💰 Business

Ooredoo home Internet among world’s fastest

خدمة الإنترنت المنزلي من «ooredoo» من ضمن الأسرع عالمياً

Doha

Ooredoo has announced that it climbed 20 places in the recent home Internet Speed Test Global Index 2019 rankings, putting it ahead of many other countries in the region, as well as international IT powerhouses, such as Australia and the UK.

The impressive average speed provided to Qatar households moved up to 70Mbps, an improvement underpinned by Ooredoo’s implementation of a new strategy increasing home Internet speeds to up to five times faster than before – at no extra charge – from February this year.

Ooredoo’s continued commitment to and investment in the country’s only nationwide fibre infrastructure has ensured the delivery of outstanding world-class unlimited home Internet at average speeds of up to 70Mbps and a maximum speed of 10Gbps, bringing the fastest Internet to every home in Qatar and setting standards for the future.

Ooredoo Qatar CEO Waleed al-Sayed said: “We’re rightfully proud of our fibre network and home Internet provision, and proud our commitment and hard work is paying off. We’re working tirelessly to provide the best coverage and highest speeds to all homes across Qatar, and we’re extremely pleased to see this international recognition of our efforts and achievements.

“We’re also pleased to share this good news with our customers, as it makes our Ooredoo ONE complete home connectivity and entertainment package an even more attractive proposition: everything they need for the whole family to stay connected and be entertained at home, as well as officially one of the fastest home internet speeds in the world.”

Ooredoo ONE offers customers our internationally recognised super-fast home Internet, reliable Wi-Fi, great coverage, and awesome entertainment for the whole family, all in one package. Customers who do not yet subscribe can do so at any Ooredoo shop.

أعلنت «ooredoo» أنها تقدّمت 20 مركزاً في أحدث تصنيف للمؤشر العالمي لاختبارات سرعة الإنترنت المنزلي، لتتقدم بذلك في هذا المجال على العديد من شركات الاتصالات الكبرى في دول المنطقة، وفي دول مثل أستراليا والمملكة المتحدة.

فقد ارتفع متوسط سرعة الإنترنت المنزلي في قطر إلى 70 ميغابت بالثانية. وتأتي هذه الزيادة بفضل تطبيق «ooredoo» استراتيجية جديدة اعتباراً من فبراير الماضي، تهدف إلى زيادة سرعة الإنترنت المنزلي إلى خمسة أضعاف السرعة السابقة، دون تكلفة إضافية.

وبفضل التزام «ooredoo» المستمر واستثمارها في البنية التحتية لشبكة الألياف الضوئية الوحيدة في قطر، فإن الشركة تضمن توفير خدمة إنترنت منزلي غير محدودة مميزة بمواصفات عالمية، وبسرعات تصل إلى 10 غيغابت بالثانية؛ مما ساهم في توفير أسرع خدمة للإنترنت لكل منزل في قطر، وأرسى المعايير لهذه الخدمة في المستقبل.

وتعليقاً على هذا الإنجاز، قال السيد وليد السيد، الرئيس التنفيذي لشركة «ooredoo قطر»: «نحن في (ooredoo) نعتز بشبكتنا للألياف الضوئية وما توفره من خدمات مميزة للإنترنت المنزلي، وكل هذا نتيجة لجهودنا المتواصلة وحرصنا الدائم على تطوير شبكتنا وتعزيز التغطية والسرعات لجميع المنازل في قطر. ونحن سعداء للغاية بالنجاحات والإنجازات التي حققناها على المستوى العالمي فيما يتعلق بسرعة الإنترنت. ولا شكّ أن هذا الإنجاز يسهم في زيادة الإقبال على خدمتنا (ooredoo ONE) التي تعدّ باقة شاملة للاتصالات والترفيه المنزلي؛ فهي توفر كل ما يحتاجه أفراد الأسرة للبقاء على اتصال والاستمتاع بالمحتوى الترفيهي في المنزل، إلى جانب كونها إحدى أسرع خدمات الإنترنت المنزلي في العالم».

وتوفر خدمة «ooredoo ONE» للعملاء الإنترنت المنزلي فائق السرعة، و»الواي فاي» الذكي، وتغطية إنترنت واسعة، وخدمات ترفيهية رائعة لجميع أفراد الأسرة في باقة واحدة. ويمكن للعملاء الذين لم يشتركوا في الخدمة حتى الآن الاشتراك من خلال زيارة أيّ من مراكز «ooredoo».

Ooredoo home Internet among world's fastest

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X