السيد محمد بن حنزاب نائب رئيس مجلس إدارة المنظمة الدولية للنزاهة في الرياضة (سيغا)، مؤتمرا صحفيا غدا الخميس بفندق كمبنيسكي اللؤلؤة بحضور السيد إيمانويل ميديريوس الرئيس التنفيذي لـ (سيغا) للكشف عن أهم الموضوعات التي ستبحثها القمة في الدوحة.

يشار إلى أن سيغا هي أول منظمة دولية مستقلة وممولة ذاتيا معنية بالنزاهة في الرياضة العالمية، وقد تأسست عام 2016 بعد جهود قادها المركز الدولي للأمن الرياضي لإنشاء هذا التحالف الدولي. وتضم سيغا أكثر من 100 عضو من المنظمات الدولية والاتحادات الرياضية وكبرى المؤسسات الراعية للرياضة العالمية ومنظمات المجتمع المدني.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X