👮‍♂️ Government

Trump, speaking of HH: a wonderful partner and a respected great friend

ترامب متحدثاً عن صاحب السمو: شريك رائع وصديق عظيم يحظى بالإحترام

The President of the United States, Donald Trump, received today at the White House His Highness Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani, the Amir of Qatar. The President said that he is a great partner, a great friend and a respected leader in an important region of the world. “The Qatar base has established one of the greatest military bases in the world and has worked to develop them.

The meeting also discussed ways to strengthen bilateral relations in military, political and economic aspects.

In turn, His Highness the Amir said that the visit aims to strengthen the strategic partnership between Qatar and the United States of America. He pointed out that a number of cooperation agreements have been signed with the United States, noting that the economic partnership between Qatar and the United States exceeds 185 billion dollars. There are plans to double that figure.

His Highness also invited US President Donald Trump to visit the State of Qatar and the military base.

أستقبل الرئيس الأمريكي دونالد ترامب،اليوم بالبيت الأبيض، حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى، وقال الرئيس الأميركي في حديثه عن صاحب السمو إنه شريك رائع وصديق عظيم وقائد يحظى بالاحترام في منطقة مهمة من العالم، وعبر ترامب عن تقديره للتعاون العسكري مع دولة قطر، لافتا إلى أن قاعدة العديد في قطر مميزة وتعتبر من أهم القواعد العسكرية، مضيفاً أن دولة قطر أنشأت واحدة من أعظم القواعد العسكرية في العالم وعملت على تطويرها.

وشهد لقاء صاحب السمو والرئيس الأمريكي عقد قمة بين البلدين تم فيها التوقيع على عدة إتفاقيات تعاون مشترك، كما بحثت القمة سبل تعزيز العلاقات الثنائية في الجوانب العسكرية والسياسية والاقتصادية.

وبدوره قال حضرة صاحب السمو أمير البلاد المفدى إن الزيارة تهدف إلى تعزيز الشراكة الإستراتيجية بين قطر والولايات المتحدة الأمريكية، مشيرا إلى أنه تم توقيع عدد من اتفاقيات التعاون مع الولايات المتحدة، لافتا إلى أن الشراكة الاقتصادية بين قطر والولايات المتحدة تفوق 185 مليار دولار، واضاف أن هناك خطط لمضاعفة هذا الرقم.

كما وجه حضرة صاحب السمو دعوة للرئيس الأمريكي دونالد ترامب لزيارة دولة قطر وقاعدة العديد العسكرية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X