Technology

The biggest update in history of WhatsApp .. many surprises for users

أكبر تحديث في تاريخ واتساب .. مفاجأت عديدة لمستخدميه

Facebook-owned messaging app WhatsApp could be getting an upgrade that will see us able to use the service on multiple platforms, including iOS, Android, Mac and Windows, with just one account.

Currently, WhatsApp can only be used on one phone and while WhatsApp web is available to use the service on a Mac or PC through a desktop app, this is only possible when there is an active connection to the phone running the main WhatsApp app.

According to WABetaInfo, picked up by BGR, an upcoming WhatsApp update will see WhatsApp move to a multi-platform system that will allow users to use the same WhatsApp account across a number of devices at the same time – similar to the way Apple’s iMessage works.

When the update arrives, WABetaInfo claims you’ll be able to use your main WhatsApp account on an iPad without uninstalling the app from your iPhone, as well as use the same WhatsApp account on iOS, Android and Windows devices.

The leak also claims you’ll be able to use WhatsApp on your computer through the app, without an internet connection on your phone. As messages will need to sync across devices, WABetaInfo claims WhatsApp end-to-end encryption will also improve with the release.

It’s currently unknown when the WhatsApp update will arrive but it will be a big step for WhatsApp and one we’re looking forward to seeing appear.

Via: BGR.com

يخطط تطبيق “واتس آب”، إلى تحويل تطبيق المراسلة الشهير إلى تجربة متعددة المنصات بشكل حقيقي يتيح للمستخدمين التبديل بسهولة بين أجهزة آيباد، والهواتف الذكية وأجهزة الكمبيوتر المكتبية عند إرسال الرسائل وتلقيها.

ووفق تسريبات، فإن “واتس آب” تخطط لطرح تحديث رئيسي جديد يتيح أخيرًا إمكانية استخدامه عبر العديد من الهواتف والأجهزة، ما يعد أكبر تحديث في تاريخ التطبيق.

وحتى الآن، كان يتم ربط حسابات “واتس آب”، برقم هاتف واحد، مما يعنى أن استخدام “واتس آب” على الكمبيوتر، يتطلب من المستخدمين ربطه بحساب الجهاز الأصلي.

وتعني الترقية الجديدة، أن “واتس آب”، سيعمل بطريقة مشابهة للتطبيقات الأخرى مثل “فيسبوك”، حيث يمكن للمستخدمين استخدام نفس تفاصيل تسجيل الدخول عبر الأجهزة، وتنزيل الإصدارات المستقلة من التطبيق على أي من أجهزتهم ومزامنة الرسائل بينها.

وذكر موقع “وابيتا انفو” التقني، أن القدرات الجديدة قيد التطوير حاليًا، موضحاً أنه من المتوقع أيضًا أن يؤخذ الأمان في الاعتبار.

وقال الموقع: “مع النظام الجديد، يعمل واتس آب أيضًا على تحسين التشفير من طرف إلى طرف، لأنه ربما يلزم تغيير شيء ما، كما يجب إرسال الرسائل إلى المزيد من الأجهزة (..) لاحظوا أن هذا هو أيضًا سبب عدم إصدار واتس آب للآيباد، على الرغم من أنه جاهز”.

ولم يعرف حتى الآن تاريخ الإصدار الدقيق لآخر تحديث للتطبيق، على الرغم من أنه من المتوقع أن يصل في الأشهر المقبلة.

وتتضمن المميزات الأخرى القادمة لـ”واتس آب”، تنبيهات مثبتة للمشكلات، بالإضافة إلى إزالة اختصار يسمح للمستخدمين بحفظ وتصدير صورة الملف الشخصي لجهات الاتصال الخاصة بهم.

لا يعلق تطبيق “واتس آب”، على ميزات التطبيق التي لم يتم إصدارها، ولكن يفترض بكل هذه الترقيات أن تصل مع النسخة الرسمية التالية من التطبيق.

ومن المتوقع أن يقوم “واتس آب”، العام المقبل، بدمج خدمات المراسلة الخاصة به مع تطبيقات أخرى مملوكة لـ”فيسبوك”، بما في ذلك “إنستغرام” و”ماسنجر”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X