💰 Business

Bloomberg Media Group announces agreement with QFC

«بلومبيرج» الإعلامية تبثّ تقاريرها من «قطر للمال»

DOHA: Bloomberg Media Group yesterday announced a new agreement with the Qatar Financial Centre (QFC), further advancing Bloomberg’s presence and editorial coverage in the region. The agreement includes a remote Bloomberg Television studio for live reports at the QFC in Doha, adding the major financial capital to existing remote locations in Riyadh and Abu Dhabi, as well as Bloomberg Television’s Middle East and Africa broadcasting hub in Dubai.

Starting this month, Simone Foxman of Bloomberg News will report regularly for Bloomberg Television out of the new Doha location. These television reports will be broadcast into Bloomberg Television’s primetime morning show Bloomberg Daybreak: Middle East, which airs Sunday through Thursday at 8 am GST out of Dubai. Bloomberg’s coverage of the region has continued to expand in recent years with the launch of regionally focused editorial platforms in 2016 and regular events.

“Building on our existing coverage of the region, this agreement will ensure more regular televised news from Qatar. Increasing our regional presence means we can give our viewers more content on the news that interests them,” said Riad Hamade, Executive Editor for Middle East and North Africa, Bloomberg News.

“This agreement is a natural step as we expand our presence across the Middle East’s leading financial centers. Our audiences are increasingly focused on the financial markets in the region and we’ve responded with a larger offering,” added Parry Ravindranathan, President and Managing Director of Bloomberg Media – International.

“We are honoured to be bringing the global business media ingenuity and experience of Bloomberg to Qatar, and we believe the addition of the Bloomberg studio at the QFC further underscores the nation’s position as a thriving international media hub. Broadcast live from the heart of Doha’s financial district, Bloomberg Television’s audience will have access to accurate and high quality reporting.” said Yousuf Mohamed Al Jaida, Chief Executive Officer, QFC Authority.

Sarah Al Dorani, Chief Marketing Officer, Qatar Financial Centre said: “This agreement reaffirms Qatar’s growing role in the global market and reinforces QFC’s commitment to providing exposure to key stakeholders and companies on a thriving platform. This launch also marks a significant step towards expanding Qatar’s media industry by supporting the enhanced presence of one of the most respected media companies in the world. Bloomberg’s presence at the QFC also speaks of the capability of our platform to support the growth of international companies to do business in Qatar and the region.”

أعلنت مجموعة «بلومبيرج» الإعلامية، أمس، عن إبرام اتفاقية جديدة مع مركز قطر للمال، ما يعزّز حضور «بلومبيرج» ونطاق تغطيتها الصحفية في المنطقة. تشمل الاتفاقية تواجد ستوديو متحكم عن بُعد تابع لتلفزيون «بلومبيرج» في مركز قطر للمال في الدوحة، من أجل بثّ التقارير المباشرة من هناك، لتضاف بذلك العاصمة المالية إلى مواقع مشابهة في المنطقة.

ابتداءً من هذا الشهر، سوف تقدّم سيمون فوكسمان من «أخبار بلومبيرج» تقارير دورية لتلفزيون «بلومبيرج» من موقع «بلومبيرج» الجديد في الدوحة.

حضور

وبهذه المناسبة، قال رياض حمادة، المدير التحريري لمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا- أخبار «بلومبيرج»: «في أعقاب توسّع تغطيتنا الإعلامية لمنطقة الشرق الأوسط، تضمن هذه الاتفاقية بثّ المزيد من الأخبار المتلفزة بشكل دوري من قطر. ويساهم تعزيز حضورنا الإقليمي في تمكين بلومبيرج من تقديم محتوى أكبر لمشاهدينا فيما يخص الأخبار التي تهمهم».

من جهته، قال باري رافيندراناثان، الرئيس والعضو المنتدب لدى مجموعة «بلومبيرج» الإعلامية – الدولية: «تأتي هذه الاتفاقية خطوة طبيعية في إطار مساعينا لتوسيع حضورنا في المراكز المالية الرائدة في منطقة الشرق الأوسط. ونظراً لازدياد تركيز جمهورنا على الأسواق المالية في المنطقة، فقد استجبنا لهذا التوجه وعملنا جاهدين على تقديم عروض أكبر».

وبدوره، قال يوسف محمد الجيده، الرئيس التنفيذي لمركز قطر للمال: «نتشرف بتقديم الخبرة الإعلامية العالمية التي تتحلى بها (بلومبيرج) إلى قطر؛ حيث نعتقد بأن تواجد ستوديو (بلومبيرج) في مركز قطر للمال يؤكد على المكانة التي تحتلها الدولة بوصفها مركزاً إعلامياً دولياً مزدهراً. ويساهم إجراء بثّ مباشر من قلب المنطقة المالية بالدوحة في تمكين جمهور تلفزيون بلومبيرج من الاطلاع على تقارير دقيقة وعالية الجودة».

وقالت السيدة سارة الدوراني، الرئيس التنفيذي للتسويق والاتصال المؤسسي بمركز قطر للمال: «تؤكد هذه الاتفاقية على دور قطر المتنامي في الأسواق العالمية، وتعزز التزام مركز قطر للمال بدعم الشركاء الرئيسيين والشركات على منصة مزدهرة. ويمثل هذا الإطلاق خطوة مهمة نحو توسيع صناعة الإعلام في قطر، من خلال دعم وجود واحدة من أكثر شركات الإعلام شهرة في العالم. وترحيبنا بـ «بلومبيرج» في منصة مركز قطر للمال يوضح التزامنا بهذه الصناعة، كما يعكس أيضاً قدرة منصتنا على دعم نمو الشركات العالمية لممارسة الأعمال التجارية في قطر والمنطقة».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X