Technology

Careers and jobs Robots failed to perform

مهن ووظائف فشلت الروبوتات في القيام بها

Although robots have invaded many of the work that humans have been doing following the vast technological development that the world has known, some professions and jobs have remained insurmountable to these machines, thus refuting the idea of ​​robots replacing man in everything.

“ There are a number of functions that will be very difficult to implement based on AI techniques, because of their nature and need for a combination of human intuition, rationality and compassion, ” writer Sara Romero said in a report published in the Spanish magazine Moi Interecente.

the teacher
The teacher profession is one of the few professions that has remained intact today, and it is clear that we will have to set the minimum age for human-machine integration, in order to ensure the emotionally satisfactory education that young children need.

Professional athlete
Computer inventor Raymond Creswell said that computers in 2045 will become a thousand million times more powerful than all the brains of human beings living on Earth, but it is not possible to imagine football teams consisting of robots or robot Olympics, they do not provide fun for the masses.

Obviously, robots do not need to overcome them and compete for speed, jumping or swimming. The meaning of sport for them is different from the concept in humans.

Political
Human policy is unlikely at the moment, and we cannot expect political robots in the short term because this seems unreasonable.

Humans will be the only ones in the political arena, making the professionals of this field the last to lose their jobs because of the robot era.

the judge
A judge’s job requires objective and subjective assessments, which is not easy for AI.

Judicial judgments require not only extensive knowledge of the law to apply, but also knowledge and assessment of the ramifications of its decisions to be accurate and fair.

Mental health specialist
The profession of mental health experts – such as psychologists or psychiatrists – is the last job that robots can reach, no matter how efficient the artificial intelligence, and will never reach the level of understanding that humans enjoy.

the artist
Technology has had a major impact on the arts economy, but these jobs are likely to be immune to any future technological invasion, due to the nature of the profession and the need for human sensation and the ability to express it in various art forms.

Source: aljazeera

رغم اجتياح الروبوتات للعديد من الأعمال التي كان يقوم بها البشر عقب التطور التكنولوجي الواسع الذي عرفه العالم، فإن بعض المهن والوظائف قد ظلت عصية على هذه الآلات وصمدت أمامها، مما يدحض فكرة حلول الروبوتات محل الإنسان في كل شيء.

وقالت الكاتبة سارا روميرو في تقرير نشرته مجلة موي إنتيريسنتي الإسبانية إن هناك عددا من الوظائف التي سيكون من الصعب للغاية تنفيذها بالاعتماد على تقنيات الذكاء الاصطناعي، بسبب طبيعتها وحاجتها إلى مزيج من الحدس البشري والعقلانية والتعاطف، وإنه من الصعب تلقين هذه الأحاسيس للذكاء الاصطناعي.

مهنة المعلم واحدة من المهن القليلة التي ظلت على حالها إلى اليوم، ومن الواضح أنه سيتعين علينا تحديد الحد الأدنى للسن المتعلق بتحقيق التكامل بين الإنسان والآلات، من أجل ضمان التعليم المرضي عاطفيا الذي يحتاجه الأطفال الصغار. أفاد المخترع الأميركي ريموند كرزويل أن أجهزة الحاسب ستصبح سنة 2045 أكثر قوة بمقدار ألف مليون مرة من جميع أدمغة البشر الذين يعيشون على الأرض، غير أنه لا يمكن تخيل فرق كرة القدم مكونة من روبوتات أو أولمبياد للروبوتات، فهي لا توفر المتعة للجماهير.

ومن الواضح أن الروبوتات لا تحتاج إلى من يتغلب عليها والتنافس على السرعة أو القفز أو السباحة، فمعنى الرياضة بالنسبة لها مختلف عن مفهومها لدى البشر. ويعد وجود سياسة دون بشر أمر غير مرجح في الوقت الحالي، ولا يمكن أن نتوقع وجود روبوتات سياسية على المدة القصير لأن هذا يبدو غير معقول وسيكون البشر الوحيدين في الساحة السياسية، مما يجعل محترفي هذا المجال آخر من سيفقدون وظائفهم بسبب عصر الروبوت.

وتتطلب وظيفة القاضي تقييمات موضوعية وذاتية، وهو أمر ليس سهلا بالنسبة للذكاء الاصطناعي. ولا يتطلب إصدار الأحكام القضائية معرفة واسعة بالقانون لتطبيقه فحسب، وإنما أيضا معرفة وتقييما لتداعيات قراراته حتى تكون دقيقة وعادلة.

ومهنة خبراء الصحة العقلية – مثل علماء النفس أو الأطباء النفسيين- هي آخر الوظائف التي يمكن أن تصل إليها الروبوتات مهما كانت درجة كفاءة الذكاء الاصطناعي، ولن تصل يوما إلى مستوى الفهم الذي يتمتع به البشر. وكان للتكنولوجيا تأثير كبير على اقتصاد الفنون لكن من المحتمل أن تكون هذه الوظائف بمنأى عن أي اجتياح تكنولوجي في المستقبل، بسبب طبيعة المهنة وحاجتها إلى الإحساس البشري والقدرة على التعبير عنه في أشكال فنية مختلفة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X