😎 LifeStyle

Tickets on sale as Doha Comedy Festival returns with top international and local artists

التذاكر متوفرة مع عودة مهرجان الدوحة للكوميديا مع كبار الفنانين المحليين والدوليين

Doha: Tickets are now on sale for this year’s Doha Comedy Festival with performances by world-renowned comedian Trevor Noah, Omid Djalili and Arab stand-ups Nemr and Hamad Al-Amari.

Organised by Social Studio, Doha Comedy Festival is supported by Qatar National Tourism Council (QNTC) as part of the Summer in Qatar programme. The Comedy Festival will include two events, one in July and another in August.

This year’s Festival features crossover comedians, who perform in English but bring their unique worldviews to the stage. Daily Show host Trevor Noah kicks off the festivities on July 12, returning to Doha’s stage after a sold-out performance in 2017. Combining East and West are British-Iranian Omid Djalili and Lebanese-American Nemr, who will perform alongside Qatar’s own Hamad Al-Amari on August 15.

All shows will take place at Qatar National Convention Centre (QNCC). Tickets range in price from QR 175 to 475 and can be purchased online.

Live music concerts and comedy shows are all part of the exciting entertainment schedule of the Summer in Qatar programme, which offers a rich array of cultural performances and family-friendly entertainment and boasts a lineup of shows, movie premieres and promotions on travel, hospitality and shopping of options for the whole family.

بدأ طرح تذاكر مهرجان الدوحة للكوميديا، الذي يعود لجمهوره هذا العام عبر باقة من عروض الفكاهة والكوميديا، التي يقدمها نخبة من أبرز نجوم الكوميديا ذوي الشهرة العالمية مثل تريفور نوح، والفنان الأمريكي من أصول لبنانية نمر والفنان البريطاني من أصول إيرانية أوميد جليلي في ضيافة الفنان الكوميدي حمد العماري، وتُنظم شركة “سوشال استوديو” المهرجان الذي يقدمه المجلس الوطني للسياحة ضمن فعاليات موسم الصيف في قطر.

ويُقام المهرجان على مدى يومين يتخللهما عرضان اثنان، أحدهما في يوليو الجاري والثاني في أغسطس المقبل. ومن المقرر أن ينطلق المهرجان في 12 يوليو الجاري مع العرض الخاص بمقدِّم برنامج “ديلي شو” الشهير تريفور نوح، الذي يعود إلى جمهوره من عشاق الكوميديا في الدوحة بعد عرضه السابق الذي حقق نجاحاً هائلاً في عام 2017.

وفيما يُعتبر مزيجاً من فن الكوميديا في الشرق والغرب، سيكون عشاق الفكاهة والمرح على موعد مع الكوميدي البريطاني ذي الأصول الإيرانية أوميد جليلي والكوميدي الأمريكي من أصل لبناني نمر أبو نصار، وكذلك الفنان القطري المبدع حمد العماري في 15 أغسطس المقبل. وتُقام جميع هذه العروض في مركز قطر الوطني للمؤتمرات،

وتأتي الحفلات الموسيقية الحية والعروض الكوميدية في إطار البرنامج الترفيهي الحافل لموسم الصيف في قطر هذا العام، والذي يتضمن باقة متنوعة من العروض الترفيهية والثقافية التي تلبي تطلعات جميع أفراد الأسرة، وكذلك مجموعة من العروض والأفلام السينمائية التي تقدم للمرة الأولى في قطر والعروض الترويجية الخاصة بالسفر إلى قطر والضيافة والتسوق. ويعتبر موسم “الصيف في قطر” جزءاً من إستراتيجية المجلس الوطني للسياحة لإثراء وتنويع العروض السياحية التي تزخر بها قطر، ولا سيما في مجال الترفيه العائلي والحضري. وبفضل الجهود المتضافرة والتعاون الذي يجمع بين العديد من الشركاء في القطاعين العام والخاص، أصبحت قطر وجهة سياحية جاذبة على مدار السنة منذ إطلاق البرنامج الصيفي الأول الذي كان يعرف باسم “مهرجان صيف قطر” في عام 2014.

 

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Check Also

Close
Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X