Technology

Whatsapp launches a new update for voice messages

واتساب يطلق تحديثا جديدا للرسائل الصوتية

Making phone calls is on a decline and today, the millennials are at ease with writing a message or sending a short voice note than having a proper conversation. Hopping on to this new trend, WhatsApp allowed its users to send short audio recordings but there wasn’t a way to preview the recorded message before sending. This pain point will soon be taken care of and the upcoming update will let the users listen or preview the audio message before hitting the send button.

The WhatsApp’s message preview feature isn’t new and has been around for a while now for both images and video files. WABetaInfo, the website that tracks WhatsApp’s upcoming features, reported that the preview feature is under development for the iOS version of WhatsApp. The new update will prevent users from sending a wrong voice message as they will get to hear it before sending it.

The preview feature is still in the developmental phase and only a few iOS devices have been able to test the new beta functionality. WhatsApp hasn’t said anything about the complete availability and, as per WABetaInfo, the update could come as a part of iOS 13. Along with the voice message preview feature, iOS 13 will also bring system-wide Dark mode. iOS 13’s implementation still won’t turn the WhatsApp dark. The native Dark mode has been rumoured to arrive on WhatsApp for the past year.

Besides the above-mentioned features, WhatsApp is working on ‘Quick Edit Media Shortcut’ feature. The feature will let people edit files users have sent or received during a chat. Once the feature is made available, a new Edit button will appear which, if tapped, will automatically redirect the users to the section that allows them to edit the media.

WhatsApp is looking to stay ahead of its competitors by pushing timely updates and introducing new features that enhance the user experience. In the next few months, WhatsApp could introduce other features like QR code scanning, fingerprint authentication, Sharing WhatsApp status post on Facebook etc.

Edited By: Udit Verma

(T.E.C.H.)

أفادت تقارير إعلامية مسربة عن نية شركة “واتساب” إطلاق تحديث جديد يتيح لمستخدمي التطبيق على هواتف “آيفون” الاستماع إلى الرسائل الصوتية دون الحاجة إلى فتحه مستقبلاً.

وتقدم الميزة هذه حلاً مفيداً للمستخدمين الذين لا يريدون أن يعرف أصدقاؤهم أنهم شاهدوا الرسالة، أو أنهم على اتصال بالإنترنت.

ويمكن أن يوفر مفهوم القدرة على تشغيل الرسائل الصوتية عبر الإشعارات الظاهرة على شاشة القفل، الكثير من الوقت للمستخدمين، ولكنه لا يخلو من العيوب، حيث يمكن تشغيل الرسالة الصوتية بصوت عال عن طريق الخطأ، بحسب ما ذكرت صحيفة “ذا صن” البريطانية.

ويبحث تطبيق المراسلة المملوك من قبل “فيسبوك” عن طريقة للتأكد من عدم تعريض المستخدمين للإحراج، بالضغط على الرسائل صدفة أو دون قصد.

ولم تعلن أي جهة عن موعد إصدار هذه الميزة، كما لا يعلم الخبراء هل ستكون متاحة على أنظمة “أندرويد”، إلا أن التسريبات تقول إن الشركة قد تطلقها في أقرب وقت.

وكشفت تغريدة نشرها متابع الأخبار التقنية على “تويتر” (WABetaInfo)، أن الميزة ستكون متاحة على هواتف “آيفون” في المستقبل.

وقال (WABetaInfo)، الذي يرصد الميزات الجديدة على الإصدار التجريبي من تطبيق “واتساب”: “تتمثل الميزة في ظهور إشعار الرسالة الصوتية الواردة على نظام iOS. ستكون متاحة في المستقبل (ربما في تحديث رئيس مع ميزات أخرى)”.

كما يعكف تطبيق التراسل الفوري “واتساب”، على اختبار ميزة جديدة لتفادي الأخطاء الخاصة بالرسائل الصوتية أثناء الدردشة، خاصة وأن المنصة تقوم بإرسالها دون الحصول على إذن أو إعطاء المستخدم الحق في التعديل.

وأفادت تقارير إعلامية أن واتساب يقوم باختبار تقنية جديدة تسمح للمستخدمين بمراجعة الرسائل الصوتية قبل أن تذهب إلى الطرف الآخر، وهو الأمر الذي يسمح بتفادي الوقوع في أخطاء.

الميزة الجديدة لواتساب، والتي من المنتظر أن تظهر إلى النور في وقت قريب بالعديد من الأسواق، ولمختلف المنصات المشغلة للهواتف الذكية مثل أندرويد أو iOS.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X