Technology

Huawei will unveil its first phone with the HongMing operating system

هواوي ستكشف عن هاتفها الأول بنظام تشغيل هونغ مينغ

Huawei will unveil its new operating system Hongming at its developers’ conference, which opens on Friday, August 9, in Dongguan, China, which is expected to include the announcement of the first smartphone to use the new system.

Huawei has tested a smart phone equipped with its operating system called HongMing, which is likely to be sold by the end of this year, according to Global Times and the Chinese state media.

The introduction of a HongMing smart phone is an important step for Huawei, the world’s second-largest smartphone maker, as US government actions threaten its access to Google’s Android operating system.

Although the chairman of the company, Lang Hu said last week, when announcing the company’s profits for the first half of 2019; the company preferred to use the Android operating system from Google for its own mobile devices, and pointed out that Hongming is part of “Huawei’s long-term strategy” ; The Global Times confirmed on Sunday – citing unnamed sources – that there is a smart phone operating system Hongming is already working. The first device can be seen with the device Matt 30 Pro later this year, often in the fourth quarter, Huawei did not comment on Monday immediately on the Reuters report.

Huawei’s executives described the Hongming system as an operating system designed for Internet products. The company said last month that HongMing’s first major hardware will be its next line of HONER smart TVs.

Huawei has been at the center of geopolitical tension between the United States and China since May when President Donald Trump put the company on a “list of entities” that effectively blocked American suppliers from selling to the company.

Trump said the sanctions would ease, although other details remain unclear, threatening Huawei to lose access to regular updates on Android if policies remain in place.

However, Huawei’s revenues in the first half of 2019 grew by 23%, partly due to strong domestic demand for its mobile phones.

While sales of smartphones overseas fell, shipments in China increased 31 percent year-on-year in the second quarter of June, according to the Kanalls research firm.

ref: aljazeera

ستكشف هواوي عن نظام تشغيلها هونغ مينغ الجديد في مؤتمرها للمطورين، الذي ينطلق الجمعة التاسع من أغسطس الجاري في دونغوان بالصين، والذي يتوقع أن يشمل الإعلان عن أول هاتف ذكي يستخدم النظام الجديد.

فقد اختبرت شركة هواوي هاتفا ذكيا مجهزا بنظام تشغيلها المسمى هونغ مينغ، الذي من المحتمل أن يبدأ بيعه بحلول نهاية هذا العام، حسب ما أفادت به جلوبال تايمز ووسائل الإعلام الحكومية الصينية.

يمثل إصدار هاتف ذكي يعمل بنظام هونغ مينغ خطوة مهمة لشركة هواوي الصينية، ثاني أكبر شركة مصنعة للهواتف الذكية في العالم، حيث تهدد الإجراءات الحكومية الأميركية وصولها إلى نظام التشغيل أندرويد من غوغل.

ورغم أن رئيس مجلس إدارة الشركة لانغ هو قال الأسبوع الماضي، عند إعلان أرباح الشركة للنصف الأول من عام 2019؛ إن الشركة تفضل استخدام نظام تشغيل أندرويد من غوغل للأجهزة المحمولة الخاصة بها، وأشار إلى أن هونغ مينغ جزء من “إستراتيجية طويلة الأجل من هواوي”؛ فإن صحيفة جلوبال تايمز أكدت الأحد -نقلا عن مصادر لم تسمها- أن هناك هاتفًا ذكيًّا يعمل بنظام التشغيل هونغ مينغ يعمل بالفعل. ويمكن أن يظهر الجهاز الأول مع جهاز مات 30 برو في وقت لاحق هذا العام، وغالبا في الربع الرابع، ولم تعلق هواوي اليوم الاثنين على الفور على تقرير لرويترز.

ووصف المسؤولون التنفيذيون في شركة هواوي نظام هونغ مينغ بأنه نظام تشغيل مصمم لمنتجات إنترنت الأشياء. وقالت الشركة في الشهر الماضي إن أول الأجهزة الرئيسية التي تدعمها هونغ مينغ ستكون خطها القادم من أجهزة التلفاز الذكية من طراز هونر.

وكانت شركة هواوي في مركز التوتر الجيوسياسي بين الولايات المتحدة والصين منذ مايو الماضي، عندما وضع الرئيس دونالد ترامب الشركة في “قائمة كيانات” منعت الموردين الأميركيين فعليًّا من البيع إلى الشركة.

وأشار ترامب إلى أن العقوبات ستخف، رغم أن التفاصيل الأخرى تظل غير واضحة؛ مما يهدد هواوي بفقدان إمكانية الوصول إلى التحديثات المنتظمة على أندرويد إذا بقيت السياسات مطبقة.

ومع هذا نمت إيرادات هواوي في النصف الأول من عام 2019 بنسبة 23٪، ويعزى ذلك جزئيا إلى الطلب المحلي القوي على هواتفها المحمولة.

فبينما تراجعت مبيعات الهواتف الذكية في الخارج، زادت شحناتها في الصين بنسبة 31٪ على أساس سنوي في الربع الثاني يونيو/حزيران، وفقا لشركة أبحاث كانالس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X