👮‍♂️ Government

Ministry of Culture and Sports marks World Youth Day

«الثقافة والرياضة» تحتفي باليوم الدولي للشباب

The Ministry of Culture and Sports, represented in a number of youth and girls’ centres and a number of cultural committees in sports clubs, has marked the World Youth Day, which falls on 12 August each year.

This year’s Word Youth Day is celebrated under the theme “Transforming Education”.

‘The today’ published on its social media pages a short awareness film on this occasion confirming that societies are progressing with their youth, and that investing the potential of young people is a guarantee to advance progress.

The film also highlighted the State of Qatar’s keen interest in empowering young people and providing them with leadership skills as a basis for preparing a conscious generation capable of working to complete sustainable development. On the occasion of the Word Youth Day, a number of youth centres organised different activities, including lectures and exhibitions, to mark the day.

It is noteworthy that the State of Qatar is hosting, this year, the Doha Capital of Islamic Youth 2019, organised by the Ministry of Culture and Sports, in cooperation with the Islamic Cooperation Forum for Youth, under the supervision of the Qatar Center for Cultural and Heritage Events.

The event organised by The Ministry of Culture and Sportsfeatures different activities throughout the year.

احتفل عدد من المراكز الشبابية واللجان الثقافية بالأندية الرياضية، التابعة لوزارة الثقافة والرياضة، باليوم الدولي للشباب الذي يصادف 12 أغسطس من كل عام، ويقام هذا العام حول نهضة التعليم.

ونشرت وزارة الثقافة والرياضة، أمس، على صفحات التواصل الاجتماعي الخاصة بها، فيلماً توعوياً قصيراً بهذه المناسبة، يؤكد أن المجتمعات تتقدم بشبابها، وأن استثمار الطاقات الشبابية الكامنة ضمان لدفع عجلة التقدم، كما أبرز اهتمام دولة قطر بتمكين الشباب، وتزويدهم بالمهارات القيادية، كأساس لإعداد جيل واع قادر على العمل الصالح لاستكمال مسيرة التنمية المستدامة.

وقد احتفى عدد من المراكز والأندية بتنظيم فعاليات متنوعة بهذه المناسبة، فأقام كل من مركز شباب الجميلية، واللجنة الشبابية والمجتمعية بنادي الريان كرنفالاً كبيراً، وشارك في الاحتفال 27 منتسباً.

كما أقيمت فعاليات مماثلة في كل من مركز إبداع الفتاة، ومركز قطر الاجتماعي، والثقافي للمكفوفين، ونادي الخور، ومركز شباب الذخيرة، ومركز شباب الكعبان،

ودشنت اللجنة الثقافية بنادي قطر الرياضي حملة واستبياناً عن نهضة التعليم ضمن فعاليات اليوم الدولي للشباب. يشار إلى أن دولة قطر تستضيف هذا العام فعاليات الدوحة عاصمة الشباب الإسلامي 2019، والتي تنظمها وزارة الثقافة والرياضة، بالتعاون مع منتدى التعاون الإسلامي للشباب، وبإشراف مركز قطر للفعاليات الثقافية والتراثية، وتقام تحت شعار «الأمة بشبابها»، وتتضمن العديد من الفعاليات التي تتنوع بين عدد من الأنشطة، والبرامج، والمهرجانات الشبابية على امتداد السنة، بمشاركة وفود شبابية من مختلف الدول الإسلامية. ويهدف اليوم الدولي للشباب لعام 2019، الذي يتمحور حول الهدف 4 من أهداف التنمية المستدامة لعام 2030، والذي يقضي «بضمان التعليم الجيد المنصف والشامل للجميع وتعزيز فرص التعلم مدى الحياة للجميع»، إلى البحث في كيفية قيام الحكومات والشباب والمنظمات التي يقودها الشباب، والتي تركز على الشباب وغيرهم من الأطراف المعنيّة، بإحداث التحويل والتغيير في التعليم بحيث يصبح أداة قوية لتحقيق خطة التنمية المستدامة لعام 2030.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X