💉 Health

QRCS, Vodafone team up to support needy patients at Rumailah

«الهلال القطري» و«فودافون» يطلقان مشروع «براحة» لدعم المرضى المقيمين وكبار السن

Under its Patient Support Fund, Qatar Red Crescent Society (QRCS) has launched a charity project to support long-stay patients, older persons and persons with special needs at Rumailah Hospital.

With funding from Vodafone Qatar, QRCS has procured 10 physiotherapy equipment for Rumailah Hospital to create a medical and physical rehabilitation room with a capacity of 60 patients per month.

These supplies “will have a significant role in enhancing the morale of the patients, as well as facilitate the healing process, both in terms of effectiveness and duration”, QRCS has said in a statement.

Najat A al-Haidous, head of Social Care at QRCS, said long-stay and permanent-stay patients at Rumailah Hospital suffered joint stiffness and bedsores because of spending a lot of time in bed without being able to exercise or do any sort of activity.

Al-Haidous stressed the importance of sports for both patients and healthy persons. “The purpose of this project is to boost the patients’ self-confidence, attitude and energy. This will help them overcome the stress of being at hospital for a long time, accelerate the treatment and regain their fitness,” she noted

She thanked Vodafone Qatar for contributing to this charity project and urged all institutions and individuals in Qatar to support patients and medical facilities by donating to the QRCS Patient Support Fund.

Mohamed al-Yafei, head of Public Sector at Vodafone Qatar, added: “Vodafone Qatar is proud of its long-term partnership with QRCS, which has resulted in many charitable projects. This partnership is part of our corporate social responsibility programme, which covers a wide range of initiatives, inspired by our commitment towards the local community.

“We believe in the importance of creating a healthy society as key to the advancement of nations”.

ينفّذ الهلال الأحمر القطري، من خلال صندوق إعانة المرضى، مشروعاً خيرياً باسم «براحة»، يهدف إلى دعم المرضى المقيمين وكبار السن وذوي الاحتياجات في مستشفى الرميلة، وذلك بتمويل من شركة «فودافون قطر».

يتضمن المشروع قيام الهلال الأحمر القطري بشراء وتوريد 10 أجهزة رياضية طبية إلى مستشفى الرميلة، من أجل تجهيز غرفة تأهيل علاجي وحركي تخدم حوالي 60 مريضاً شهرياً، تحت إشراف الكادر الطبي والفني بالمستشفى، مما يكون له الأثر الفعال في دعم الجوانب النفسية لديهم والترفيه عنهم، إلى جانب تقليل فترة العلاج والمساهمة في نجاحه. وعن خلفية المشروع، أوضحت السيدة نجاة عبدالرحمن الهيدوس، رئيس الرعاية الاجتماعية بالهلال الأحمر القطري، أن مرضى الإقامات الطويلة والدائمة في مستشفى الرميلة يصابون بتيبّس في العظام وتقرحات جسدية نتيجة الرقود في الأسرّة لفترات طويلة، وعدم قدرتهم على الحركة أو ممارسة أي نشاط، خاصة أن الطب الحديث يركز على أهمية ممارسة الرياضة للمرضى والأصحاء على حدٍّ سواء.

وأضافت: «من هنا جاءت فكرة المشروع؛ بهدف تعزيز الثقة بالنفس لدى المرضى، ورفع روحهم المعنوية وطاقتهم الجسمانية، وتخطي الشعور بالقلق والتوتر بسبب تواجدهم في المستشفى لفترات طويلة، والإسهام في عملية العلاج والتماثل للشفاء بشكل أسرع، ومساعدتهم على استعادة لياقتهم البدنية». وأكدت الهيدوس أن المريض يحتاج إلى الدعم المستمر لمساعدته على مواجهة المرض، خصوصاً في حالة الأمراض المزمنة والطويلة، وقالت: «تعتبر ممارسة الأنشطة الرياضية من الأمور المهمة جداً للصحة النفسية والجسمانية للإنسان. والنتيجة النهائية لهذا المشروع هي أفراد أصحاء نفسياً وجسدياً، وهو ما يندرج ضمن أهداف رؤية قطر الوطنية 2030 فيما يتعلق بالتنمية البشرية». وختمت بتوجيه الشكر الجزيل إلى السادة الأفاضل في شركة «فودافون قطر» على حسهم الخيري النبيل بدعم هذا المشروع الإنساني، داعية جميع المؤسسات والأفراد القادرين في المجتمع القطري على الوقوف إلى جانب الحالات المرضية والمؤسسات الطبية التي تخدمهم، من خلال دعم مشاريع وأنشطة صندوق إعانة المرضى التابع للهلال الأحمر القطري.

ومن جانبه، قال السيد محمد اليافعي، رئيس القطاع العام في «فودافون قطر»: «تفخر فودافون قطر بشراكتها طويلة الأمد مع الهلال الأحمر القطري، والتي نتج عنها الكثير من المبادرات الخيرية». وأضاف: «تأتي هذه الشراكة ضمن برنامج المسؤولية المجتمعية لشركة فودافون، الذي يضم مجموعة واسعة من المبادرات، انطلاقاً من التزام فودافون تجاه المجتمع المحلي». وتابع: «نحن نؤمن بأهمية بناء مجتمع صحي مؤثّر في تطور الدول ونهضتها».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X