📚Education

Students from Qatar participate in Chemistry Olympiad in France

طلاب قطر يشاركون في أولمبياد الكيمياء الدولي بفرنسا

QNA/ Doha

A team of students from Qatar will participate in the 51st International Chemistry Olympiad 2019 in Paris, France. The competition is on until July 30.

This is the first time students from Qatar are participating in this international scientific competition, which consists of two theoretical and practical examinations in chemistry.

Fatima al-Rashid, head of the science curriculum team at the department of educational guidance at the Ministry of Education and Higher Education, said in a press statement that the International Chemistry Olympiad is an annual competition for students who are tested on their knowledge about chemistry.

The competition is intended to stimulate student interest in chemistry through independent and creative solving of chemical problems. It also aims to promote, friendships between young scientists of different nationalities.

يشارك فريق من طلاب دولة قطر في الدورة الحادية والخمسين لأولمبياد الكيمياء الدولي 2019 ، بالعاصمة الفرنسية باريس وتستمر حتى الثلاثين من شهر يوليو الجاري .

وتعتبر المشاركة في هذه المسابقة العلمية الدولية، هي الأولى لطلاب دولة قطر، وتتألف من اختبارين في علوم الكيمياء أحدهما نظري والآخر عملي .

وقالت السيدة فاطمة الراشد، رئيس فريق مناهج العلوم بإدارة التوجيه التربوي بوزارة التعليم والتعليم العالي في تصريح صحفي، إن أولمبياد الكيمياء الدولي من المسابقات العلمية التي تُجرى في شهر يوليو كل سنة بدولة مختلفة، ويتنافس فيها على مدى عشرة أيام طلاب المدارس الثانوية دون سن العشرين من مختلف دول العالم، بهدف اختبار مهاراتهم العلمية في معالجة المشاكل الكيميائية والتعامل مع التجارب العملية في مادة الكيمياء على مستوى أكاديمي متقدم، فضلا عن إبراز إمكانيات ومهارات الطلاب الموهوبين في هذه المادة .

ويتنافس في هذه النسخة من أولمبياد الكيمياء الدولي نحو 300 طالب، من حوالي سبعين دولة، لتحقيق أفضل النتائج، والحصول على ميداليات تمهد لهم أفضل الخيارات والفرص المستقبلية .

وتهدف مسابقة أولمبياد الكيمياء الدولي إلى تعزيز الصلات والتعاون بين الطلاب، وتبادل الخبرات التربوية والعلمية بين الدول المختلفة، والتي تحرص على المشاركة فيها بتنظيم مسابقات وطنية مشابهة، تؤهل الطلاب للاشتراك في أولمبياد الكيمياء الدولي، بإشراف لجنة عليا تضم أعضاء من مختلف قارات العالم .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X