World

Rare crime in Japan .. Four people injured in a stabbing accident

جريمة نادرة باليابان .. إصابة أربعة أشخاص في حادث طعن

TOKYO (Reuters) – A knife-wielding man stabbed three nurses and a policeman at a hospital in western Japan on Friday, police said, the latest stabbing incident in the country.

The nurses were stabbed in the chest and abdomen but their wounds were not life threatening, police said, adding that a policeman was also wounded in his left arm.

Police arrested a 45-year-old male patient who had stabbed one nurse and ran way. The two other nurses and policeman were wounded as they tried to apprehend the man, police said.

Violent crime is rare in Japan where most incidents involve knives or swords due to the country’s strict gun laws.

In May, a knife-wielding man slashed at a group of schoolgirls at a bus stop, killing one girl and wounding 16 others in an incident that shocked the nation.

طوكيو – قنا

أصيب أربعة أشخاص بجروح عندما أقدم رجل على طعنهم بمستشفى في غربي اليابان.

وقالت الشرطة اليابانية، في بيان اليوم، إن رجلا قام بطعن ثلاثة أفراد من طاقم تمريض بالإضافة إلى شرطي بسكين في أحد المستشفبات بأحدث واقعة طعن في البلاد.

وأضافت أن أعضاء هيئة التمريض والشرطي تعرضوا للطعن في الصدر والبطن ولكن جروحهم غير خطيرة، مشيرة إلى أنها اعتقلت منفذ العملية الذي يبلغ عمره 45 عاما رغم أنه حاول الفرار.

وتأتي هذه الحادثة بعد أن أقدم رجل في شهر مايو الماضي على طعن مجموعة من التلميذات بسكين عند إحدى محطات الحافلات مما أدى إلى مقتل تلميذة وإصابة 16 أخريات في حادثة أصابت اليابان بصدمة.

يشار إلى أن اليابات تعتبر من أقل البلدان تسجيلا للجريمة، وحتى معظم الجرائم التي يتم الاعلان عنها تتم باستخدام سكاكين أو سيوف بسبب قوانين البلاد الصارمة بشأن الأسلحة النارية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X