💰 Business

Qatar Airways Group adopts new LinkedIn Talent Solutions Enterprise Programme

«القطرية» تتبنى برنامج «حلول المواهب للشركات من لينكد إن»

Qatar Airways Group is the first organisation in Qatar and the only airline in the region to adopt the new LinkedIn Talent Solutions Enterprise Programme (TSEP).

The new LinkedIn Talent Solutions Enterprise Programme aims to facilitate effective engagement with candidates and provide users with economic insights and machine-learning algorithms, enabling them to make informed hiring and business decisions.

The new TESP will also give Qatar Airways Group a competitive advantage over other employers as the only regional airline to have this new product, the only company in Qatar and one of only a handful within the MENA region.

Additionally, the programme will enable Qatar Airways to compete more effectively for top talent, positioning the airline as an employer of choice globally.

Qatar Airways Group Chief Executive Akbar al-Baker said, “Behind our five-star service is our hard-working and unique team of talented individuals. As we always seek to be the first and best in what we do, we are delighted to be working with a globally recognised platform like LinkedIn, the world’s largest online professional network, to help us achieve our goals. We are also delighted to be not only the first in Qatar and our industry, but to be one of the handful within the MENA region itself to adopt this innovative programme.”

Head of LinkedIn MENA and EMEA Emerging Markets, Ali Matar, said: “We are proud to be working with one of the leading airlines in the region and to continue to be a partner of choice for the industry. Our collaboration with Qatar Airways Group will enable the airline to use our Talent Solutions products to make even smarter decisions about talent and business. We are confident both parties will draw immense value and inspiration from this collaboration.”

Through this new initiative, Qatar Airways Group continues its strong partnership with LinkedIn, which has more than 630mn users in more than 200 countries and territories worldwide.

Qatar Airways also won the ‘Best Employer Brand’ and ‘Best Recruiter’ awards in October 2018 at the LinkedIn Talent Awards 2018.

يسرّ مجموعة الخطوط الجوية القطرية، الإعلان عن أنها أصبحت أول شركة في قطر وشركة الطيران الوحيدة في الشرق الأوسط التي تتبنى برنامج «حلول المواهب للشركات من (لينكد إن)». ويهدف هذا البرنامج إلى تسهيل عملية التفاعل بشكل مؤثر مع المواهب، ويتيح للشركات أفكاراً ورؤى اقتصادية وخوارزميات للتعلّم الإلكتروني؛ مما ينعكس إيجاباً على تمكينهم من اتخاذ قرارات وظيفية بناء على معلومات متكاملة وشاملة.

سوف يضيف هذا البرنامج إلى الخطوط الجوية القطرية ميزة تنافسية مقارنة بالشركات الأخرى في المنطقة، حيث أصبحت «القطرية» الشركة الوحيدة في دولة قطر التي تطبّق هذا البرنامج، وواحدة من عدد قليل من الشركات التي تطبّق هذا البرنامج في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. بالإضافة إلى ذلك، سوف يساهم هذا البرنامج في تمكين الخطوط الجوية القطرية من التنافس بشكل أكبر لتوظيف أفضل المواهب، لتصبح بذلك إحدى شركات الطيران المفضّلة للمواهب على مستوى العالم.

الأفضل

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: «يقف فريق من الموظفين الموهوبين الذي يبذلون أقصى جهودهم خلف الخدمات التي نقدّمها ذات تصنيف الخمس نجوم. وفيما

نسعى دائماً إلى أن نكون الأفضل في كل شيء نقدّمه، يسرّنا العمل مع منصة عالمية مثل موقع (لينكد إن) الذي يُعدّ الشبكة العالمية الأضخم للعمل، حيث إن العمل مع هذه الشركة سوف يساعدنا على تحقيق أهدافنا. كما يسرّنا أن نكون أول شركة في قطر وواحدة من شركات قليلة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا تتبنى هذا البرنامج المبتكر».

حلول المواهب

وقال السيد علي مطر، رئيس الأسواق الناشئة في «لينكد إن» لمنطقة الشرق الأوسط وأوروبا وإفريقيا: «نفتخر بالعمل مع إحدى شركات الطيران الرائدة في المنطقة للتأكيد على دورنا بوصفنا أحد الشركاء المفضلين لقطاع الطيران. وسوف تتمكن مجموعة الخطوط الجوية القطرية من خلال هذه الشراكة من الاستفادة من برنامج حلول المواهب لاتخاذ قرارات توظيفية أفضل، وكلنا ثقة بأن هذه الشراكة سوف تعود بالنفع على الأطراف كافة». وسوف تؤكد مجموعة الخطوط الجوية القطرية من خلال هذه المبادرة الجديدة استمرارية شراكتها القوية مع موقع «لينكد إن»، الذي يضم أكثر من 630 مليون مستخدم في أكثر من 200 دولة ومنطقة عالمياً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X