🥅LEAGUES

Borussia Dortmund win the German Super Cup title

بوروسيا دورتموند يحرز لقب كأس السوبر الألماني

England international Jadon Sancho scored one goal and made another as Borussia Dortmund beat Bayern Munich 2-0 to win the German Supercup.

Two minutes into the second half, Sancho, 19, made a fine, jinking run before he set up Paco Alcacer, who shot past Bayern goalkeeper Manuel Neuer.

Bayern had chances to equalise but Marwin Hitz saved a Leon Goretzka effort and Kingsley Coman’s header.

Sancho then scored Dortmund’s second with a low strike after another run.

The Supercup normally features the Bundesliga champions against the German Cup winners but as Bayern won both competitions in 2018-19 this game saw them against Dortmund, the Bundesliga runners-up.

Bayern, who won the league by only two points, thrashed Dortmund 5-0 in the last meeting between the two sides in April.

source: bbc.com

دورتموند – المانيا – قنا:

حقق فريق بوروسيا دورتموند لقب بطولة كأس السوبر الألمانية لكرة القدم، بعد فوزه على غريمه بايرن ميونيخ (2-صفر) في المباراة النهائية التي جرت بينهما مساء اليوم على ملعب “سيجنال ايدونا بارك” بمدينة دورتموند.

وسجل الإسباني باكو ألكاسير والإنجليزي جادون سانشو الهدفين في الدقيقتين (48 ، 69).

واللقب هو السادس في تاريخ دورتموند بعد أعوام 1989، و1995، و1996، و2013، و2014.

وافتتح بوروسيا دورتموند موسمه الجديد بالثأر من غريمه بايرن ميونيخ الذي حرمه الموسم الماضي من حصد لقب الدوري العام في الجولة الأخيرة.

في المقابل، أخفق بايرن ميونيخ المتوج بلقب كأس السوبر في المواسم الثلاثة الماضية، في الفوز باللقب للمرة الرابعة على التوالي والثامنة في تاريخه.

وكان بايرن ميونيخ قد أحرز لقبي الدوري والكأس الموسم الماضي، فيما اكتفى دورتموند بوصافة الدوري ما منحه حقق المشاركة في مباراة السوبر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X