additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

More Qataris picking Turkey as a holiday destination

المزيد من القطريين يختارون تركيا كوجهة للعطلات

Doha

Qatari nationals continue to travel to Turkish cities in rising numbers, according to a statement received in Doha on Saturday.

As per latest figures released by the Turkish Cultural and Tourism Office, 30,160 Qataris visited multiple destinations across Turkey within the first four months of the year, representing a 14.09% increase when compared to the same period last year.

A total of 12,766 Qatari nationals travelled to Turkey during the month of April, representing a 101.77% increase when compared to April last year.

As of now, a total of 66 flights depart from Qatar for several destinations across Turkey each week.

“We are delighted to see Turkey climb to one of the most popular tourist destinations for Qatari as well as other Gulf nationals. Visitors from neighbouring nations have always played a significant role in driving economic growth within Turkey by boosting its tourism sector,” said Salih Ozer, attaché of Culture and Information, Turkey.

Over 8,735,200 tourists from around the world flew into Turkey in April, representing a 24% increase in comparison to April last year.

The largest influx of tourists into Turkey in the first four months of 2019 has been from Germany, at just over 803,480 visitors, followed by Bulgaria and Russia, the statement added.

وفقاً لآخر إحصاءات صدرت عن المكتب الثقافي والإعلامي التركي، زار 30.160 مواطناً قطرياً وجهات متعددة في تركيا خلال الأشهر الأربعة الأولى من العام وهو ما يمثل زيادة بنسبة 14.9 % مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي. وخلال شهر أبريل، بلغ عدد هؤلاء 12.766 زائراً وهذا ما يمثل ارتفاعاً بنسبة 101.77 % مقارنة بعدد الزوار خلال شهر أبريل من العام الماضي. يبلغ حالياً عدد الرحلات الجوية من قطر إلى عدة وجهات في تركيا 66 رحلة أسبوعياً.

وفي هذا الصدد، قال صالح أوزر، الملحق الثقافي والإعلامي التركي: “نحن مسرورون برؤية تركيا تتسلق سلّم الوجهات السياحية الأكثر شعبية بالنسبة إلى القطريين وغيرهم من المواطنين الخليجيين. فلطالما ساهم زوار تركيا من البلدان المجاورة في نمو الاقتصاد التركي من خلال تعزيز قطاع السياحة”.

أكثر من 8.735.200 زائر من مختلف أنحاء العالم زاورا تركيا في شهر أبريل وهذا ما يمثل زيادة بنسبة 24٪ بالمقارنة بشهر أبريل من العام الماضي. ويُذكر أنّ العدد الأكبر من السياح خلال الأشهر الأربعة الأولى من العام 2019 كانوا من ألمانيا وقد بلغ عددهم أكثر من 803.480 زائراً ويليهم السياح من بلغاريا وروسيا.

أما أنطاليا المطلة على البحر الأبيض المتوسط فقد سجلت حديثاً رقماً قياسياً في عدد السياح الذين يصلون إليها جواً في اليوم الواحد وبلغ عددهم ٨٥،٢٠٥ زوار في 8 يونيو الماضي. هذا وارتفع عدد السياح الشهري بنسبة 17 % في شهر يونيو ووصل إلى 570.422 زائراً إلى المنطقة. وحتى هذه اللحظة زار 3.870.211 سائحاً منطقة أنطاليا هذا العام وهو ما يمثل زيادة بنسبة 18 % مقارنة بالفترة نفسها من العام الماضي.

وفي هذا الصدد، أضاف الملحق: “تقدم تركيا الكثير للسياح، بدءاً بعطلات مغامرة عند شواطئ البحر الأسود وإجازات للاسترخاء عند شواطئ البحر الأبيض المتوسط وصولاً إلى المواقع التاريخية ومواقع الجذب الأيقونية والتسوق. وقرب الدولة من البلدان العربية وسهولة الحصول على تأشيرة الدخول عاملان يجعلان منها الوجهة المثالية للمواطنين العرب. التوقعات إيجابية جداً لقطاع السياحة ونأمل تسجيل أرقام قياسية جديدة خلال العام”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button