👮‍♂️ Government

Qatar welcomes Sudanese parties’ agreement

قطر ترحب باتفاق الأطراف السودانية على تشكيل مجلس سيادي وحكومة مدنية

Qatar has expressed great satisfaction at the agreement between the Transitional Military Council and the Forces of the Declaration of Freedom and Change in the brotherly Sudan.

In a statement on Friday, the Ministry of Foreign Affairs affirmed Qatar’s welcome for the formation of a three-year sovereign council and the formation of a civilian government of competencies, which Qatar hopes would ensure real representation of the Sudanese people in their various directions in addition to the continued functioning of the state organs.

The Ministry of Foreign Affairs commended the constructive efforts and expressed its deep gratitude and appreciation to the African Union which played a pivotal role in bridging the gap between the Sudanese parties.

The ministry said Qatar hopes the agreement would realise the aspirations of the brotherly Sudanese people and their just demands for freedom, peace and justice, stressing Qatar’s firm position in support of the unity, stability and sovereignty of Sudan.

أعربت دولة قطر عن ارتياحها الشديد بشأن التوصل لاتفاق بين المجلس العسكري الانتقالي و “قوى إعلان الحرية والتغيير” في السودان الشقيق.

وأكدت وزارة الخارجية، في بيان اليوم، ترحيب دولة قطر بما تم التوصل إليه من تشكيل مجلس سيادي لمدة ثلاث سنوات، وتكوين حكومة مدنية من الكفاءات، الأمر الذي تتطلع دولة قطر أن يضمن التمثيل الحقيقي للشعب السوداني الكريم بأطيافه المختلفة بالإضافة إلى استمرار عمل أجهزة الدولة.

وأضاف البيان “إن الدور الذي لعبه الاتحاد الأفريقي في تجسير الهوة بين الفرقاء في المشهد السوداني يعد دورا محوريا، لذا فإن وزارة الخارجية بدولة قطر تثني على هذه الجهود البناءة، وتعبر عن دعهما وتقديرها الشديد للاتحاد الأفريقي”.

وعبرت وزارة الخارجية عن تطلع دولة قطر إلى أن يحقق الاتفاق تطلعات الشعب السوداني الشقيق، ومطالبه العادلة في الحرية والسلام والعدالة، وشددت على موقف دولة قطر الثابت الداعم لوحدة واستقرار وسيادة السودان.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X