💉 Health

Travel advisory for Qatari citizens seeking medical treatment in India

وزارة الخارجية تدعو الراغبين في العلاج بالهند لمراعاة الشروط الصادرة عن الجهات المختصة

QNA
Doha: An official source in the Department of Consular Affairs urged Qatari citizens seeking medical treatment in India to observe instructions issued by the competent authorities in India.

The source said that for medical treatment in India certain conditions should be observed including obtaining a visa for the patient (treatment visa) from the Indian Embassy in Doha and obtaining a visa (companion visa) for the person accompanying the patient, if required.

It is also necessary to obtain a letter signed and stamped from the hospital concerned showing the consent to receive the patient and the initial schedule of the treatment, including the expected duration and estimated costs.

The source stated that following the mentioned instructions allow patients and their companions to extend the visa duration if necessary.

The source also urged Qatari citizens to visit the Indian embassy in Qatar website to get more information with regard to medical treatment in India.

دعا مصدر مسؤول بإدارة الشؤون القنصلية بوزارة الخارجية، المواطنين القطريين الراغبين في العلاج بجمهورية الهند إلى مراعاة التعليمات الصادرة عن الجهات المختصة في الهند.

وقال المصدر إن العلاج في الهند يتطلب مراعاة الشروط الآتية: الحصول على تأشيرة (علاج) من السفارة الهندية في الدوحة حيث إنها التأشيرة الرسمية القانونية التي تسمح لحاملها بالعلاج في جمهورية الهند، والحصول على تأشيرة (مرافق) للمريض، وإرسال تقارير طبية حديثة للمريض باللغة الإنجليزية للمستشفى المراد العلاج به والمراجعة.. كما يلزم الحصول على خطاب موقع ومختوم من المستشفى موضح فيه الموافقة على استقبال المريض وتحديد مبدئي للجدول الزمني للعلاج شاملا المدة المتوقعة والتكاليف التقديرية.

وأوضح المصدر أن اتباع هذه التعليمات يمنح المريض والمرافق إمكانية تمديد التأشيرة إذا اقتضى الأمر ذلك.

وذكّر المصدر أن المواطنين القطريين بإمكانهم الاطلاع على الموقع الإلكتروني لسفارة دولة قطر في نيودلهي، أو القنصلية العامة لدولة قطر في مومباي قبل السفر لمعرفة الإرشادات والنصائح المتعلقة بموضوع العلاج.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X