💰 Business

QIB wins Qatar’s Best Bank award

«المصرف» يحصد جائزة «أفضل بنك في قطر»

Doha: Qatar Islamic Bank (QIB) was honoured as “Qatar’s Best Bank” at the 2019 edition of the Euromoney Awards for Excellence. Bassel Gamal, Group CEO of QIB, received the award during the 2019 Euromoney’s Awards for Excellence ceremony held on July 10th at the London Hilton on Park Lane.

QIB was recognised for its outstanding financial performance in 2018, delivering a record year-end net profit of QR2.75bn, the strength of its customer service, and its thoughtfully-curated portfolio of products and services. Additionally, the Bank was lauded for its commitment to the digitization of banking services within Qatar and the wider region, having introduced several first-to-market digital banking solutions which offer customers an improved, technology enabled, simplified banking experience.

“We are honoured to receive one of the most prestigious titles at this year’s Euromoney awards,” said Bassel Gamal.“During 2018, the Bank achieved a record financial performance and delivered significant milestones of first-to-market innovation within Qatar, the region, and globally. Our genuine customer-centric approach has enabled us to become a leading Bank supporting the modernization and economic growth of the country with our strategy being closely tied with Qatar’s National Vision 2030”.

Launched in 1992, the Euromoney Awards for Excellence were the first of their kind in the financial publishing industry. They remain one of the most prestigious and respected awards in global banking for more than twenty-five years.

“This award is a testament to QIB’s success in strengthening its leadership and its vital role in the banking sector in Qatar” Bassel Gamal added.

QIB conducts its domestic business through a modern branch network spread throughout Qatar with key branches featuring distinctive centers with specialised relationship managers focused on servicing specific customer segments: Private Banking Centers, Affluent Banking Centers, as well as Ladies Banking Centers. In addition to its branch network, the Bank has accelerated its investments in digital channels providing its services through an award winning QIB Mobile App, internet banking applications for individuals and companies, multi-functional ATMs, Interactive Teller Machine (ITM) and a Call Center.

حصد مصرف قطر الإسلامي (المصرف) جائزة «أفضل بنك في قطر» من جوائز «يوروموني للتميّز 2019». وتسلّم الجائزة السيد باسل جمال -الرئيس التنفيذي لمجموعة «المصرف»- خلال حفل توزيع الجوائز الذي أُقيم في العاصمة البريطانية لندن.

وقد حصل «المصرف» على هذه الجائزة تقديراً لأدائه المتميّز في عام 2018، حيث حقق أرباحاً صافية بلغت 2.755.3 مليون ريال، ولتقديمه خدمات متميّزة ومتكاملة، ومنتجات مبتكرة لعملائه. وبالإضافة إلى ذلك، تم تقدير «المصرف» على جهوده لرقمنة الخدمات المصرفية، من خلال تقديم العديد من الحلول الرقمية التي توفّر للعملاء تجربة مصرفية إلكترونية متطوّرة تتميّز بالسهولة والأمان.

وبهذه المناسبة، قال السيد باسل جمال، الرئيس التنفيذي لمجموعة «المصرف»: «يسرّنا تسلّم واحدة من أكثر الجوائز المرموقة دولياً من مجلة (يوروموني) العالمية. خلال 2018، حقق (المصرف) أداء مالياً قوياً، وقدّم ابتكارات مهمة في الخدمات المصرفية هي الأولى من نوعها في قطر والمنطقة. وبفضل استراتيجية (المصرف) المتمثلة في التركيز على العملاء، تمكّن من أن يصبح مصرفاً رائداً يدعم التطور والنمو الاقتصادي في البلاد، حيث ترتبط استراتيجيتنا ارتباطاً وثيقاً برؤية قطر الوطنية 2030».

وتُعدّ جوائز «يوروموني للتميّز» -التي أُطلقت في عام 1992- الأولى التي تمنحها مجلة مالية متخصصة. وعلى الرغم من مرور أكثر من 25 عاماً على إطلاقها، فإنها تظل واحدة من أكثر الجوائز المرموقة في القطاع المصرفي العالمي، حيث تهدف إلى تكريم المؤسسات المالية التي تقدّم خدمات متميّزة لعملائها، وتمتلك القدرة على التكيّف مع التعليمات الرقابية وظروف الأسواق المالية.

وأضاف السيد باسل جمال: «تُعدّ هذه الجائزة دليلاً على نجاح (المصرف) في تعزيز ريادته ودوره المحوري في القطاع المصرفي في قطر. وبهذه المناسبة، أود أن أتقدم بالشكر للدعم المتواصل من مجلس الإدارة، ولجميع موظفي (المصرف) على تفانيهم وأدائهم الاستثنائي. كما نعرب عن عميق امتنانا لعملائنا لولائهم المستمر وثقتهم واقتراحاتهم لخدمتهم بشكل أفضل».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X