👮‍♂️ Government

Kahramaa Tarsheed summer camp ends

كهرماء تختتم المعسكر الصيفي #صيّف_مع_ترشيد

Awareness lectures and workshops marked the summer camp by the National Programme for Conservation and Energy Efficiency (Tarsheed) under Qatar General Electricity and Water Corporation (Kahramaa).

The Summer with Tarsheed camp was organised in a bid to make the young generation aware of electricity and water conservation.

The valedictory function was attended by Falah the Falcon mascot for the Middle East’s first-ever IAAF World Athletics Championship to be held in September in Qatar, according to a statement. The camp featured a number of activities including theatrical performances, awareness lectures, tours, storytelling and recycling workshops.

The focus was on making participants aware of regulations and laws regarding water and electricity conservation and energy efficiency along with ways to reduce the rate of electricity and water consumption. A number of institutions including Doha Youth Center and Al Dana Center for Girls took part in the summer camp. Other participants included Qur’an memorisation centres and sports clubs across Qatar. The Kahramaa Awareness Park is open for public and students. Those interested to visit should register on kap.qa. Visitors can learn about energy and water conservation, and renewable energy programmes and technologies.

اختتمت المؤسسة العامة القطرية للكهرباء والماء ” كهرماء” ممثلة بإدارة الترشيد وكفاءة الطاقة فعاليات المخيم الصيفي “صيف مع ترشيد” بمشاركة “فلاح” تعويذة بطولة العالم لألعاب القوى. وحقق المخيم الصيفي اهدافه التي تسعى إلى رفع الوعي بثقافة الترشيد والتعريف بأهداف التنمية المستدامة.

وتضمن المخيم الصيفي ” صيف مع ترشيد ” عدداً من الأنشطة المختلفة لحثّ الزوار على خفض معدل استهلاك الكهرباء والمياه، والتعريف بلوائح وقوانين الترشيد وكفاءة الطاقة وتأتي من ضمن هذه الأنشطة: العروض المسرحية، المحاضرات التوعوية، الجولات? رواية القصص وورش إعادة التدوير.

كما شارك في المعسكر الصيفي وانشطته عدد من المراكز الصيفية والشبابية بالدولة منها مركز شباب الدوحة ومركز الدانة لفتيات الذين ساهموا في إنجاح المعسكر الصيفي. حيث قدموا عروض مسرحية وورش وألعاب ترفيهية للزوار والمراكز الأخرى ومنها: بناء الأجيال للتدريب، مراكز تحفيظ القرآن، النوادي الرياضة، الاتحاد العسكري وغيرهم من المراكز الصيفية الأخرى. وتأتي هذه المشاركة تأكيداً على أهمية دور الشباب في تحقيق الاستدامة والتنمية الشاملة وفقاً لرؤية قطر 2030 وحثهم على العمل والابتكار والإبداع دون اتكالية من أجل مستقبل أفضل. بالإضافة إلى مشاركة موظفي المؤسسة حرصاً على رفع الوعي بثقافة الترشيد لدى منتسبي المؤسسة.

وتدعوكم المؤسسة العامة القطرية للكهرباء والماء لزيارة حديقة كهرماء للتوعية من خلال التسجيل عن طريق الموقع الإلكتروني Kap.qa، للتعرف على مرافق الحديقة من خلال الجولات التعريفية وزيادة الوعي بالحقائق الخاصة بالطاقة والمياه والاضرار الناجمة عن الاسراف في استخدامهم والفوائد الجمة الناتجة عن الترشيد في استهلاكهم بالإضافة إلى الاطلاع على برامج الطاقة المتجددة والتقنيات المرشدة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X