👮‍♂️ Government

Amir, British PM hold talks on bolstering strategic ties

سمو الأمير ورئيس الوزراء البريطاني يبحثان العلاقات الثنائية

QNA/London

His Highness the Amir Sheikh Tamim bin Hamad al-Thani has discussed with British Prime Minister Boris Johnson the strategic relations and means of boosting co-operation between the two countries in various fields for their mutual benefit.

In a meeting at the British prime minister’s office at 10 Downing Street in London Friday, they discussed several emerging issues in the Middle East, especially the developments in the Gulf.

At the beginning of the meeting, the British prime minister welcomed His Highness the Amir, pointing out that they are “old friends”. Johnson noted that they met at the city hall when he was mayor of London and in Zurich when Qatar defeated England for the hosting of the 2022 World Cup.

He congratulated Qatar on that achievement, stressing that the relationship between the State of Qatar and the United Kingdom is growing stronger and there are several landmarks in London attesting to this.

The Amir stressed the strength of the relations between the two countries, in addition to the strong personal relations between His Highness and the prime minister, pointing out that this meeting will contribute to strengthening these relations in several areas.

The members of the official delegation accompanying His Highness the Amir and senior officials of the British prime minister’s office attended the meeting.

The Amir later left London for New York, following a working visit to the United Kingdom.

Earlier on Thursday, His Highness the Amir met French President Emmanuel Macron in Paris. They discussed strategic ties between the two countries and the latest developments in the region and the world.

بحث حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى، مع دولة السيد بوريس جونسون رئيس وزراء المملكة المتحدة الصديقة، العلاقات الاستراتيجية، وسبل دعم وتوطيد التعاون القائم بين البلدين في مختلف المجالات لما فيه خيرهما ومصلحتهما المشتركة.

كما جرى خلال اللقاء، الذي عقد بمقر رئاسة الوزراء في 10 داوننغ ستريت بالعاصمة البريطانية لندن صباح اليوم، بحث عدد من القضايا المستجدة في منطقة الشرق الأوسط، لاسيما تطورات الأوضاع في الخليج.

وكان دولة رئيس الوزراء البريطاني قد رحب في بداية اللقاء بسمو الأمير، مشيرا إلى أنه وسموه “صديقان قديمان”، وأنهما التقيا في مقر بلدية المدينة عندما كان عمدة للندن، كما أنه التقى سموه في زيورخ، وقال “رأيتكم في زيورخ عندما تفوقتم علينا في استضافة تنظيم كأس العالم 2022″، مجددا تهنئة قطر على ذلك الإنجاز، ومؤكدا أن “العلاقة بين دولة قطر والمملكة المتحدة تزداد قوة على قوتها وهنالك معالم رئيسية عديدة في لندن تشهد على ذلك”.

من جانبه، أكد سمو الأمير على قوة العلاقات بين البلدين، بالإضافة إلى قوة العلاقات الشخصية بين سموه ودولة رئيس الوزراء، مشيرا إلى أن هذا اللقاء سيسهم في تعزيز هذه العلاقات في عدة مجالات.

حضر اللقاء، أصحاب السعادة أعضاء الوفد الرسمي المرافق لسمو الأمير، وحضره من الجانب البريطاني عدد من أصحاب السعادة كبار المسؤولين بمكتب رئاسة الوزراء.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X