World

An application turns an Indian teacher into a billionaire

تطبيق يحول معلماً هندياً إلى ملياردير

A teacher-turned-tech entrepreneur’s path to becoming the newest member of India’s billionaire’s club was made clear by following what worked.

“It started as a way of helping my friends to crack competitive exams and then grew to workshop for 100 students, which further scaled up to stadium sessions for 20,000 students,” Byju Raveendran, 37, told ABC News.

Raveendran launched his company Think and Learn Private Ltd. with the plan to offer online lessons to students in 2011, according to a company press release. The company then launched an app, BYJU’S – The Learning App, in 2015.

The BYJU’s website describes the app as offering personalized tutoring solutions for K-12 students and for those taking competitive exams. The site has 35 million registered users and 2.7 million paid subscribers, per the press release.

“Amongst school-going students especially, memory-based learning has been mostly driven by fear of exams rather than the love for learning,” Raveendran told ABC. “We wanted to inculcate love for their studies through the use of technology.”

A $150 million round of funding this month brought the value of the company to $5.7 billion, according to Bloomberg. Given Raveendran’s over 21% ownership of the company, per Bloomberg, that made him a billionaire.

Raveendran grew up in a small town in the southern Indian state of Kerala and trained as an engineer, the company told ABC News.

He came into teaching by chance, as helping his friends got him thinking about how students were learning concepts.

“The main idea behind starting BYJU’S was to make learning accessible, effective, engaging and personalized for everyone,” he said.

Raveendran joins the ranks of other young Indian billionaires like online retailer Flipkart founders Binny Bansal and Sachin Bansal and Vijay Shekhar Sharma, founder of the digital payment company Paytm.

source: abcnews.go.com

كشف تقرير نشرته وكالة بلومبيرغ الأمريكية أن المعلم الهندي السابق بايجو رافيندران (37 عاما) انضم مؤخرا إلى قائمة المليارديرات في الهند بعد أن نجح في تطوير تطبيق تعليمي أصبحت قيمته السوقية تقدر بنحو ستة مليارات دولار خلال سبع سنوات. وأشارت الوكالة إلى أن رافيندران التحق بنادي المليارديرات بعد أن جمعت شركة “فكر وتعلم” أو “ثينك آند ليرن” تمويلات بقيمة 150 مليون دولار في وقت سابق من الشهر الجاري، ووفرت هذه الصفقة نحو 5.7 مليارات دولار للشركة التي يمتلك فيها المؤسس أكثر من 21%.

وتزامن إبرام الصفقة مع إعلان أن تطبيق الشركة “بايجو” -سمي على اسم المعلم الهندي- سوف يتعاون مع شركة والت ديزني وينقل خدمته إلى الشواطئ الأمريكية بحلول أوائل 2020. يقول بايجو رافيندران إنه يسعى للعمل لصالح التعليم الهندي وإنه الآن في طريقه لاتخاذ أكبر خطواته على الصعيدين الجغرافي والإبداعي لتحقيق هذا الهدف.

وتعتمد شركة والت ديزني في إطار هذا التطبيق الجديد على شخصياتها مثل “سيمبا” في فيلم “الأسد الملك” أو “آنا” بطلة فيلم “فروزين” التي تضطلع بمهام لتدريس الرياضيات واللغة الإنجليزية للطلاب من الصف الأول إلى الثالث، حيث تظهر الشخصيات نفسها في مقاطع فيديو متحركة وألعاب وقصص واختبارات تفاعلية.

وتضيف بلومبيرغ أن عددا كبيرا من رواد الأعمال المستقلين بدؤوا ينضمون إلى صفوف الأثرياء في الهند مما يساعد سكان البلاد الأثرياء على النمو بأسرع وتيرة في العالم، وأن رافيندران يحتل مكانه بينهم بفضل جهوده في تطبيقات التعليم على الإنترنت.

ويشير التقرير إلى أن التعلم عبر الإنترنت يزدهر في أنحاء الهند بعد انتشار الإنترنت والهواتف الذكية وخطوط الاتصال المنخفضة السعر، ومن المتوقع أن يتضاعف سوق التعلم عبر الإنترنت في الهند إلى 5.7 مليارات دولار بحلول عام 2020 وفقا لمؤسسة الهند للعلامات التجارية المدعومة من الحكومة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X