💰 Business

Vodafone promotes parents’ digital literacy

«فودافون قطر» تنظّم حملة توعية لأولياء الأمور

As part of its commitment to raise digital literacy awareness in the country, Vodafone Qatar has invited all employees operating in companies located at Qatar Science and Technology Park (QSTP) to learn how to keep their children safe in the digital world.

Hundreds of people attended the event that came under the banner of Vodafone Qatar’s award winning online safety programme, AmanTECH.

With schools closed for the summer holidays, children are spending a significant amount of time online. Using a series of quick interactive activities, the employees were taught core skills around YouTube and YouTube Kids differences, Snap Chat Map features, and how to setup parental safety settings and managing their child’s activity on devices.

“Qatar is one of the most connected countries in the world and children are exposed to technology from a very young age. At Vodafone Qatar, we aim to empower parents and to help them equip their children with the right tools and understanding to navigate the digital world safely and to take full advantage of its benefits,” said Khames Mohamed al-Naimi, chief human resources officer at Vodafone Qatar.

Vodafone Qatar launched AmanTECH in 2014, which has been working through a three-pronged approach to reach out to parents, teachers, and children aged between five and 17 with a focus on awareness, education and technical support. The AmanTECH programme includes ongoing workshops, an online source for information, and tips for parents at www.vodafone.qa/AmanTECH.

في إطار التزامها برفع الوعي الرقمي في البلاد، دعت شركة فودافون قطر جميع الموظفين في الشركات العاملة داخل واحة قطر للعلوم والتكنولوجيا لتعلّم كيفية المحافظة على أمان أبنائهم في العالم الرقمي.

وقد حضر المئات من الأشخاص هذه الفعالية، التي جاءت تحت شعار برنامج «فودافون قطر» الحائز على جوائز عديدة «AmanTECH».

خلال الإجازة الصيفية، يقضي الأطفال معظم أوقاتهم على الإنترنت؛ لذا فقد تم خلال هذه الفعالية تعليم أولياء الأمور الاختلافات الرئيسية بين «يوتيوب» و»يوتيوب للأطفال»، ومزايا برنامج «سناب شات ماب»، وكيفية ضبط إعدادات الأمان؛ حتى يتسنى للأهل مراقبة نشاط أبنائهم على الأجهزة الإلكترونية.

تمكين أولياء الأمور

وبهذه المناسبة، قال السيد خميس محمد النعيمي، الرئيس التنفيذي للموارد البشرية في شركة فودافون قطر: «تُعدّ قطر واحدة من أكثر البلدان اتصالاً بشبكة الإنترنت في العالم، ويتعامل الأطفال فيها مع التكنولوجيا في سنّ مبكرة للغاية. من جهتنا، نسعى في (فودافون قطر) إلى تمكين أولياء الأمور ومساعدتهم على تزويد أبنائهم بالأدوات والمعرفة الضرورية للتنقّل في العالم الرقمي بأمان، والاستفادة بشكل كامل من كل ما يقدّمه».

وسبق لشركة فودافون قطر إطلاق برنامج «AmanTECH» عام 2014، الذي يعمل عبر نهج ثلاثي الأقطاب للوصول إلى أولياء الأمور والمعلمين والأبناء في الأعمار التي تتراوح بين 5 إلى 17 عاماً، مع التركيز على جانب الوعي والتعليم والدعم التقني. كما يتضمن برنامج «AmanTECH» ورشات عمل مستمرة ومصادر تعليمية عبر الإنترنت يمكن لأولياء الأمور الوصول إليها والحصول على المعلومات والنصائح.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X