additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

QRCS holds health education sessions for school students

الهلال الأحمر القطري يطلق برنامجا توعويا لطلاب المدارس

Qatar Red Crescent Society (QRCS) has launched a series of health education sessions for schoolstudents.

Funded by Roche Holding AG, a Swiss multinational health care company, these sessions are estimated to benefit up to 750 boys and girls.

It is a joint undertaking by several QRCS programmes, including Patient Support Fund; QRCS School Programme; and Training, Research, and Development Center. Under the plan, 25 informative sessions will be held on certain health topics of interest for the students and their families, with an average of 30 participants each.

Taught by specialist health educators and nutritionists, the sessions focus on many common diseases, their causes, symptoms, treatment, and prevention through healthy diet and drinking water. Examples of such diseases are kidney diseases, rheumatism, rheumatoid arthritis, and renal failure.

Najat Abdul-Rahman Al Haidous, Head of Social Care in QRCS, welcomed this cooperation with Roche, one of the world’s pharmaceutical manufacturers. It, she asserted, reflected the mutual goal of improving public health and promote health information among the young generations.

QRCS’s Patient Support Fund is a major social welfare programme that seeks to cover the costs of treatment for poor patients, provide socio-psychological support, and hold awareness lectures and public events.

أطلق الهلال الأحمر القطري برنامجا توعويا موجه لطلاب المدارس يتضمن سلسلة من المحاضرات في مجال التثقيف الصحي المجتمعي، لفائدة أكثر من 750 طالبا وطالبة في مختلف المراحل التعليمية.

وقال الهلال الأحمر القطري ،في بيان اليوم، إنه يتم تنفيذ هذا النشاط بالتعاون بين عدة برامج تابعة له هي صندوق إعانة المرضى، والهلال الأحمر المدرسي، ومركز التدريب والبحوث والتطوير ، مشيرا إلى أن خطة النشاط تشمل 25 محاضرة توعوية وتثقيفية حول عدد من الموضوعات الصحية التي تهم الفرد والأسرة، وتركز على توعية الطلاب بالعديد من الأمراض الشائعة وأسبابها وأعراضها وعلاجها، بالإضافة إلى سبل الوقاية منها عن طريق الغذاء الصحي وشرب المياه، من بينها أمراض الكلى، وروماتيزم المفاصل، والروماتويد، والفشل الكلوي ، علما أنه سيقوم بإلقاء هذه المحاضرات نخبة من الأخصائيين في التثقيف الصحي والصحة العامة والتغذية.

وأوضحت السيدة نجاة عبدالرحمن الهيدوس ، رئيس الرعاية الاجتماعية في الهلال الأحمر القطري أن هذا البرنامج يتم تنفيذه بالتعاون مع شركة “روش”، إحدى كبرى الشركات الدوائية الرائدة في العالم، ما يعكس رغبة الجانبين في النهوض بمستوى الصحة العامة ونشر الثقافة الصحية بين الأجيال الجديدة من طلاب وطالبات المدارس.

وأضافت أن الهلال الأحمر القطري يضع على رأس أولوياته مساندة جهود الدولة في تطوير المنظومة الصحية، وزيادة وعي أفراد المجتمع بكل ما قد يؤثر على صحتهم ويمنعهم من الاستمتاع بحياتهم الطبيعية، منوهة أن كل المؤشرات والدراسات تشير إلى وجود ارتباط وثيق بين مستوى الثقافة الصحية لأفراد المجتمع من ناحية، ومستوى النمو الاقتصادي وارتفاع جودة الحياة في ذلك المجتمع من ناحية أخرى ، وهو ما نسعى إليه الهلال القطري بالتعاون مع المؤسسات الصحية في الدولة، وعلى رأسها وزارة الصحة العامة ومؤسسة حمد الطبية.

وأشادت بمساهمة القطاع الخاص في مثل هذه الأنشطة التنموية والمجتمعية، تفعيلاً لمبدأ المسؤولية الاجتماعية للشركات، وإدراكاً لأهمية تضافر الجهود من أجل الارتقاء بمستوى المعيشة بجميع جوانبها لكل من يعيش على أرض دولة قطر، تحت مظلة أهداف التنمية البشرية لرؤية قطر الوطنية 2030.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button