World

A simple trick .. A young man takes over 370 thousand dollars from Amazon

بحيلة بسيطة.. شاب يستولي على 370 ألف دولار من أمازون

A 22-year-old man was arrested in a scam for the largest online retailer totaling about $ 370,000 by sending packages filled with dirt.

James Gilbert Quarteng, from Palma de Mallorca, Spain, claims that he tricked Amazon by filling the boxes of goods he bought through the Internet with dirt after emptying their contents and recording the exact weight of the product. Then returns them to Amazon claiming that it is not what he wants, then sells the original goods refunded his money accompanied by an apology, according to the newspaper “The Espanyol.”

It seems that Amazon does not check the material returned, but only checks the weight of the parcel, and the packages expire in their warehouses. The fraud was discovered only through random search, where one of them opened a box and found it was filled with dirt.

Amazon’s return policy states that items shipped from the website – including the Amazon warehouse – can be returned within 30 days of receipt. Refunds are processed within two business days, and customers can expect their money to appear in their accounts within three to five business days.

ref: aljazeera

أُلقي القبض على شاب يبلغ من العمر 22 عاما في عملية احتيال لأكبر متاجر التجزئة على الإنترنت بلغ مجموعها حوالي 370،000 دولار عن طريق إرسال طرود مليئة بالتراب.

ويزعم جيمس جيلبرت كوارتنغ، من بالما دي مايوركا في إسبانيا، أنه خدع أمازون عن طريق ملء صناديق البضائع -التي اشتراها عن طريق الإنترنت- بالأوساخ بعد إفراغ محتوياتها وتسجيل الوزن الدقيق للمنتج. ثم يردها لأمازون مدعيا أنها ليست ما يريد، ثم يبيع البضائع الأصلية مستردا أمواله مصحوبا باعتذار، وفقًا لصحيفة “أل إسبانيول”.

ويبدو أن أمازون لا تقوم بالتدقيق في تلك المواد التي أرجعت بل تكتفي بالتأكد من وزن الطرد وحسب، وتنتهي الطرود في مستودعاتها. ولهذا لم يتم اكتشاف عملية الاحتيال إلا من خلال البحث العشوائي حيث فتح أحدهم صندوقا واكتشف أنه كان مملوءا بالتراب.

وتنص سياسة الإرجاع الخاصة بشركة أمازون على أنه يمكن إرجاع العناصر التي يتم شحنها من موقع الويب -بما في ذلك مستودع أمازون- في غضون 30 يومًا من الاستلام. وتتم معالجة عمليات رد الأموال في غضون يوميْ عمل، ويمكن للعملاء توقع ظهور أموالهم في حساباتهم خلال ثلاثة إلى خمسة أيام عمل. وفق الجزيرة نت.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X