additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

Al-Ahli Hospital sponsors Qatar Patient Safety Week

«المستشفى الأهلي» يرعى الأسبوع القطري الخامس لسلامة المرضى

Al-Ahli Hospital has partnered and supported this year’s Qatar Patient Safety Week (QPSW) as a sponsor. The 5th QPSW, held under the patronage of H E Dr Hanan Mohamed Al Kuwari, Minister of Public Health, is a national initiative created by the Healthcare Quality and Patient Safety Department (HQPS) of the Ministry of Public Health in collaboration with public and private healthcare providers from across Qatar.

Khalid Al-Emadi, Chief Executive Officer of Al-Ahli Hospital, said that it gives pleasure to be part of this year’s Qatar Patient Safety Week. “The hospital is eager to adopt, implement and promote international standards for patient safety and provide the highest quality of health care for patients. Voluntarily participating in International Healthcare Accreditation and enhancing education and professional development for all of our team motivates and enables us to strive for excellence in everything we do.”

Jamal Hammad, Deputy Chief Executive Officer of Al-Ahli Hospital, said that the importance of promoting patient safety cannot be underestimated. “Healthcare is a complex and highly technical industry, excellence in clinical outcomes and enhancing the patient experience is at the core of our being at Al-Ahli Hospital. Achieving these objectives can only be done by investing in high performing health professionals, dedicated and competent support workers and a quality systems approach to everything we do.”

“Al-Ahli Hospital has a long history of promoting patient safety as a fundamental principle of the care we provide and is an important component of quality management. Maintaining full international healthcare accreditation since early 2014 under the auspices of the Australian Council on Healthcare Standards International is one way of demonstrating our commitment to continuous quality improvement resulting in optimal outcomes and overall improvements in patient safety” said David Miller, Director of Safety, Quality and Accreditation Systems.

“This year we welcome the first-ever Patient Safety Day on September 17 as part of a World Health Organization global campaign to create awareness of patient safety,” Dr. Abdul Azim Abdul Wahab Hussain, Chief of Medical Staff, said, “Increasing awareness of patient safety is critical and an essential component to helps us to continually enhance the quality and safety of the services we provide for the Qatar Community and beyond.”

يشارك المستشفى الأهلي في الأسبوع القطري الخامس لسلامة المرضى، الذي نظّمته وزارة الصحة العامة تحت رعاية سعادة وزيرة الصحة العامة الدكتورة حنان الكواري. وهو عبارة عن فعالية سنوية على المستوى الوطني تم إنشاؤها بواسطة إدارة جودة الرعاية الصحية وسلامة المرضى بالوزارة، بوصفها بادرة وحملة تثقيفية وتوعوية تهدف إلى نشر مفهوم سلامة المرضى بين العاملين في مؤسسات الرعاية الصحية بمختلف فئاتهم ومستخدميها.

يفتخر المستشفى الأهلي بمشاركته للمرة الثانية في مثل هذا الحدث السنوي المرموق، الذي يركّز على نشر مفاهيم سلامة المرضى بين جميع مقدمي الرعاية الصحية وكذلك الجمهور في جميع أنحاء قطر.

مبادرات وطنية

ومن جانبه، قال السيد خالد العمادي الرئيس التنفيذي للمستشفى الأهلي: «إن مشاركتنا في مثل هذه المبادرات الوطنية مع وزرات الصحة العامة هو من ضمن مسؤولياتنا، بصفتنا مؤسسة صحية من أولويتها تقديم رعاية طبية آمنة ذات جودة عالية مبنية على قواعد وإجراءات قام بوضعها وتطويرها خبراء محترفون في خدمات الرعاية الطبية والصحية. وهي أيضاً تعريف للعامة بمدى مصداقية المؤسسة الطبية وتوافقها مع معايير الرعاية الصحية. كما أن حصول المستشفى الأهلي على شهادة الاعتماد الدولي الأسترالي هو دلالة على حرصه على تطبيق أعلى معايير السلامة».

معايير دولية

وقال السيد جمال حماد نائب الرئيس التنفيذي للمستشفى الأهلي: «إن أهمية تعزيز سلامة المرضي من الأساسيات في الرعاية الصحية، حيث إن من أولويات المستشفى الأهلي التعامل بجودة وتقنية عالية في توفير خدمات الرعاية الصحية وسلامة المرضي، سواء من خلال الفحوصات السريرية أم العلاجية أم إجراء العمليات الجراحية وغيرها من الإجراءات العلاجية. كما أنه لا يمكن تحقيق هذه الأهداف إلا من خلال الممارسين الصحيين المتخصصين من ذوي الخبرة والكفاءة العالية، بالإضافة إلى اتباع الأنظمة والمعايير الدولية في سلامة المرضى». وقال السيد ديفيد ميلر مدير السلامة والجودة وأنظمة الاعتماد في المستشفى الأهلي: «للمستشفى الأهلي تاريخ طويل في تعزيز مبادئ الجودة في رعاية المرضي وسلامتهم. منذ تسلّم المستشفى الأهلي الاعتماد الدولي عام 2014 تحت رعاية المجلس الأسترالي للمعايير الدولية للرعاية الصحية، والمستشفى الأهلي يبذل قصارى جهده للمحافظة على هذه المعايير الصحية الدولية، التي هي أحد السبل لإظهار التزامنا بتحسين الجودة المستمر؛ مما يؤدي إلى تحقيق النتائج المثلى والتحسينات الشاملة في سلامة المرضى».

تقنيات عالية

وقال الدكتور عبدالعظيم حسين المدير الطبي للمستشفى الأهلي: «نحن بصفتنا طاقماً طبياً في المستشفى الأهلي، نستخدم أفضل الطرق والتقنيات العالية الجودة في تقديم الخدمات الطبية. كما نعمل بدقة واحترافية من خلال التواصل القوي بين الكادر الطبي والتمريضي بوصفه حلقة ديناميكية من أجل الحفاظ على سلامة المريض». وقالت السيدة كلودين العريبي مديرة قسم التمريض: «إن الكادر التمريضي يلعب دوراً مهماً في تنفيذ نظريات السلامة وتطبيقها بشكل صحيح. كما أن الطاقم التمريضي سوف يشارك من خلال لوحة توعوية تحمل رسالة بأهمية الأولوية للحالات المستعجلة والإسعافية».

وأضافت أنه خلال الأيام القليلة المقبلة، سيقوم أعضاء الفرق الطبية والتنفيذية في المستشفى الأهلي بالتعاون والتواصل مع زملائهم من جميع أنحاء قطر ومن خارجها، لتحديد التقنيات والاستراتيجيات لتعزيز وتحسين استمرارية الجودة التي تُعدّ جزءاً من سعينا إلى التميّز في كل الأعمال التي نقوم بها».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button