😎 LifeStyle

Amiri Guard concludes 5th edition of Summer Activity for members’ children

الحرس الأميري يختتم النسخة الخامسة من النشاط الصيفي لأبناء منتسبيه

QNA
The Amiri Guard concluded yesterday at Barzan Camp, the fifth edition of the Summer Activity for its members’ children with the participation of more than 50 students, which lasted 4 weeks between July 7 and August 1.

The closing ceremony was attended by the assistant commander of the guards for operations and intelligence Colonel Mishal Mohammed Al Attiyah, and a number of leaders and officers.

The summer activity, which is held for the fifth year, aims at promoting values and encouraging students to serve the nation by joining the military, in addition to providing them with the opportunity to enhance their self-confidence, develop their abilities and teach them leadership skills, as well as increasing their sports, culture and social awareness, and preparing a responsible generation.

The Chairman of the Summer Activity Committee Major Jassem Abdullah Al Khulaifi, said that the Amiri Guard aims at investing in students’ free time during the summer vacation through a series of activities aimed at enhancing national identity, as well as unveiling their talents and potential and instilling the spirit of discipline, self-reliance and encouraging them for teamwork.

For his part, the summer activity Captain Khalid Hassan Al Suwaidi, said that the program attracted more than 50 students from the children of the Amiri Guard, ranging in age from 7 to 12 years. He added that the activities ranged from shooting, horseback riding, self-defense, the assembling and disassembling of weapons, swimming, football, cultural competitions and religious lectures, in cooperation with the Ministry of Endowments (Awqaf) and Islamic Affairs.

During the ceremony, the students presented some military and sports shows revealing the various skills they had acquired during the four-week program period.

اختتم الحرس الأميري، صباح أمس بمعسكر «برزان»، النسخة الخامسة من النشاط الصيفي لأبناء منتسبيه، والذي استمرت فعالياته 4 أسابيع خلال الفترة من 7 يوليو الماضي حتى أمس، بمشاركة أكثر من 50 طالباً. حضر حفل الختام العقيد الركن مشعل محمد العطية مساعد قائد الحرس للعمليات والاستخبارات، وعدد من قادة وضباط الإدارات والمجموعات.

يهدف النشاط الصيفي الذي يُقام للسنة الخامسة إلى تعزيز القيم والانتماء، وترغيب وتشجيع الطلاب على خدمة الوطن من خلال الانضمام إلى السلك العسكري، بالإضافة إلى إتاحة الفرصة أمامهم لتعزيز ثقتهم في أنفسهم، وتنمية قدراتهم وتعليمهم المهارات القيادية والنشاط والالتزام، والمساهمة في زيادة وعيهم الرياضي والثقافي والاجتماعي، والسعي إلى إعداد جيل واعٍ على قدر من المسؤولية.

وبهذه المناسبة، قال الرائد جاسم عبد الله الخليفي، رئيس لجنة النشاط الصيفي: «إن الحرس الأميري يستهدف من خلال هذا النشاط استثمار وقت فراغ الطلاب خلال الإجازة الصيفية، عبر مجموعة من الأنشطة والفعاليات الهادفة التي تسهم في تعزيز الهوية الوطنية وترسيخ القيم والمبادئ السامية والحميدة، فضلاً عن الكشف عن مواهبهم وقدراتهم الكامنة وصقلها وتطويرها، وغرس روح الانضباط والنظام في نفوسهم، وتعويدهم على الاعتماد على الذات وحبّ العمل الجماعي».

من جانبه، أوضح النقيب خالد حسن السويدي، مسؤول النشاط الصيفي، أن البرنامج استقطب أكثر من 50 طالباً من أبناء منتسبي الحرس الأميري، تتراوح أعمارهم بين 7 -12 عاماً؛ مشيراً إلى أن النشاطات تنوعت بين الرماية وركوب الخيل والدفاع عن النفس وحصص لتعليم أساسيات المشاة، وفكّ وتركيب أجزاء السلاح، بالإضافة إلى السباحة وكرة القدم، والمسابقات الثقافية والمحاضرات الدينية التي يتم تقديمها بالتعاون مع وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية.

وخلال الحفل الختامي، قدّم الطلاب بعض الفقرات العسكرية والرياضية كشفت عن المهارات المختلفة التي اكتسبوها خلال فترة انعقاد البرنامج.

وقد تضمّنت الفقرات عروضاً لما تعلّمه وتدرّب عليه الطلاب؛ حيث بدأت باستعراض أساسيات المشاة العسكرية، وأظهر الطلاب براعة فائقة في تفكيك أجزاء السلاح وتركيبها مرة أخرى وأعينهم معصوبة، بالإضافة إلى فقرة الدفاع عن النفس والتي تضمنت أساليب وحركات دفاعية نفّذوها بكل دقة ومهارة عالية نالت استحسان جميع الحضور.

وفي نهاية الحفل، تم تكريم جميع الطلاب المشاركين في النشاط وتوزيع الهدايا عليهم والتقاط الصور التذكارية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X