💰 Business

QIC self-service kiosk at MoTC for boat insurance

«قطر للتأمين» توفر جهاز الخدمة الذاتية للتأمين على القوارب

QIC Insured, the personal division arm of Qatar Insurance (QIC), has installed a self-service kiosk for buying and renewing Third Party Liability (TPL) boat or yacht insurance for private and commercial use.

This is the first-of-its-kind in the field of boat and yacht insurance in Qatar.

Located at the ground floor level at the Ministry of Transport and Communications in the West Bay area, the self-service kiosk can be accessed during the working hours of the ministry from Sunday-Thursday.

The roll-out of the new interactive self-service kiosk forms part of QIC Insured’s strategy of complete digitalisation, offering an immersive digital experience for customers.

Besides emanating a modern and receptive look, the self-service kiosk is equipped to handle purchase or renewals of boat or yacht insurances with great convenience and ease.

Once purchased or renewed, the boat or yacht insurance policy will be emailed to the customer at the registered email address.

Customers will also receive a SMS with the link to their insurance policy.

Speaking about the new development, Fahad al-Suwaidi, Deputy CEO of QIC, stated: “As part of our expansion strategy, we’re delighted to install a self-service kiosk at such a strategic location in the state of Qatar. Clearly it highlights our customer-centric approach of moving closer to our customers to extend the same quality of products and services in a very simple & easy way.”

“I’m confident that with the support and encouragement of our customers, we will bolster our existing network by rolling-out similar kiosks to carve out a pan-Qatar presence, which is a result of our constant commitment to facilitate all customer transactions to meet all their needs from our various insurance coverages.”

أعلنت شركة قطر للتأمين -الشركة الرائدة في مجال التأمين في دولة قطر- توفير جهاز الخدمة الذاتية لشراء وتجديد التأمين للقوارب واليخوت الخاصة أو التجارية، ويُعتبر هذا الجهاز هو الأول من نوعه بمجال تأمين القوارب واليخوت في دولة قطر. وقد صُممت هذه الخدمة من أجل تقديم أفضل جودة ممكنة من خدمات التأمين في قطر. ويقع الجهاز في مركز خدمات الجمهور في الطابق الأرضي بمبنى الوزارة في الخليج الغربي، ويمكن استخدامه خلال أوقات الدوام الرسمي من الأحد إلى الخميس.

ويأتي إطلاق الخدمة الذاتية الجديدة جزءاً من استراتيجية شركة قطر للتأمين المتمثلة في تحويل جميع عمليات التأمين بالكامل إلى التكنولوجيا الرقمية، مما يوفّر للعملاء تجربة رقمية فريده؛ حيث تم تجهيز جهاز الخدمة الذاتية بمميزات تتناسب مع الشكل العصري، والذي يمكّن للعملاء التعامل مع شراء أو تجديد تأمينات القوارب أو اليخوت بكل راحة وسهولة، وذلك بمجرد أن تتم عملية الشراء أو التجديد، سيتم إرسال وثيقة تأمين القارب أو اليخت إلى العميل على عنوان البريد الإلكتروني المسجل، كما سيتلقى العملاء أيضاً رسالة نصية قصيرة تحتوي على رابط وثيقة التأمين الخاصة بهم.

استراتيجية توسعية

وفي سياق حديثه عن جهاز الخدمة الذاتية الجديدة، صرّح السيد فهد محمد السويدي، نائب الرئيس التنفيذي للعمليات المحلية لشركة قطر للتأمين، قائلاً: «يسرنا أن نطلق جهاز الخدمة الذاتية في هذا الموقع الاستراتيجي في دولة قطر كجزء من استراتيجيتنا التوسعية للشركة، كما أنه من الواضح أن هذه الخدمة تبرز منهجنا الذي نركز من خلاله على عملائنا لتقديم الجودة نفسها من المنتجات والخدمات بطريقة بسيطة وسهلة للغاية، وبأحدث الطرق التكنولوجية».

وأضاف السويدي: «نحن واثقون بفضل الدعم والتشجيع الذي يقدمه لنا عملاؤنا، سندعم شبكتنا الحالية من خلال إطلاق خدمات ذاتية بطرق مبتكرة مماثلة في جميع أنحاء دولة قطر، وذلك يأتي من حرصنا الدائم نحو تسهيل جميع تعاملات العملاء لتلبية جميع احتياجاتهم من مختلف تغطياتنا التأمينية».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X